مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
فرمان تیگو 8 پرو

مقایسه مزایا و معایب خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸

ما در این مقاله قصد داریم با توجه به کیفیت و فناوری خودروهای چری، تصمیم گرفته ایم به مزایا و مقایسه معایب تیگو ۷ و ۸ بپردازیم.

در این چند سال اخیر چینی ها سرمایه گذاری ویژه روی بازار کشورمان کردند و این مسئله مورد استقبال خودروسازان ایرانی قرار گرفت. بدون شک یکی از پیشگامان عرضه خودروهای چینی در ایران مدیران خودرو می باشد. که انواع محصولات شرکت چری چین را در کشورمان عرضه می‌کند.

مقایسه مزایا و مقایسه معایب طراحی خارجی خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸

این دو کراس اوور در ظاهر چشم نواز بوده و برخلاف خودروهای دیگر که نمای جلوی یکسانی دارند، ظاهر متفاوتی دارند. در خودرو تیگو ۷ به خصوص در قسمت کناری بدنه که چراغ راهنما رو درها به زیبایی در طول خطوط بدنه خودرو یکپارچه شده اند. تیگو ۸ جدیدتر از تیگو ۷ است. تیگو ۸ دارای چراغ های یکسره LED جلو و چراغ های راهنمای پیوسته ست، در صورتی که تیگو ۷ فقط دارای چراغ های جلوی زنون است. هر دو آن ها در روشن کردن جاده خوب عمل می کنند و می توان گفت هر دو خودرو تیگو ۷ و تیگو ۸ از نظر ظاهری در یک رده قرار دارند، چرا که هر دو ظاهر خوبی داشته و سبک منحصر به فرد دارند.

مقایسه طراحی داخلی خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸

در مورد فضای داخلی این دو خودرو تفاوت های زیادی دارند. تیگو ۸ به وضوح طراحی ممتازی داشته که بسیار شباهت به خودروهای لوکس دارد. از طرف دیگر تیگو ۷ طراحی بسیار ساده تری نسبت به تیگو ۸ دارد که در کل بد نیست. صندلی های هر دو خودرو دقیقا مثل هم هستند، منظور این است که هر دو دارای صندلی های مجهز و راحتی هستند.

از نظر دیگر مواد و تناسب و پرداخت آن، تیگو ۸ برنده است، چرا که چندین پلاستیک نام در طراحی داخلی خود دارد در صورتی که تیگو ۷ تنها بخش کوچکی اینگونه است. تیگو ۷ و تیگو ۸ لوکس مدل بالای  EX با مشخصات بالا هر دو دارای پانوراما و سانروف هستند که فضای بیشتری را ایجاد می کند. تیگو ۸ پرو بالا برای سرنشینان جلو دارای نورپردازی بهتری است که تیگو ۸ لوکس این مهم را ندارد.

فضای داخلی کابین خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸

تیگو ۸ می تواند ۷ سرنشین را در خود جای بدهد در صورتی که تیگو ۷ تنها ظرفیت ۵ نفر را داراست.  هر دو خودرو فضای زیادی را برای سرنشینان عقب تامین می‌کنند که این یک امتیاز برای تیگو ۸ می باشد که در ردیف سوم صندلی ها، فضای بیشتری برای سرنشینان فراهم آورده است.  اگر چه خودروی تیگو ۷ نسبت به تیگو ۸ دارای فضای کمتری می باشد ولی نسبت به بقیه خودروها داری فضای کافی است.

 

 

11        مقایسه معایب تیگو ۷ و تیگو ۸

 

فناوری و ایمنی خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸

تیگو ۷ به سیستم اطلاعات با صفحه نمایش۹ اینچی با سیستم آیفون و اندروید مجهز است و از طرف دیگر تیگو ۸ دارای صفحه نمایش بزرگتر به ابعاد ۱۰.۲۵ اینچی بوده است. از نظر ابزار، روی فرمان تیگو ۷ دارای کنترل‌های آنالوگ سنتی با صفحه نمایش ۴.۸ اینچی در مرکز بوده، در صورتی که تیگو ۸ دارای یک نمایشگر ۷ اینچی دیجیتالی می باشد.

از نظر ایمنی، هر دو کراس اوور دارای ایمنی معمولی هستند که در اکثر خودروها یافت می شود. تیگو ۸ لوکس، دارای مانیتور ۳۶۰ درجه تمام جهات نمی باشد. در صورتی که تیگو ۷ هم فاقد مانیتور ۳۶۰ درجه تمام جهات است .

 

موتور و عملکرد خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸

تیگو ۷ و تیگو ۸ از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ بنزینی و با قدرت ۱۴۵ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن برخوردارند. هر دو خودرو دارای یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه می باشند . طوری که اعداد بالا مشخص است، به نظر می رسد که این دو خودرو باهم برابر هستند اما در عمل اینگونه نیست.

وزن تیگو ۷، ۱۴۴۰ کیلوگرم و وزن تیگو ۸، ۱۵۴۱ کیلوگرم است. حالا می توان تفاوت وزن را به خوبی احساس کرد زیرا تیگو ۷ سریعتر از تیگو ۸ می باشد.

از نظر مصرف سوخت در جاده، نیز تیگو ۷ با طی مسافت ۲۰ کیلومتر به ازای هر لیتر بنزین مصرف می کند در صورتی که تیگو ۸، به ازای هر ۱۵ کیلومتر یک لیتر مصرف خواهد کرد.

از نظر مصرف سوخت در شهر، تیگو ۷ با طی مسافت ۸ تا ۱۲ کیلومتر به ازای هر لیتر بنزین مصرف می کند در صورتی که تیگو ۸ با طی مسافت ۸ تا ۱۰ کیلومتر عملکرد نسبتا بهتری به تیگو ۷ دارد.

 

 

22                             33

مقایسه معایب خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸

۱. فقدان قابلیت چهار چرخ متحرک

تیگو ۷ و تیگو ۸ از لوکس ترین محصولات شرکت چری هستند. در ایران نیز جزء مجلل ترین محصولات عرضه شده است. با این وجود این دو خودرو، از سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک بی بهره می باشند که برای کراس اوور در این رده چندان رضایت بخش نمی باشد.

۲. حساسیت بالای قوای فنی

پیشرانه کم حجم و توربو شارژ تیگو ۷ و تیگو ۸ در مقابل کیفیت سوخت و نحوه نگهداری حساس میباشد و در صورتی که نسبت به تعمیرات آن بی دقتی کنید، شما را به دردسر خواهد انداخت. گیربکس ها نیز با وجود تعویض دنده در جاده ها و بزرگراه ها گهگاهی دچار اختلال عملکرد افزایش بیش از حد حرارت خواهد شد.

۳. هزینه بالای نگهداری

استهلاک نسبتا زیاد این خودرو پس از اتمام گارانتی نیازمند صرف هزینه های قابل توجهی می باشد که در جهت انجام امور مرتبط با تعمیرات و نگهداری آن خواهد بود. چرا که بسیار از قطعات تیگو ۷ و تیگو ۸ گران هستند و پیچیدگی گیربکس آن ها هزینه های سرویس دوره ای را نیز افزایش می دهد.

کلام آخر

تیگو ۷ و تیگو ۸ از خودروهای پرفروش و شناخته شده مدیران خودرو می باشند بنابراین افراد بسیاری به خرید آن علاقمند هستند. اگر قصد خرید به صورت نقد و اقساط را دارید می توانید به سایت آسیا خودرو مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *