مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
کروز کنترل تطبیقی تیگو 7 پرو

بهترین خودرو های چینی در جهان: مقایسه تیگو ۸ پرو با فیدلیتی پرایم

در بازار ایران دو خودرو چری تیگو ۸ پرو و فیدلیتی پرایم از بهترین خودرو های چینی در جهان هستند اما با بررسی و مقایسه مشخصات ان ها می خواهیم ببینیم کدام یک از این دو خودرو واقعا برای خرید مناسب تر است؟

خودرو چری تیگو یکی دیگر از محصولات با کیفیت کمپانی چری محسوب می شود که توسط مدیران خودرو به همراه تغییراتی نسبت به نسخه اصلی مونتاژ و به بازار ایران عرضه می‌شود از طرفی جتور به عنوان زیرمجموعه چری از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را شروع کرد و طی مدت کوتاهی توانست خودروی ایکس ۷۰ را در بازارهای جهانی به فروش برساند خودرویی که گروه بهمن آن را با نام فیدلیتی به بازار ایران عرضه کرده است.

مقایسه فنی بهترین خودرو های چینی در جهان: چری تیگو ۸ پرو و فیدلیتی پرایم

فیدلیتی پرایم ۱ خودرو شاسی بلند با موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ است که می تواند ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند گیربکس این خودرو ۶ سرعته دو کلاچ است که می‌تواند قدرت موتور خودرو را به چرخ ها انتقال دهد. مصرف سوخت این خودرو برای هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ و ۶ لیتر خواهد بود در حالیکه حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر می باشد.

مقایسه طراحی داخلی تیگو 8 پرو و فیدلیتی پرایم

در مقایسه با فیدلیتی، خودرو چری تیگو ۸ پرو به عنوان یکی از بهترین خودرو های چینی در جهان دارای یک پیشرانه ۱۶ لیتری توربو شارژ ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ می باشد که توانایی ایجاد قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را دارد البته قابل ذکر است که قدرت تولید شده توسط موتور این خودرو به وسیله گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک به چرخ ها انتقال پیدا میکند باید اشاره کرد که استاندارد آلایندگی یورو ۶ این خودرو را تحت پوشش خود قرار داده و فقط ۶ و ۸ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند ضمناً حداکثر سرعت این خودرو برابر با ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است، در این قسمت متوجه میشویم که چری تیگو ۸ پرو دارای قدرت فنی بیشتری بوده که همزمان  سوخت کمتر نیز مصرف می کند و سرعت تیگو ۸ پرو نیز از فیدلیتی پرایم بیشتر است.

مقایسه طراحی خودرو چری تیگو ۸ پرو و فیدلیتی پرایم

در بخش طراحی باید اذعان داشت که هر دو خودرو دارای طراحی به روز و زیبایی هستند خودرو فیدلیتی پرایم از رینگ های استاندارد جلو پنجره های بزرگ و سپرهای اسپرت استفاده کرده تا بتواند نظر مشتریان را جلب کند.

در طراحی داخلی این خودرو نیز میتوانیم یک نمایشگر در بالای کنسول را مشاهده کنیم که جلوی خوبی به داخل خودرو داده است اما وضعیت طراحی در خودرو تیگو ۸ پرو بسیار متفاوت می باشد.

در این خودرو از سپر بزرگ و چراغهای جلو با قاب کوچک و همزمان از جلو پنجره بزرگ و شکیل استفاده شده که نمایی بسیار مدرن و زیبا را به نمایش می گذارد.

در قسمت پشتی نیز از طراحی بسیار مدرن و زیبایی بهره برده و چراغ های تمامی ال ای دی در کنار خروجی های کرومی اگزوز برای تزیین در گوشه های سپر عقب مجهز شده است.

مقایسه فیدلیتی

برای مقایسه طراحی داخلی خودروی چری تیگو ۸ پرو و فیدلیتی باید گفت چری در سری جدید محصولات خود نیز کاملاً متفاوت عمل کرده به طوریکه از یک صفحه نمایش بزرگ تمام دیجیتالی یکپارچه استفاده شده که نمایشگر پشت فرمان به نمایشگر روی کنسول مرکزی متصل شده و نمای بسیار مدرن را نشان میدهد که این نوع صفحه نمایش  برای اولین بار در کشور ما مشاهده شده است،

در قسمت سمت چپ آن شاهد نمایشگر پشت آمپر و کیلومتر شمار هستیم و در قسمت سمت راست آن یک صفحه نمایش دیجیتالی که امور محوله مانند پخش موزیک را به خوبی انجام میدهد،

طراحی شیک سردنده،داشبورد و صندلی های جادار و باکیفیت را هم نباید از قلم انداخت، غربیلک فرمان نیز از نوع دی کات بوده که کنترل ماشین در شرایط معمولی و بحرانی را برای راننده بسیار آسان می کند. در این بخش باید گفت که خودرو تیگو ۸ پرو کاملاً برتر بوده و نگاه مشتری را کاملا به خود جلب می کند.

مقایسه امکانات و تجهیزات بهترین خودرو های چینی در جهان

در بخش امکانات خودروی فیدلیتی پرایم یک خودروی کاملاً پیشرفته محسوب می شود که امکاناتی مانند سیستم تشخیص مانع سانروف پانوراما اتولایت دوربین ۳۶۰ درجه تثبیت کننده سرعت خودرو سیستم هوشمند ورود بدون کلید و ترمز پارک برقی را در خود جای داده است.

خودرو تیگو ۸ پرو در سطح مناسب تری از امکانات قرار دارد این خودرو از تجهیزاتی مانند ه دوربین ۳۶۰ درجه سنسور پارک سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها سیستم هشدار نقاط کور ترمز پارک برقی چراغ های ویژه روز کروز کنترل سیستم ورود بدون کلید سنسور باران چراغ های تمام ال ای دی استارت دکمه ای کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو کیسه هوای جانبی کیسه هوای پرده‌ای کیسه هوای ایمنی برای زانوها سیستم ترمز ضد قفل ای بی اس، توزیع کننده الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، سیستم کنترل کشش سیستم کنترل پایداری الکترونیکی سیستم کمک حرکتی خودرو در سربالایی و سرپایینی و گرمکن و سردکن صندلی برخوردار است، در این قسمت نیز شاهد امکانات و تجهیزات متعدد در خودرو تیگو۸پرو هستیم که می تواند این خودرو را در این قسمت برنده اعلام کند.

 

مقایسه قیمت خودرو چری تیگو ۸ پرو و فیدلیتی پرایم

قیمت خودرو فیدلیتی پرایم به عنوان یکی از بهترین خودرو های چینی در جهان در بازار ایران در حال حاضر (بهار ۱۴۰۱) در نسخه ۵ نفره حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان و در مدل هفت نفره حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان قیمت دارد، اما قیمت خودرو تیگو ۸ پرو  بیشتر از ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می باشد که البته با توجه به پیشرانه قوی تر طراحی به روز و شیک تر و امکانات و تجهیزات پیشرفته و مناسب تر این اختلاف قیمت  منطقی می باشد.

برای ثبت نام و سفارش تیگو ۸ پرو و خرید اقساطی انواع محصولات چری تیگو و آریزو می توانید به صفحه فروش آسیا خودرو مراجعه کرده یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید. اعتماد شما، اصالت ما است.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *