مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مقایسه خودروی تیگو 7 و تیگو 8

مقایسه قیمت محصولات تیگو و آریزو قبل از خرید

خرید محصولات تیگو و آریزو که در پی اطلاع از شرایط محصولات تیگو و آریزو پیش می آید در نمایندگی های مختلف مدیران خودرو متفاوت است. بررسی شرایط مختلف یک محصول می تواند بسیار وقت گیر باشد، اما در ادامه سعی می کنیم تا شرایط محصولات تیگو و آریزو را که شامل چند مدل خودروی خاص می شوند تنها از یک جهت عملکرد فنی و سیستم موتوری مورد بازبینی قرار دهیم .

خودروهای سری آریزو

در خرید محصولات تیگو و آریزو باید بدانیم که خودروهای خانواده آریزو شامل چند مدل مختلف می شوند، اما در حال حاضر آریزو ۵ و آریزو ۶ جز محبوب ترین نمونه های این خانواده هستند. هر دو خودرو سدان خانوادگی به حساب می آیند و به همین دلیل نیز تمامی طراحی های آن ها اعم از طراحی سیستم فنی و عملکرد موتوری مطابق با همین نیاز ساخته شده است.

خرید محصولات تیگو و آریزو

آریزو ۵

بررسی آریزو ۵ در خرید محصولات تیگو و آریزو می تواند مفید باشد. از آن جایی که آریزو ۵ از سال ۱۳۹۵ وارد بازار ایران شده است، می توان گفت تا به حال عیوب و مشکلاتی که داشته است به طور کامل نمایان شده و می توان بررسی آن را به صورتی منطقی انجام داد. گیربکس یا همان جعبه دنده آریزو ۵ از نوع پنج دنده دستی است که همچون خودروهای داخلی بازار است و از این لحاظ تفاوتی با آن ها ندارد. دیفرانسیل و محور حرکتی این خودرو نیز از سمت چرخ های جلویی بوده و به اصطلاح “دیفرانسیل جلو” نامیده می شود.

این سیستم طراحی برای خودروهای سدان و خانوادگی بیشترین کارایی را دارد، زیرا سبب می شود این ماشین ها در هنگام حرکت اولیه از حالت سکون بتوانند با شتاب و سرعت بیشتری شروع به حرکت کنند. موضوع بعدی درباره آریزو ۵ که در بخش شرایط محصولات تیگو و آریزو مطرح می شود درباره نوع پیشرانه موتور این خودرو است. پیشرانه ای که بر روی آریزو ۵ وجود دارند از نوع ۴ سیلندر معمولی است و تفاوت خاصی با دیگر مدل های خودروها ندارد. حجم و ظرفیت کلی که موتور آریزو ۵ ارائه می دهد نیز ۱.۵ لیتری است.

پیش از خرید محصولات تیگو و آریزو بهتر است بدانیم که نهایت قدرت این موتور ۱۱۶ اسب بخار و گشتاوری آن نیز ۱۴۱ نیوتن بر متر است. میزان شتابی که موتور آریزو ۵ را از سرعت صفر به ۱۰۰ می رساند، ۱۰.۵ ثانیه بوده و نهایت سرعتی که بتوانید با این خودرو بروید ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است. به دلیل معمولی بودن پیشرانه و همچنین کم بودن ظرفیت موتور، مصرف بنزین پایینی را نیز شاهد هستیم که برابر ۵.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.  در یک کلام می توان گفت آریزو ۵ خودرویی است که نام خارجی را با خود یدک می کشد و از لحاظ فنی همچون دیگر خودروهای داخلی است.

آریزو ۶

در بررسی شرایط خرید محصولات تیگو و آریزو متوجه می شویم که خودرو بعدی از خانواده آریزو با نام آریزو ۶ به بازار وارد شد. شرکت چری که پس از ساخت آریزو ۵ با انتقادات بسیاری روبرو شده بود سعی کرد تا در تولید خودروی آریزو ۶ این موضوع را حل و فصل کند و تا جایی که می تواند ویژگی های فنی و همچنین آپشن های خودرو را بالا ببرد. نوع دیفرانسیل همان دیفرانسیل جلو باقی ماند و تغییری نکرد؛ در واقع اگر تغییر می کرد جای تعجب داشت. گیربکس معمولی آریزو ۵ با یک گیربکس CVT 9 دنده مصنوعی تعویض شد. این گیربکس همچون گیربکس های اتومات عمل می کند و رانندگی با آن ها بسیار ساده تر است.

تغییر بعدی آریزو ۶ در نوع پیشرانه آن بود. پیشرانه آریزو ۶ از مدل ۴ سیلندر توربوشارژ بود که قطعا می توانست سرعت و شتاب بسیار زیادی را فراهم کند. حجم موتور نیز همچون نوع دیفرانسیل در همان کیفیت قبلی که ۱.۵ لیتری یا ۱۵۰۰ سی سی بود، باقی ماند.

خرید محصولات تیگو و آریزو

خودروهای سری تیگو

خانواده تیگو موارد بعدی هستند که در بررسی خرید محصولات تیگو و آریزو به آن ها می پردازیم. خانواده تیگو که مدل های مختلفی دارند در حال حاضر دو نماینده پر قدرت را در بازار خودرویی ایران از خود به جا گذاشته اند که آن ها را با نام تیگو ۷ و تیگو ۸ می شناسیم.

تیگو ۷

خودروی تیگو ۷ که در حال حاضر با چراغ های عجیب و بومرنگی مانندش در بازار معروف شده است، ویژگی های فنی خاص خودش را دارد. محور حرکتی از نوع دیفرانسیل جلو بوده و پیشرانه موتور نیز برابر ۴ سیلندر توربوشارژ است. این پیشرانه سبب می شود تا موتور قدرت بیشتری را برای حرکت و شتاب گیری داشته باشد. با اینکه پیشرانه از نوع توربوشارژ است، اما چری زیر بار نرفته است تا حجم و ظرفیت کلی موتور را افزایش دهد و به همان ۱.۵ لیتر اکتفا کرده است.

تیگو ۸

در بررسی شرایط خرید محصولات تیگو و آریزو در آخرین مرحله به تیگو ۸ می رسیم. این خودرو به تازگی وارد ایران شده است و هنوز هم فروش آن به صورت سراسری شروع نشده است. این خودرو از تمام جهت ها ویژگی های منحصر به فردی دارد. قدرت ۱۹۰ اسب بخار، گشتاوری ۲۹۰ نیوتن بر متر، گیربکس اتومات ۷ دنده، نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و موتور ۱۶۰۰ سی سی از جمله برخی از ویژگی های فنی این خودرو است که اگر دقت کرده باشید نسبت به ۳ خودروی قبلی بسیار بهتر است. پیشرانه موتور تیگو ۸ از نوع ۴ سیلندر توربوشارژ است و برای به حرکت درآوردن این غول یک و نیم تنی می تواند کافی باشد.

جمع بندی

بررسی شرایط خرید محصولات تیگو و آریزو در کنار یکدیگر سبب می شود تا شما راحت تر و بهتر بتوانید در خصوص اینکه کدام یک از این خودروها را خریداری کنید، تصمیم بگیرید. زمانی که تصمیم نهایی خود را گرفته و خودرویتان را انتخاب کردید بهتر است به نمایندگی های مجاز آسیا خودرو که در سرتاسر کشور وجود دارند مراجعه کنید و با شرایط ویژه ای که این شرکت برایتان فراهم کرده است، اقدام به خرید خودروی مدنظر خودتان کنید.

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *