مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
آریزو ۶ با دیگنیتی

مقایسه ویژگی ها و خرید اقساطی چری آریزو ۶ با دیگنیتی

در این مطلب می خواهیم در مورد مقایسه ویژگی های آریزو ۶ با دیگنیتی  و همین طور خرید اقساطی آن ها صحبت کنیم. در واقع رشد سریع خودروسازان چینی و افزایش سهم آن‌ها از بازار کشورهای در حال‌ توسعه، موضوعی نیست که بخواهیم امروزه آن را انکار کنیم و این که حتی خودروسازان دنیا نیز متوجه چنین خطری از طرف خودروسازان چینی شده‌اند.

معرفی دیگنیتی

دیگنیتی بهمن موتور جزء اولین کراس اوور کوپه مونتاژی بازار کشور می باشد. این خود می‌تواند آغازگر فصلی جدید در عرصه خودروهای تولید داخل باشد. زیرا بعد از آمدن محصولات معتبری همچون بی ام و x۶ و x۴ دیگر اثری از کراس اوورهای کوپه در بازار ایران دیده نشد، اما اکنون دیگنیتی می تواند قاعده بازی را تغییر دهد.

تاکنون هیچ‌ یک از محصولات مونتاژ داخل در چنین کلاس بدنه‌ای حاضر نشده‌اند. بنابراین دیگنیتی به‌عنوان اولین شاسی بلند کوپه تولید شده توسط یک شرکت ایرانی، خودرویی با اهمیت است. و در ادامه به مشخصات فنی، رفاهی، سطح ایمنی و همچنین سایر ویژگی های دیگنیتی با آریزو ۶ خواهیم پرداخت.

بهمن خودرو دیگنیتی(دانگ فنگ iX5) | مثبت نیوز

معرفی آریزو ۶

پس از به موفقیت رسیدن خودرو آریزو ۵، شرکت چری به خوبی توانست نظر مشتریان خود را جلب کند. همینطور چری به این فکر افتاد که نمونه پیشرفته تر از آن به نام آریزو ۶ را وارد بازار کند. آریزو ۶ همچون آریزو ۵ در سدان خانوادگی است با این تفاوت که کمی از آن بزرگ تر و در عین حال گران قیمت تر و لوکس تر می باشد. با اینکه آریزو ۶ به نسبت آریزو ۵ بزرگتر است ولی باز هم در مقایسه با هیوندای سوناتا و تویوتا کمری کوچکتر و جمع و جورتر می باشد. همچنین اینکه مزیتی که آریزو ۶ دارد این است که رقیب چینی دیگری در بازار ایران ندارد.

کاملاً می توان فهمید که شرکت‌های خودروسازی چینی در پی این‌ می باشند که مدل‌های کراس اوور و شاسی بلند های خود را وارد کشورهایی که صنعت خودروسازی ضعیف تری همچون کشور ایران دارند وارد کنند. زیرا به خوبی می دانند که محصولات آن‌ها در این بازارها، در صف اول خرید ها و یکه تازی می کند. علت آن هم این است که به نسبت قیمتی که خودروهای ساخت کشور چین دارند، تقریباً از تکنولوژی روز دنیا نیز استفاده می کنند  و توانسته اند رضایت مشتریان را جلب کنند.

هر خودروی چینی که در چند ماه گذشته در کشور ایران رونمایی شده و وارد بازار شده است همگی از نوع شاسی بلند هستند. البته خودروسازهای چینی فقط روی کشور ایران تمرکز نکرده اند. هدف اصلی آن‌ها این است که بتوانند تمامی بازارهای خودرو در جهان را تحت تأثیر محصولات خود قرار دهند و نظر مشتریان را به خود جلب کنند.

باتری چری آریزو 6 | امداد باتری | آنتایم ، فروشگاه اینترنتی باطری ماشین

مشخصات فنی و موتور آریزو ۶ با دیگنیتی

برای تامین نیروی مورد نیاز این خودرو، که وزن آن بیش از ۱.۵ تن است، پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری مورد استفاده قرار گرفته است. که به دلیل استفاده از توربو شارژ می‌تواند خروجی قدرت ۱۴۸ اسب بخاری در محدوده ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و خروجی گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر در محدوده ۱۸۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. با توجه به جعبه دنده اتوماتیک CVT نصب شده بر روی دیگنیتی، پیشرانه توربو‌ شارژ دیگنیتی می‌تواند مصرف سوخت ۱۰.۴ لیتری در شهر، مصرف سوخت ۵.۴ لیتری خارج از شهر و به صورت ترکیبی، مصرف سوخت ۷.۵ لیتری به ازای کارکرد ۱۰۰ کیلومتری داشته باشد. همچنین این‌ که، این میزان سوخت مصرفی در شرایط کاملاً استاندارد خودرو و جاده به‌ دست آمده است. می توان گفت که در استفاده‌های واقعی مصرف سوخت بالاتری را تجربه خواهید کرد.

خودرو آریزو ۶ نیز پیشرانه توربو شارژ یک و نیم لیتری دارد. با قدرت ۱۴۷ اسب بخار می تواند در مدت زمان ۱۰ ثانیه ۱۰۰ کیلومتر سرعت داشته باشد. البته آریزو ۶ با توجه به اینکه از آریزو ۵ و ۷ کمی بزرگتر می باشد، رسیدن به شتاب این دو خودرو کمی بیشتر است. جعبه دنده آریزو ۶ دارای ۵ دنده مربوط به سرعت است و کلاً ۷ حالت دارد. در مدل هایی که جعبه دنده آن دستی می باشد ۷ حالت طراحی شده است. آریزو ۶ قرار است با مدل دنده اتوماتیک وارد ایران شود.

ایمنی و تجهیزات آریزو ۶ با دیگنیتی

از مهم‌ترین مسائل در بحث آپشن‌ها و امکانات رفاهی هر خودرویی، مجهز بودن یا نبودن آن به سیستم تهویه هوای مطبوع است.

خودرو دیگنیتی

در بخش ایمنی، خودروی دیگنیتی به کیسه هوای ایمنی جانبی و سرنشینان جلو مجهز شده است. همچنین از تجهیزات متنوع و پیشرفته‌ای همچون ترمز ضد قفل ABS به همراه سیستم الکتریکی توزیع نیروی ترمزی EBD، سیستم کمکی ترمز EVA -BA – BAS – EBA، سیستم‌های کنترل کشش ATC و TRC و ASR و TCS، همچنین سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو ESC استفاده شده است. علاوه بر این می‌توان به سیستم کنترل حرکتی خودرو در سراشیبی، سیستم کمک حرکتی خودرو در سربالایی، سیستم ترمز خودکار، کمربندهای ایمنی پیش کشنده اشاره نمود. همچنین سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، صندلی کودک ایزوفیکس، چراغ های مخصوص روز و همچنین تعداد زیادی تجهیزات رفاهی و کاربردی دیگر اشاره نمود.

آریزو ۶

سیستم در چری آریزو به‌ صورت اتوماتیک است. این سیستم دوگانه اتوماتیک که با یک پنل لمسی قابل استفاده می باشد. دارای بخشی مجزا جهت تهویه هوا برای سرنشینان عقب خودرو است. این خودرو دارای سانروف است. هم‌چنین شما می‌توانید به هنگام رانندگی از قابلیت اتصال خودرو به بلوتوث استفاده کنید. لازم‌ به‌ ذکر است که در چری آریزو ۶،  تعداد شش عدد بلندگو به همراه ساب ووفر نیز وجود دارد.

درباره بحث سیستم مولتی مدیا که در این خودرو به آن توجه ویژه‌ای شده است. باید گفته شود که صفحه مانیتور مولتی مدیای آن ۹ اینچ بوده که دارای قابلیت موبایل مپینگ نیز می باشد.

آینه‌های جانبی در چری آریزو ۶  توسط سیستم برقی، از قابلیت تنظیم و همچنین تا شدن برخوردار می باشد. همه آن‌ها به گرم‌کن برای روزهای سرد و برفی مجهز شده‌اند. شیشه‌های عقب خودرو هم برخوردار از بالابر اتوماتیک، و هم دارای گرم‌کن نیز می باشند.

کلام آخر

آسیا خودرو به عنوان مجموعه‌ای پیشتاز و معتبر در ارائه طرح‌های فروش اقساطی برای کارمندان دولتی و سازمان‌ها و همچنین انواع تولیدات نظیر مدیران خودرو و ایران خودرو، این بار شگفتانه‌ ای ویژه برای مشتریان خود در نظر گرفته است. برای خرید و اطلاع از طرح فروش اقساطی آریزو ۶ ، می توانید به سایت آسیا خودرو مراجعه کنید و شرایط فروش اقساطی را مشاهده نمایید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *