مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مقایسه آریزو ۶ با اپتیما

مقایسه آریزو ۶ با اپتیما

در این میان، کیا اپتیما یکی از خوش ‌نام‌ترین محصولات کمپانی کره‌ای کیاموتورز محسوب می‌شود. که نسل سوم آن، با طراحی بسیار متفاوت و مهیج‌تری نسبت به گذشته، توانسته است تب‌وتاب بازار را بیش‌ از پیش به نفع خود بسط دهد و توجهات بسیاری را به‌ سوی خویش معطوف سازد. این خودرو از مدل ۲۰۱۲ به بازار کشور پا گذاشت و در حال حاضر، نمونه‌های کارکرده آن در قالب نسخه‌های فول یا نیمه ‌فول در بازار یافت می‌شوند. در ادامه به مقایسه آریزو ۶ با اپتیما می پردازیم.

در سمت دیگر میدان، چری آریزو ۶ حضور دارد که برخلاف اپتیما، یک محصول نسبتا جدید به شمار می‌رود. و در حال حاضر، مدل‌های صفر‌ کیلومتر آن از سوی مدیران خودرو به مشتریان و خریداران داخلی عرضه می‌شود. این سدان کامپکت، محصول سال ۲۰۱۸ کشور چین است و از لحاظ ابعاد در سگمنت پایین‌تر از کیا اپتیما قرار می‌گیرد.

بررسی اصلی ترین مشخصات کیا اپتیما ۲۰۱۸ - مرجع تخصصی خرید لوازم خودرو

مقایسه آریزو ۶ با اپتیما

خوب می‌دانیم که در حالت عادی، مقایسه اپتیما و آریزو ۶ چندان منطقی به‌ نظر نمی‌رسد. اما تحت شرایط فعلی، مشتریان ایرانی می‌توانند برخی مدل‌های کارکرده اپتیما کارکرده را در بازه قیمت چری آریزو ۶  بیابند و احتمالا در این میان، دچار تردید خواهند شد. چراکه از طرفی، با یک خودروی جذاب کره‌ای دست‌ دوم مواجه هستند که از مزایای زیادی بهره می‌برد و در سمت دیگر میدان، یک سدان بدون کارکرد چینی با طراحی مدرن و کابین زیبا را مشاهده می‌کنند که علی‌رغم ابعاد کوچک‌تر نسبت به حریف، گزینه‌ای وسوسه‌ کننده به ‌حساب می‌آید.

بر همین اساس، تصمیم گرفتیم تا نظرات خود در این‌باره را در قالب مقاله پیش رو به اطلاع شما برسانیم و در نهایت، ببینیم باید در این بازه قیمت، کیا اپتیما بخریم یا چری آریزو ۶ ؟

کیا اپتیما

کیا اپتیما TF، از لحاظ ظاهری به طور کامل نسبت به نسل دوم خود متحول شده است. و به‌ واسطه شمایل جذاب و تهاجمی، توانسته است مشتریان بسیار زیادی را پیرامون خود گرد آورد. اپتیما تی اف در بحث طراحی کابین نیز تقریبا مناسب عمل کرده است. و یک نمای داخلی خانوادگی و در عین حال تقریبا اسپرت را به کاربران هدیه داده است. فاصله محوری بزرگ اپتیما نیز یک کابین جادار را به سرنشینان، خصوصا در صندلی‌های ردیف عقب هدیه می‌دهد. البته شاید به دلیل شیب سقف افراد بلندقد در صندلی‌های عقب، با محدودیت‌هایی از ناحیه فضای سر مواجه شوند.

اپتیما تی اف از پیشرانه ۲.۴ لیتری مشترک با بسیاری مدل‌های هیوندا و کیا در کشورمان سود می‌برد. و قادر است ۱۷۸ اسب‌ بخار قدرت به‌ علاوه ۲۲۹ نیوتن‌ متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به ‌سوی چرخ‌های جلو روانه سازد. عملکرد فنی نماینده کیا، تقریبا قابل ‌قبول است و به دلیل بهره‌مندی از سیستم تعلیق نسبتا اسپرت، سواری آن کمی خشک ارزیابی می‌شود؛ در عوض، پایداری و هندلینگ مناسبی را ارائه می‌دهد.

چری آریزو ۶

چری آریزو ۶ از سال ۹۸ توسط مدیران خودرو به‌ عنوان یک سدان تجملی ‌تر از مدل آریزو ۵ توربو در دسترس مشتریان ایرانی قرار گرفته است تا خانواده سدان‌های چری در ایران تنوع بیشتری پیدا کند.

این محصول از لحاظ طراحی ظاهری و ابعاد، تا حدودی مشابه آریزو ۵ توربو است. اما معیارها و شاخصه‌های مجلل بیشتری را از خود به نمایش می‌گذارد. در مورد فضای داخلی نیز، باید گفت که همچون بسیاری از تولیدات نوین چینی، از فضایی آینده ‌نگرانه مزین به نمایشگرهای لمسی در میانه داشبورد و پشت فرمان سود می‌برد و درمجموع، ظاهری امروزی را در معرض دید قرار می‌دهد.

فاصله محوری بین چرخ‌های این خودرو، کوچک‌تر از اپتیما است. و بنابراین، فضای داخلی آن در مقایسه با حریف کره‌ای کمتر ارزیابی می‌شود. هم‌چنین کیفیت متریال کابین نیز مسلما نسبت به حریف کره‌ای مقداری پایین‌تر خواهد بود. چری آریزو ۶، از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ مشترک با تیگو ۷ و آریزو ۵ توربو استفاده می‌کند. و قادر است ۱۴۷ اسب ‌بخار قدرت به‌ علاوه ۲۱۰ نیوتن‌ متر گشتاور ایجاد کند. گیربکس CVT با ۹ دنده شبیه‌ سازی‌ شده نیز وظیفه انتقال نیرو به سمت چرخ‌های جلو را بر‌ عهده دارد

شتاب صفر تا صد این سدان چینی، حدود ۹ ثانیه و میانگین مصرف سوختش نیز ۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی شده است. بنابراین، به نظر می‌رسد آریزو ۶ خودرویی چابک‌تر از کیا اپتیما با شتاب صفر تا صد حدود ۱۰ ثانیه خواهد بود. حداکثر سرعت آن نیز به عدد ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تقریبا مشابه اپتیما است.

تست و بررسی چری آریزو 6 توربو | bamaکیا اپتیما هیبرید 2018 صفر | تحویل فوری | خرید نقدی و شرایطی - کار ویترین

مقایسه امکانات و آپشن های آریزو ۶ با اپتیما

چری آریزو ۶ در تیپ اکسلنت خود، از تجهیزاتی نظیر کروزکنترل، سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل ایستایی در سربالایی، ترمز پارک برقی، دوربین‌های ۳۶۰ و داینامیک عقب، نمایش‌گر لمسی داشبورد و کیلومتر شمار، شش کیسه‌ هوا، تهویه دیجیتال، ورود و استارت بدون کلید، گرم‌کن صندلی جلو، آینه جانبی تاشو برقی و سانروف سود می‌برد.

در مورد آپشن‌های رفاهی نیز باید گفت که کیا اپتیما نسل سوم در نسخه‌های فول‌ آپشن خود از امکانات مناسبی همچون کروز‌ کنترل، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، حسگرهای پارک، اتو هلد، ترمز پارک برقی، چراغ شوی، فرمان برقی، پدال شیفتر، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، سیستم صوتی اینفینیتی، انواع کیسه‌های هوا، ورود و استارت بدون کلید، تهویه دوگانه اتوماتیک، صندلی‌های جلو برقی، گرم‌کن و سردکن صندلی جلو، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، سانروف و… سود می‌برد.

کلام آخر

کیا اپتیما به‌ عنوان یک سدان محبوب کره‌ای، از کیفیت بالاتری نسبت به حریف چینی برخوردار است. این خودرو در بحث امنیت، با کسب پنج ستاره از موسسه امنیت بزرگراهی ایالات متحده NHTSA کاملا سرتر از حریف چینی ظاهر شده است. موتور تنفس طبیعی آن نیز دردسر نگه‌داری از پیشرانه‌های توربو را ندارد. و تنها شاید از لحاظ مصرف سوخت در برابر موتور آریزو ۶ ضعف نشان دهد. از طرف دیگر، کابین اپتیما فضای بیشتری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد و از این نظر، اتومبیل بهتری برای خانواده‌های پرجمعیت‌تر خواهد بود. جهت پیش ثبت نام و سفارش آنلاین آریزو ۶ می توانید با مراجعه به آسیا خودرو از شرایط فروش آن آگاه شوید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *