مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

مشکلات گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶

مشکلات گیربکس اتوماتیک مربوط به موارد و مسائل مختلفی می شوند که در ادامه این مقاله قصد پرداختن به آن را داریم. برخی از خودروها همچون چری آریزو ۶ که ساخت کارخانه چینی چری می باشند نیز از این مدل گیربکس بهره مند شده اند، با وجود آن که رانندگی با گیربکس اتوماتیک بسیار ساده تر و بهتر است، اما این گیربکس مشکلاتی را نیز با خودس می تواند به همراه داشته باشد که سبب ناراحتی و نارضایتی مشتریان می شود.

گیربکس اتوماتیک یکی از مهم ترین و حیاتی ترین قطعاتی است که می توانید در خودروی خودتان پیدا کنید. برای آن که عمر خودروی شما بالاتر رود و در کنار این افزایش طول عمر، بتوانید کارایی بیشتری نیز از این گیربکس ها پیدا کنید، می توانیم بگوییم که توجه کردن به آن باید مساوی توجه کردن به موتور خودرویتان باشد.

مشکلات گیربکس اتوماتیک

مشکلات گیربکس اتوماتیک

در این قسمت سعی می کنیم تا به مشکلات و همچنین نشانه هایی که بیانگر خرابی گیربکس اتوماتیک هستند، بپردازیم تا بتوانیم هرچه بهتر و بیشتر با این نوع از قطعات آشنا شویم و بدانیم که در زمان خرابی این گیربکس ها چه کاری می توانیم انجام دهیم که دچار مشکلات بیشتر نشویم.

*احساس لرزش در جعبه دنده

اولین موردی که ممکن است با آن روبرو شویم احساس کردن لرزش هایی در گیربکس یا همان جعبه دنده است. یکی از مشخصات بارز گیربکس های اتوماتیک مربوط به روان بودن گیربکس در هنگام تعویض دنده است. در واقع اگر هر گونه لرزش، ضربه و یا لغزشی را در این مورد حس کنید، احتمالا باید گفت که دچار مشکلات زیادی شده و گیربکس شما نقص فنی پیدا کرده است.

آسیب دیدگی گیربکس می تواند به صورت تدریجی افزایش پیدا کند. بنابراین اگر در مرحله ای هستید که این لرزش ها و لغزش ها را احساس می کنید، بهتر است به سرعت به سراغ رفع و حل آن ها بروید تا در همان مراحل اولیه جلو بروز مشکلات بیشتر را بگیرید.

*عدم درگیر شدن گیربکس

نوع دیگری که در بین مشکلات گیربکس اتوماتیک قرار می گیرد، مربوط به عدم درگیر شدن گیربکس اتوماتیک است. عدم درگیر شدن گیربکس اتوماتیک می تواند دو یا سه دلیل داشته باشد. در برخی از موارد می توان گفت که اگر خودرو را در دنده عقب قرار می دهید و یا می خواهید تا به صورت عادی و رو به جلو حرکت کنید، ولی خودرو از جایش تکان نمی خورد و یا حداقلش این است که با تاخیر پاسخ می دهد، باید گفت که این خودرو در واقع احتمالا دچار سفتی و عدم کیفیت روغن گیربکس شده است.

برای چنین مواردی می توانید روغن گیربکس را عوض کرده و به احتمال ۹۰ درصد مشاهده کنید که وضعیت خرابی گیربکس درست می شود.

گاهی اوقات نیز مشکل ربطی به گیربکس ندارد، بلکه مربوط به باتری ماشین می شود. می توانید باتری خودرو را به مدت ۳۰ دقیقه قطع کرده و در واقع خودرو را ریست کلی کنید. در صورتی که ریست کلی انجام شود، احتمالا خودرو به حالت اولیه اش بازمی گردد و مشکل حل می شود، اگر باز هم مشکل برطرف نشد بهتر است به سراغ یک تعمیرکار بروید تا بتوانید به سادگی و پیش از بروز هرگونه مشکل جدی، این مسئله را حل کنید.

*صداهای ناله یا وزوز مانند

مورد بعدی در خصوص شنیدن صداهای ناله یا وزوز مانند و یا شنیدن صداهای کوبشی است. این حالت ها بیشتر در زمانی رخ می دهند که ماشین را در حالت خلاص قرار می دهید. شاید در نگاه اول این موضوع مشکل جدی به نظر نرسد، اما اگر اقدام به رفع آن نکنید، می تواند دیگر بخش های ماشینتان را نیز خراب کند که گزینه بسیار بدی به نظر می رسد. گاهی اوقات این صداها می توانند به دلیل بروز مشکلاتی نیز در سیستم روغن گیربکس باشند، این روغن گیربکس وظیفه بسیار مهمی در حفظ چرخ دنده ها و همچنین دیگر قطعات مکانیکی خودروی ما دارد.

هر قدر زمان بگذرد و از این ماده بیشتر استفاده کنید، خاصیت آن بیشتر کاهش پیدا می کند و مسلما دیگر قابلیت محافظتی که پیشتر داشته است را نخواهد داشت و نمی تواند جلوی اصطکاک بین قطعات را بگیرد.

*بوی سوختگی

شنیدن و حس کردن بوی سوختگی یکی از استرس آور ترین لحظاتی است که می توانید در خودروی داخل حرکت داشته باشید. زمانی که این بوی سوختگی را از سمت گیربکس ماشین خود استشمام می کنید، به احتمال بسیار زیاد روغن گیربکس ماشینتان بسیار داغ شده است. از آنجایی که این روغن گیربکس نقش بسیار مهمی در حفاظت از گیربکس و جلوگیری از اصطکاک قطعات آن دارد، باید گفت که این موضوع در صورت عدم رسیدگی و توجه می تواند هزینه های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

بوی سوختگی که از روغن گیربکس ناشی می شود می تواند دو دلیل دیگر نیز علاوه بر کاهش کیفیت و داغ شدن بیش از حد آن داشته باشد. دلیل اول مربوط به کم شدن روغن گیربکس است. کم شدن روغن گیربکس نیز ناشی از نشت پیدا کردن آن می شود. این نشتی روغن در واقع سبب می شود تا روغن نتواند به خوبی به تمام قطعات گیربکس برسد. مورد بعدی نیز مربوط به ریختن روغن گیربکس اشتباهی در مخزن گیربکس خودروی مورد نظرتان است.

*خارج شدن دنده از جای خودش

زمانی که دنده از جای خودش خارج می شود، در واقع یکی دیگر از علائم خرابی گیربکس را مشاهده می کنید. گاهی اوقات این موضوع را مشاهده می کنید و یا تجربه می کنید که در هنگام رانندگی دسته دنده از جای خودش خارج می شود و شما برای آن که بتوانید خودرو را به همان سرعت قبلی بازگردانید، نیاز است تا گاز بیشتری را به اتومبیل بدهید. این موضوع بسیار خطرناک است و در چنین شرایطی توصیه می کنیم تا به اولین تعمیرکار گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید.

مشکلات گیربکس اتوماتیک

جمع بندی

تمام موارد و مطالبی که در خصوص مشکلات گیربکس اتوماتیک بیان شد، جز علائم و نشانه هایی بودند که به ما کمک می کردند تا متوجه شویم گیربکس اتوماتیک خودرویمان خراب شده است. اطلاع پیدا کردن از این موضوعات سبب می شود که بتوانید هرچه بهتر و ساده تر خودروهایی با دنده اتومات را بشناسید و با نگاهی بازتر و عاقلانه تر خودروی مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. حال در صورتی که به دنبال خرید اقساطی چری آریزو ۶ هستید، بهتر است به نمایندگی های این خودرو در سرتاسر کشور مراجعه کنید و آن چیزی که می خواهید را به صورت نقد و یا اقساط خریداری نمایید.

 

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *