مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
فروش خودرو با اقساط 100 ماهه

رتبه بندی خودروهای چینی در چین

شرکت خودروسازی چین امروزه توانسته است با انواع محصولات خود در سراسر جهان رتبه بندی خودرو چینی را تسخیر کند. این کشور در زمینه تولید خودرو نیز بسیار کارآمد عمل کند به نحوی که امروزه توانسته است هم رده تولیدات برتر کشورهایی همچون ایتالیا، فرانسه و حتی آلمان قرار گیرد. تمامی استانداردهای جهانی در تولیدات این کشور به طور کامل رعایت شده است و به همین خاطر است که توانسته به راحتی در بازار فروش جهانی جا خوش کند. در این کشور کمپانی های بزرگی وجود دارد که شاید نام برخی از آن ها تا به حال بارها به گوشتان خورده باشد. آسیا خودرو در این مقاله قصد دارد رتبه بندی خودرو چینی و خودروهای چینی در بازار ایران را به شما معرفی کند.

رتبه بندی خودروهای چینی در چین

رده بندی برترین برندهای خودروسازی چین بر اساس تعداد فروش خودروهای سواری سال ها قبل کسی فکرش را نمی کرد در حضور خودروسازی های بزرگ جهان که بعضی از آن ها بیش از یک قرن سابقه دارند، خودروسازی تازه راه رسیده چین بتواند جولان بدهد. با این حال شرایط به گونه ای رقم خورده است که حالا بعضی از کمپانی های چینی صاحب شرکت های بزرگ و اصلی اروپایی نیز شده اند. این ارشد خیره کننده به خصوص در حدود ۲ دهه اخیر تحت تأثیر ورود شروع مونتاژ خودروسازی های بزرگ و وجود بازار عظیم در چین است.

جمعیت میلیاردی چین تقاضای زیادی برای خودرو دارد و به دلیل شرایط و قوانین سخت گیرانه خرید خودرو بسیاری از مردم توان خرید خودروهای خارجی را ندارند و به سمت خرید از خودروسازان داخلی رفته اند. نتیجه چنین سیاستی در چین سبب شده است که میلیون ها دستگاه خودرو چینی هرساله تولید شود.

حجم بالای تولیدات و سود خوب حاصل از فروش آن ها در نهایت به ایجاد کمپانی های موفق چینی ختم شده است. بعد از آن نیز نوبت به صادرات خودرو به کشورهای آمریکای جنوبی، روسیه، خاورمیانه و آسیای رسید و بازارهای بیشتری را در اختیار چینی ها قرارداد. مدتی است که بازار ایران نیز شاهد ورود کمپانی های چینی است.

جیلی

در نهایت جیلی با فروش بیش از یک میلیون و دویست هزار دستگاه خودرو سواری در بازار چین به پرفروش ترین و برترین برند چینی بدل شده است. کارخانه ساخت یخچال که در سال ۱۹۸۶ تأسیس شده بود با شروع قرن جدید توانست در مسیر پیشرفت به خوبی گام بردارد و باسیاست های درست فروش توانسته است بهترین عملکرد را در بین خودروسازی های چینی در سال گذشته از خود به نمایش بگذارد. خرید و فروش جیلی در کشور ما نیز شرایط خوبی دارد.

خودروی «جیلی امگرند L» مدل ۲۰۲۲ رونمایی شد + تصاویر | شهرآرانیوز

چانگان

مدتی است که نام این خودروسازی در ایران شنیده می شود اما چانگان به عنوان ۴ امین عضو خانواده Big Four کار خود را از سال ۱۸۶۲ شروع کرده است. در زمان تأسیس قرار بود چانگان برای دربار امپراتوری چین تدارکات نظامی را تأمین کند. اما حالا با فروش بیش از ۱ میلیون دستگاه خودرو در بازار چین به یکی از موفق ترین شرکت های چینی تبدیل شده است. بازار خریدوفروش چانگان به ایران نیز رسیده است.

چری

چری که با نام ام وی ام و همکاری مدیران خودرو به عنوان یکی از اولین کمپانی های چینی وارد بازار خودرو ایران شد. در حال حاضر ۷مین خودروسازی پرفروش در بازار چین می باشد. فروش چری بیش از ۴۵۵ هزار دستگاه در سال رسیده است. چری در ده سال اول قرن جدید توانسته لقب بهترین صادرکننده خودرو را نیز به خود اختصاص دهد.

دانگ فنگ

بازهم عضو دیگری از ۴ کمپانی بزرگ چینی که از سال ۱۹۶۹ کار خود را شروع کرده است. این خودروسازی دولتی در ابتدا تولیدکننده خودروهای نظامی و سنگین بود اما به تدریج وارد بازار خرید و فروش خودروهای سبک شد. در حال حاضر فروش دانگ فنگ در بازار چین به ۶۴۰ هزار دستگاه رسیده است. در ایران نیز همکاری نزدیکی بین این شرکت و ایران خودرو دیده می شود.

بهترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران

این روزها که بازار ایران از خودروهای صفر کیلومتر ژاپن، کره و اروپا خالی مانده است، برای کسی که قصد خرید خودرو صفر را دارد، انتخابی به جز ماشین چینی یا تولید داخلی باقی نخواهد ماند. با این حال اگر قصد خرید خودرو چینی را دارید، طبق گفته کارشناسان و تجربه مردم بهتر است در گام اول، سراغ ماشین های تازه وارد چینی نروید و ماشینی با مدلی قدیمی‌تر را انتخاب کنید.

ماشینی که امتحان خودش را پس داده باشد. در قدم دوم هم سعی کنید برای خرید یک خودرو چینی انتخاب‌های ارزان‌تر را کنار گذاشته و ماشینی را خریداری کنید که قیمت بالاتر اما کیفیت بهتری داشته باشد. در خرید کالای چینی هرگز به دنبال محصول ارزان نباشید. ادامه چند خودرو با کیفیت چینی که برای هزینه کردن ارزنده تشخیص داده شده‌اند را برای شما لیست کرده‌ایم.

چری تیگو 7 جدید در بازار چین عرضه شد + قیمت، مشخصات و امکانات | گجت نیوز

  • چری

ماشین تیگو ۷ با طراحی مدرن و چشم نواز کوسه گونه، حس قدرت را تداعی کرده و از لحاظ زیبایی بسیار برازنده تلقی می‌شود. چری تیگو ۷ پرچمدار برند چری است. و بهترین محصول این شرکت به حساب می‌آید. این ماشین از موتور قدرتمندی برخوردار بوده و دارای آپشن‌های متعدد جذابی است. خودرو تیگو ۵ هم دیگر محصول این شرکت است که برای خرید گزینه مناسبی به شمار می‌آید.

  • جک S5

اگر از لحاظ اقتصادی مشکلی ندارید، بهترین انتخاب در میان خودروهای چینی موجود در بازارهای ایران برند هاوال است. هاوال H2 از موسسه تست تصادفات C-NCAP بابت ایمنی درجه ۵ ستاره را دریافت کرده است.

ام جی RX5 ، بورگوارد BX7 ، هایما S5 ، لیفان ۸۲۰ ، آریزو TE5 ، BYD X6 ، جک K7 و خودروهای بسیار دیگری می‌توانند در این لیست قرار بگیرند. خودروهایی که هر یک از جهات و شاخص‌ها مختلفی بر یکدیگر ارجهیت داشته یا پایین‌تر از دیگری فهرست ‌می‌شوند. به صورت کلی در حین خرید خودرو این موضوع را در نظر گرفته باشید که ممکن است هر لیست ارائه شده خودروها را از یک دیدگاه متفاوت رده بندی کرده باشد.

بازده فنی، کیفیت ساخت، قیمت فعلی، قیمت دست دوم، خدمات پس از فروش، آپشن‌ها، امنیت، ظاهر و موارد متعدد دیگر. شما باید با توجه به خواسته و سلیقه خودتان، جزئیات خودروها را در نظرگرفته، آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و با یکدیگر مقایسه کنید. در نهایت می‌توانید به انتخاب معقول و مناسب خودتان برسید.

کلام آخر

در این مطلب به رتبه بندی خودرو چینی پرداختیم. شما می توانید برای ثبت نام خودروی چری تیگو به نمایندگی های آسیا خودرو که نماینده مجاز مدیران خودرو در ایران است، مراجعه کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *