مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

تفاوت مانیتور و صفحه نمایش لمسی تیگو ۸ و تیگو ۷ پرو

سیستم‌های اطلاعات سرگرمی مدرن یا همان مانیتور اینفوتینمنت که در مرکز جلو داشبورد خودروها قرار می گیرند، علاوه بر ارائه امکانات بسیار متنوع مانند اتصال بلوتوث به انواع تلفن های همراه، بسیاری از حیاتی‌ترین عملکردهای خودرو را کنترل می‌کنند. این امکانات، به‌ویژه در مانیتور خودروهای تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو که دارای صفحه نمایش لمسی هستند، بیشتر است.

درست مانند تکامل تلفن‌ها، سیستم‌های سرگرمی داخل خودرو نیز تکامل یافته‌اند و مجهز شدن به مانیتورهای بزرگ و عریض در خودروهای امروزی به یکی از ضروریات تبدیل شده است. چری نیز در جدیدترین مدل های خودروی سدان و شاسی بلند بلند خود مانند تیگو ۸ پرو برای رقابت با سایر خودروهای به روز و پیشرفته، از این مانیتورهای کاربردی بهره برده است.

مانیتورهای این دو خودرو چری دارای صفحه نمایش لمسی هستند که با Android Auto یا Apple CarPlay یکپارچه شده است و هر دوی اینها با اتصال به تلفن های هوشمند به راننده کمک می کنند در جاده و هنگام رانندگی تمرکز خود را حفظ کند.

در این مقاله می خواهیم نوع مانیتورهای دو خودرو تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پدو را با هم مقایسه کنیم و به مزایای مجهز بودن خودروهای امروزی به چنین سیستم های هوشمندی بپردازیم.

مزایای مجهز بودن ماشین های تیگو به مانیتور های لمسی

سیستم های صفحه نمایش لمسی داخل خودروها راه طولانی را پیموده اند تا به این امکانات پیشرفته دست یابند. صفحه نمایش های لمسی برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ در Buick Riviera مورد استفاده قرار گرفتند. این سیستم‌های جدید به قدری شهودی و کاربردی بودند که اکنون حتی خودروهای مقرون‌به‌صرفه مانند تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو نیز از سیستم‌های اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش اینفوتینمنت بهره می‌برند. اما بیایید ببینیم مزایای این سیستم های لمسی هوشمند چیست که اینقدر در خودروها طرفدار پیدا کرده اند:

مانیتور لمسی، ایمنی خودرو را افزایش می دهد

ویژگی‌های ایمنی مدرن با اجرای سنسورها، دوربین دید فراگیر ۳۶۰ درجه، دوربین پارک عقب، به طور قابل توجهی توسعه یافته‌اند. همه این ویژگی‌ها که از طریق مانیتور اطلاعات سرگرمی صفحه لمسی مدرن قابل دسترسی هستند، موجب افزایش ایمنی راننده و سرنشینان می شوند

سیستم مسیریابی یکپارچه مانیتور های لمسی، معجزه می کند

سیستم ناوبری از زمان پیدایش خود مرکز توجه قرار گرفته است. تمام مانیتورهای مدرن به این سیستم مجهز شده اند که به راننده اجازه می دهند از مکان دقیق خود مطلع شده و مسیری را که قصد دارد طی کند تا به مقصد برسد روی صفحه نمایش ببیند. برای تجربه کاربری بهتر، حتی برخی از خودروسازان، این سیستم ها را به اطلاعات نقشه های ماهواره ای  نیز متصل کرده اند. در تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو حتی اگر به اپلیکیشن سیستم مسیریابی گوشی خود عادت دارید، می توانید از طریق Android Auto یا Apple CarPlay به آن دسترسی داشته باشید.

منابع متعددی برای سرگرمی در صفحه نمایش های عریض خودرو وجود دارد.

سیستم های سرگرمی مدرن داخل خودرو اکنون فقط به رادیو محدود نمی شوند. با گذشت زمان، سیستم های پخش مدرن بسیاری مانند پخش کننده سی دی، سازگاری بلوتوث، گیرنده AUX و غیره تکامل یافته است و اکنون که دیسک های فشرده از مد افتاده اند، می توان به واحد اطلاعات سرگرمی فعلی از طریق پورت های USB، بلوتوث یا از طریق Apple CarPlay و Android Auto – که از طریق بلوتوث به موبایل متصل می شوند، هر نوع محتوایی را روی صفحه نمایش پخش کرد.

کیفیت پخش صدا و تصویر در مدل های جدید صفحه نمایش به طرز چشمگیری بهبود یافته است

بر خلاف مدل های سنتی ضبط خودرو که کیفیت بسیار پایینی در پخش صدا و تصویر داشتند، در مانیتورهای اینفوتینمنت تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو با صفحه لمسی مدرن کیفیت صدا و تصویر به طور قابل توجهی بهبود یافته و حتی می توان از آنها به عنوان گیرنده استفاده کرد تا سیگنال های رادیویی HD یا ماهواره ای را دریافت کنند. با چنین سیستم پیشرفته ای، احتمال از دست دادن سیگنال‌ها نیز به حداقل می‌رسد، و کیفیت پخش صوت و تصویر افزایش می یابد.

مانیتورهای لمسی با انواع موبایل همگام سازی شده اند

در مدل های امروزی مانیتورهای صفحه عریض خودرو نمی توان اهمیت Apple CarPlay و Android Auto را نادیده گرفت. هر دوی این سیستم‌ها تلفن‌های همراه ما را بر روی صفحه‌نمایش منعکس می‌کنند که به ما امکان دسترسی به برخی برنامه‌های مهم مانند مسیریابی، پخش‌ موسیقی (Spotify، Apple Music و غیره) و بسیاری امکانات دیگر را مستقیما از طریق تلفن هوشمند می‌دهد. از آنجایی که این مانیتورها، کاملاً با تلفن های همراه همگام‌سازی شده حتی به دفترچه تلفن و گزارش تماس‌ نیز دسترسی پیدا می‌کنید. همچنین با وجود بلندگوی منظم و یکپارچه شده، می‌توانیم در حال حرکت، بدون نگه داشتن تلفن در دست، تماس برقرار کرده و از طریق مانیتور با مخاطب صحبت کنیم.

 

 

مقایسه مشخصات مانیتور لمسی تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو

تیگو ۸ پرو در قسمت جلو داشبورد به یک مانیتور عریض ۲۴ اینچی مجهز شده که به دو قسمت ۱۲.۵ اینچی در سمت چپ و پشت آمپر و در قسمت وسط به عنوان نمایشگر اطلاعات سرگرمی یا اینفو تینمنت تقسیم می شود.

یک مانیتور ۸ اینچی LCD نیز در قسمت پایین داشبورد قرار گرفته که امکان کنترل تهویه مطبوع را به صورت لمسی به راننده میدهد.

امکانات و آپشن های بسیار کامل این خودرو در کنار شرایط فروش ویژه اقساطی که آسیا خودرو برای تیگو ۸ پرو در نظر گرفته، این خودروی شاسی بلند لوکس را به انتخاب اول تمام خانواده ها و جوانان سخت پسند تبدیل کرده است.

مانیتور عریض تیگو 8 پرو

تیگو ۷ پرو نیز تقریبا به همین امکانات مجهز شده با این تفاوت که از مانیتور پهن و عریض یکپارچه در جلوی داشبورد خبری نیست بلکه دو مانیتور مجزا در این قسمت قرار گرفته که هر کدام ۱۲ اینچی هستند و امکانات مشابهب با مانیتور تیگو ۸ پرو دارند.

در قسمت پایین داشبورد نیز یک مانیتور ۸ اینچی دیده می شود که مجهز به صفحه لمسی LCD است که امکان کنترل بسیاری ازامکانات خودرو از جمله تهویه مطبوع را به راننده می دهد.

جمع بندی

 

به طور خلاصه، مانیتور های لمسی تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو بسیار کاربردی، همه کاره ها هستند. آنها نه تنها تجربه داخل خودرو را بهبود می بخشند، بلکه با کمک به راننده و اتصال به تلفن های هوشمند، رانندگی ایمن تری را تضمین می کنند.

جهت اطلاع از آخرین شرایط فروش اقساطی محصولات تیگو و آریزو می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

منبع:

https://www.cheryinternational.com/pc/models/tiggo/tiggo8pro/index.shtml


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *