مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مقایسه تیگو ۷ با دیگنیتی

مقایسه ویژگی ها و خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ با دیگنیتی

در این مقاله به مقایسه تیگو ۷ با دیگنیتی می پردازیم. این روزها شاهد خودروهای کراس اوور در بازار ایران هستیم. یکی از این خودروها تیگو ۷ می باشد که از سال ۹۶ وارد بازار کشورمان گردید‌. در سوی دیگر رقیب جدی خودروی تیگو ۷ به نام دانگ فنگ دیگنیتی در بازار وجود دارد.

شرکت آسیا خودرو در همین جهت شرایط فروش ویژه ای را برای خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ به وجود آورده است. در صورت علاقمند بودن می توانید به سایت مراجعه کنید.

معرفی دیگنیتی

خودرو دیگنیتی جدیدترین محصول بهمن موتور در بازار می باشد. این ماشین که یک کراس اوور سایز متوسط به حساب می‌آید. در واقع همان دانگ فنگ ix5 است که به علت موانع به وجود آمده در طی تحریم‌ها، با آرم تجاری خودروساز چینی به بازار ایران عرضه نخواهد شد. از سوی دیگر اگر بخواهیم واضح‌تر بگوییم، به مانند اتفاقی که برای دیگر محصولات مونتاژ شده دانگ فنگ در خطوط تولید خودروسازی فردا رخ داد. دانگ فنگ ix5 نیز با آرم و نشان متفاوتی وارد ایران خواهد شد.

بررسی استایل و طراحی دیگنیتی، محصول جدید گروه بهمن - بلاگ دیوار

معرفی تیگو ۷

ماشین چری تیگو ۷ از جمله محصولات متعدد کمپانی خودرو سازی چری است که سازنده آن توسط مدیران خودرو به بازار کشور عرضه می‌شود. خودروی چری تیگو ۷ برای اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۶ به معرض نگاه عموم گذاشته شد و در سال ۱۳۹۶ نیز وارد بازار ایران گردید. این کراس اوور چینی، در بازار ایران به دلایل مختلفی از جمله سبک عجیبی و متفاوتی قیمت گذاری و فروش رفت است. به مانند دیگر محصولات کمپانی چری شرایط خاصی نیز دارد.

نقد و بررسی خودرو چری تیگو 7 | لایو کار

مقایسه تیگو ۷ با دیگنیتی

طراحی داخلی و خارجی دیگنیتی

خودروی دیگنیتی طراحی جذاب و خوبی دارد و در مقایسه با دیگر خودرو‌های شاسی بلندهای چینی حاضر در بازار ایران، کمی مدرن‌تر به چشم می آید. برخلاف بسیاری از خودروهای چینی، در دید اول به نمای جلوی دیگنیتی متوجه چینی بودن آن نمی شوید. چرا که سبک طراحی نمای جلو شباهت بسیار زیادی به محصولات اروپایی نیز دارد. بخش اغلب این نما را یک جلو پنجره‌ زیبا را دارا می باشد که چراغ‌ها نیز هماهنگ با زوایای آن طراحی شده‌اند. علاوه بر این‌ها، مه‌‌ شکن‌ افقی که بالای یک نوار کرومی باریک قرار دارند. نکته دیگر قابل توجه نمای جلوی دیگنیتی می باشند.

در طراحی خارجی دیگنیتی، بلافاصله پس از نگاه کردن به کراس‌اوور چینی از نمای جانبی، توجه شما به طراحی کوپه مانند سقف آن جلب خواهد شد. این اختلاف در کنار خطوط برجسته روی درب‌ها و گلگیرها که از جلو به صورت مورب به یکدیگر نزدیک می باشند. مقداری چاشنی اسپرت به چهره‌ی دیگنیتی اضافه نموده‌اند. نمای عقب دیگنیتی نیز‌ شباهت به محصولات اروپایی دارد.

طراحی داخلی و خارجی تیگو ۷

در شیوه طراحی خارجی چری تیگو ۷ خطوط برجسته و شکسته متعددی نمایان می‌شود و شباهت غیر قابل انکار آن به محصولات کره‌ای قابل مشاهده می باشد. که در کل ترکیب وسوسه انگیزی دارد. اما نمی‌توانیم آن را به اندازه‌ی رقیب تازه وارد مدرن و جذاب بدانیم. در نمای جلوی تیگو ۷ یک جلو پنجره چند ضلعی کوچک وجود دارد که از میان آن یک نوار کرومی عبور کرده، جلب توجه می‌کند. طراحی چراغ‌های کوچک چری تیگو ۷ نیز با خطوط شکسته و تیز انجام شده است. و در نمای جانبی نیز طراحان تلاش کرده اند که با استفاده از خطوط ساده ولی هدفمند، چهره‌ی را بسازند که  عامه پسند همه باشند.

در نمای عقب نیز به مانند نمای جانبی از اغراق دوری گردیده و همه چیز به صورت ساده طراحی شده است. و دقیقا همین سادگی در کابین چری تیگو ۷ نیز ادامه پیدا کرده است. در کابین کراس اوور مدیران خودرو کلیدهای فیزیکی زیادی به چشم نمی‌آید و قطعا طراحان سعی در پیاده سازی سبک طراحی مینیمال داشته‌اند. اما باید گفت تلاش آن‌ها اصلا در این زمینه موفق نبوده و خروجی کار سبب شده که داشبورد چری تیگو ۷ پس از مدتی برای خریداران کسل کننده بشود. این مسئله در کنار کیفیت پایین مواد استفاده شده در ساخت ادوات داشبورد، در نهایت حس خوبی از کابین منتقل نخواهد کرد.

مقایسه امکانات و آپشن ها تیگو ۷ با دیگنیتی

در خودرو دیگنیتی ۴ کیسه‌ هوا، اتوهلد، سقف پانارومیک، نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات‌ سرگرمی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز پارک برقی، سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، تریم داخلی چرم از جمله مزایا و تجهیزات احتمالی دیگنیتی محسوب می شود. نیروی محرکه دیگنیتی توسط یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو که حدودا ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن گشتاور تولیدی خود را، از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو می فرستد، تامین خواهد شد. اگر بخواهیم به روش خلاصه تر بگوییم، نیروی محرکه دیگنیتی به اندازه کافی قدرتمند می باشد و عملکرد آن در کل، کاملا خریداران را قانع خواهد کرد.

چری تیگو ۷ تجهیزات نمایشگر ۹ اینچی سیستم اطلاعات‌ سرگرمی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، ۶ کیسه هوا را داراست. همچنین دوربین ۳۶۰ درجه، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، سقف پانوراما و گرمکن صندلی‌های جلو را به خریداران خود ارائه می‌دهد. در واقع تامین کننده نیروی محرکه چری تیگو ۷ یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو می باشد که با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن گشتاور خروجی، خود در شرایط مختلف به خوبی از وزن ۱۵۰۰ کیلوگرمی برمی‌آید. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه نیز بر عهده یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه می باشد که عملکردش نیز می‌تواند رضایت راننده را تا حدی جلب کند.

مقایسه کلی تیگو ۷ با دیگنیتی

خودروهای چری تیگو ۷ در مقابل دیگنیتی، کیفیت ساخت پایین‌تری دارند و طراحی آن نیز قدیمی‌تر می باشد. در بحث فنی نیز دیگنیتی را می‌توان یک سر و گردن بالاتر از محصول مدیران خودرو قرارداد. لذا اگر وضعیت نابسامان خدمات پس از فروش و کیفیت آن را نیز در کنار افت قیمت زیاد و بازار ضعیف نمونه‌های دست دوم آن قرار دهیم. ارزش خرید چری تیگو ۷ پایین‌تر از اکثر خودروهای حاضر در این رده قیمتی است و محصول تازه وارد بهمن موتور نیز نسبت به آن انتخاب منطقی‌تری خواهد بود.

کلام آخر

دیگنیتی به معنای واقعی یک کراس اوور کومه می باشد که کیفیت ساخت مناسب و امکانات خوبی را دارا است. از سوی دیگر تیگو ۷ با طراحی عالی خود را به عنوان یک محصول شناخته شده معرفی کرده است که می تواند رانندگی اسپرت و سریع‌تر در کنار مصرف کم بنزین را داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ به سایت آسیا خودرو مراجعه کنید.

 

 

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *