مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
ارزانترین خودرو چینی

مقایسه مشخصات و قیمت آریزو ۵ توربو مدل ۹۷ با آریزو ۷ جدید

در این مطلب می خواهیم به مشخصات و قیمت آریزو ۵ توربو مدل ۹۷ و مشخصات آریزو ۷ جدید بپردازیم. حدود یک دهه می باشد که محصولات خودروساز چینی چری توسط دو شرکت خودروسازی چری ایران و مدیران خودرو به بازار کشورمان عرضه می‌شوند. و در این زمان شاهد ارایه سبد محصولات متنوعی از هر دو شرکت بوده‌ایم که ترکیب مناسبی از کراس ‌اوور، سدان و هاچ بک را در خود جای داده‌ اند. خودروهای سدان متوسط چری که مدت ‌هاست در لیست محصولات این شرکت وجود دارد و حتی به بازار کشورهای همسایه نظیر امارات و بحرین نیز راه پیدا کرده است. شما می توانید برای خرید محصولات تیگو و آریزو به سایت آسیا خودرو مراجعه کنید.

آریزو ۵ توربو مدل ۹۷

آریزو ۵ یک خودرو سدان چینی می باشد که توسط مدیران خودرو در ایران تولید و عرضه شد. و مدتی بعد مدیران خودرو تصمیم به عرضه نسخه توربو از این خودرو گرفت. آریزو ۵ توربو در ظواهر، هیچ تفاوتی با مدل معمولی ندارد. مهم ‌ترین و اساسی ترین تفاوت آنها به پیشرانه و قدرت آن بازمی‌گردد.

چری آریزو ۷ جدید

چری آریزو ۷ در تابستان سال ۲۰۱۴ معرفی شد و در آن دوران به عنوان پرچمدار محصولات چری شناخته می‌شد. این خودرو یک سدان متوسط و متعلق به کلاس C از خانواده سدان‌ هاست، کلاسی که در آن خودروهای مطرحی همچون اپل آسترا، رنو مگان ، اشکودا اوکتاویا و فورد فوکوس حضور دارند. آریزو۷ زمانی به تولید رسید که این شرکت در حال همکاری با دو برند دایملر و پورشه برای توسعه سدان‌های خود بود. از این رو بسیاری از ریشه‌های اروپایی را می‌توان در آن دید

مشخصات فنی و تصاویر چری آریزو 7 جدید + قیمت | فایندز

مقایسه و مشخصات کلی چری آریزو ۵ توربو و آریزو ۷ جدید

در این به بخش همه قسمت های خودرو را مورد مقایسه قرار می دهیم:

کابین آریزو ۵ توربو و آریزو ۷ جدید

آریزو ۵ توربو از نظر طراحی هم در داخل و هم در بدنه تفاوتی با آریزو ۵ معمولی ندارد. طراحی این خودرو در بیرون کاملا اصولی و قابل قبول می باشد و هماهنگی بالایی میان اجزا مختلف بدنه دیده می‌شود. چراغ ‌های جلو و عقب آریزو ۵ توربو با طراحی تیز گوشه و خطوط نمای کلی خودرو را زیبا جلوه می‌ دهند. به علاوه در نمای جلو خودرو بهره از ورودی ‌های نسبتا بزرگ هوا، جلوه خوبی به ماشین بخشیده است. این ورودی‌ها در ورژن توربو می‌ تواند به بهتر خنک شدن موتور کمک کند زیرا سبب ورود هوای تازه بیشتر به محفظه کاپوت می‌ شوند. آریزو ۵ توربو به ویژه در مقایسه با رقبای چینی طراحی قابل قبولی دارد و می ‌توان طراحی را نقطه قوت آن بدانیم.

چری آریزو ۷ یک سطح بالاتر از چری آریزو ۵ توربو قرار دارد. به همین دلیل نمی ‌توان المان‌ های اسپرت را در آن دید و این خودرو از ظاهری آرام و متین برخوردار می باشد. نمای جلوی چری آریزو ۷ از هماهنگی خوبی برخوردار بوده و در عین حال زیبا می باشد. قسمت عقب نیز همین طراحی آرام و باوقار را دارد و همچنان می‌ توان یک سدان آرام، ساده و به دور از حاشیه را در چری آریزو ۷ را مشاهده کرد. ظواهر کلی خودرو و اجزای آن هماهنگی مناسبی با یکدیگر دارند و می‌ توان گفت طرح چری آریزو ۷ در زمانی در حال ساخت بوده که چینی‌ها از این نظر به پختگی نسبی از تولید خودرو رسیده بودند.

مشخصات موتور و فنی آریزو ۵ توربو مدل ۹۷ و آریزو ۷ جدید

آریزو ۵ در نسخه توربو به یک موتور ۱.۵ لیتری توربو مجهز شده است. این خودرو قادر است قدرت ۱۴۷ اسب بخاری و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متری تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو بفرستد.۴

برای سدان سایز متوسط چری از یک موتور تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری با بهره از ۱۲۶ اسب ‌بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن ‌متر گشتاور تولید می ‌کند. این پیشرانه به سیستم زمان ‌بندی متغیر سوپاپ ‌ها مجهز می باشد. و در دو نوع GDi و MPi بسته به بازار در نظر گرفته شده به تولید می ‌رسد. گیربکس در نظر گرفته شده نیز ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک CVT است که قدرت را به چرخ ‌های جلو منتقل می فرستد. مصرف سوخت ترکیبی خودرو نیز به ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر می ‌رسد. می‌ توان با چری آریزو ۷ به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کرد که البته با افزایش مصرف سوخت به بیش از ۸ لیتر در هر صد کیلومتر همراه خواهد بود.

نگاهی به چری آریزو 7 ، غایب بزرگ چری در ایران

امکانات آریزو ۵ توربو مدل ۹۷ و آریزو ۷ جدید

اما در کل آریزو ۵ توربو تجهیزات و امکانات مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می ‌دهد. از مهم ‌ترین آپشن‌ های آن می‌توانیم به چراغ دی لایت، کروز کنترل و نمایشگر ۷ اینچی با ورودی USB، ورود و استارت بدون کلید، تنظیم صندلی راننده در ۶ حالت، سانروف، سیستم صوتی با ۶ بلندگو اشاره نماییم. این آپشن ها در قیمت آریزو ۵ توربو مدل ۹۷ تاثیر بسزایی دارد.

لیست تجهیزات در مقایسه با مدل قبلی از لحاظ قیمت آریزو ۷ جدید و هم از لحاظ امکانات کمی گسترش یافته است. بسته استاندارد این گزینه ها شامل لوازم جانبی برقی ( پنجره های جلو و آینه های جانبی )، یک کامپیوتر داخلی ، یک سیستم صوتی می باشد. و از طریق بلوتوث با تلفن هوشمند ، تهویه مطبوع و کیسه های هوا جلو هماهنگ می شود. با پرداخت هزینه اضافی ، تجهیزات دارای فضای داخلی چرمی ، کروز کنترل و سایر گزینه های مفید را داراست.

معرفی خودرو چری آریزو 5 توربو +تصاویر

طراحی داخلی آریزو ۵ توربو مدل ۹۷ و آریزو ۷ جدید

چری آریزو ۵ توربو در داخل کابین هم عملکرد خوبی دارد و به نظر می ‌رسد که با یک خودرو لوکس رو به‌ رو باشیم. کنسول مرکزی دارای ابعاد بزرگی می باشد و داشبورد به خوبی طراحی شده است. کلید های کنترلی بر روی فرمان دیده می‌ شوند و صفحه آمپر تصویر زیبایی دارد. کیفیت صندلی‌ ها مناسب می باشد و برای سرنشینان عقب فضای نسبتا خوبی در نظر گرفته شده است. هرچند سرنشینان قد بلند امکان دارد در سفرهای طولانی مدت، احساس راحتی نداشته باشند.

خودرو آریزو ۷ جدید دارای طراحی داخلی این خودرو نیز زیبا و مدرن است. طراحی خطوط داشبورد و انحناهای آن و درجه های نشانده ها و کیفیت بالای مواد استفاده شده به زیبایی طراحی داخلی کمک شایانی کرده است. صندلی ها و ارگونومی فضای داخلی نیز برای خودرو در این کلاس مناسب و راحت است، به خصوص فضای صندلی های عقب برای خودروی در این کلاس بسیار مناسب است.

کلام آخر

با توجه به ویژگی ها و امکاناتی که برای چری آریزو ۵ توربو و چری آریزو ۷ مطرح کردیم. به نظر می رسد این سدان های با کیفیت چیزی از هم رده های خود کم نداشته باشد و کاملا رضایت شما را از خریدی مقرون به صرفه جلب کند. برای مشاهده شرایط فروش اقساطی محصولات تیگو و آریزو  و قیمت آریزو ۵ توربو مدل ۹۷ می توانید به صفحه فروش سایت آسیا خودرو مراجعه کرده یا با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *