مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

مقایسه مشخصات ظاهری، بدنه و داخل کابین تیگو ۷ و تیگو ۸ همراه با عکس

در سال های اخیر استفاده از خودرو های شاسی بلند در ایران، با استقبال بسیاری مواجه شده است. یکی از این مدل های پر طرفدار، مدل تیگو از برند چری شرکت چینی است. این مدل خودرو در سری ها ۷ و ۸ در ایران، از طریق برند مدیران خودرو به ایرانیان عرضه می شود. این دو مدل خودرو را باید لوکس ترین ماشین در نزد ایرانیان در سال جاری معرفی کرد. با مشاهده عکس تیگو ۷ و ۸ می توانید به خوبی متوجه کیفیت و ساخت خوب آن شوید.

در صورت تمایل به خرید از برند چری و شرکت مدیران خودرو، مطمئنا هنگام انتخاب میان تیگو ۷ و تیگو ۸ دچار شک خواهید شد. بنابراین پیشنهاد ما به شما مقایسه خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸ از لحاظ مشخصات بدنه، فنی، ظاهر و داخل کابین است. اگر قصد خرید از طریق سایت آسیا خودرو را دارید، می توانید با مقایسه عکس تیگو ۷ و ۸، به راحتی دست به انتخاب بزنید.

تفاوت در ظاهر سری ۷ و ۸ تیگو

خودرو تیگو به ویژه سری ۷ و ۸ آن، از لوکس ترین و شیک ترین محصولات تولید برند چینی بوده و در ایران نیز طرفداران بسیار دارد. مدیران خودرو سری ۷ این مدل خودرو را ابتدا وارد بازار ایران کرد. بعد از انتشار عکس تیگو ۷ و استقبال بی نظیری که از خرید این خودرو شد، اقدام به واردات و فروش سری ۸ این مدل خودرو نیز کردند.

در قسمت جلو هر دو سری از این خودرو کروم کاری صورت گرفته است. وجود مه شکن و طراحی ویژه چراغ های ماشین، جذابیت خاصی به این مدل خودرو داده است. لاستیک های بزرگ همراه با رینگ های ۱۸ اینچی در کنار دوربین ۳۶۰ درجه، بر جذابیت ظاهری خودرو تیگو افزوده است.

عکس تیگو 7

چراغ های ال ای دی تیگو ۸ در قسمت جلو قرار گرفته و همچنین دارای چراغ های به هم پیوسته نیز است. چراغ های جلو تیگو ۷ فقط زنون دارد. در مقام مقایسه خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸، آن ها را باید به لحاظ طراحی در حد و اندازه خودرو های کره ای دانست. ظاهر هر دو مدل از این خودور پر فروش چینی، زیبا و در عین حال منحصر به فرد است.

صندوق عقب این مدل خودرو های تولید شده برند چینی چری، جا دار بوده و امکان قرار دادن هر نوع باری در آن راحت است. زاپاس و وسایل مربوط به جک ماشین در این قسمت به راحتی جای گرفته اند. باز کردن صندوق عقب دستی بوده و به خاطر نوع طراحی قسمت عقب تیگو سری ۷ و ۸، فضا بزرگی در اختیار صاحب آن  قرار خواهد داد.

فضا داخل کابین تیگو ۸ و ۷

فضا داخل کابین این دو مدل، برای یک خانواده ۵ نفره کاملا مناسب بوده و صندلی های آن از جنس چرم است. وجود صندلی با چنین متریالی، نشان از نرم بودن و کیفیت بالا آن می دهد. طراحی داشبورد این خودرو نیز کاملا ساده است. خودرو تیگو از سری ۷ و ۸، دارای خروجی کولر، سقف پانارومیک، دو خروجی یو اس بی و نمایشگر یا مانتیتور است.

مانتیتور بزرگ موجود در تیگو ۸، در حال حاضر بزرگ ترین نمایشگر خودرو یک پارچه در ایران است. به خاطر نوع طراحی اسپرت فضا داخلی خودرو، رده سنی جوان بیش تر به سوی تیگو جذب می شوند. فضا داخل کابین خودرو تیگو ۸ کمی بزرگ تر از سری قبل خود را دارا است، با این وجود تیگو ۷ نیز نسبت به خودرو های شبیه به خود دارای فضا کافی است.

عکس تیگو 7

طراحی فضا داخلی کابین تیگو ۸ بسیار لوکس تر از تیگو ۷ بوده و این مسئله را به خوبی می توان در عکس تیگو ۷ درک کرد. بنابراین با توجه بروز بودن تیگو ۸، این مدل خودرو را باید از لحاظ متریال به کار گرفته در فضا داخل کابین و ایجاد تناسب با یکدیگر، نسبت به مدل ۷ آن برتری دارد. البته جا موبایلی، دکمه ترمز پارک برقی و استارت دکمه ای در هر دو مدل وجود دارد.

ویژگی های فنی تیگو

خودرو تیگو سری ۷ و ۸، دارای موتور توربوشارژ بنزینی و گیربکس ۶ سرعته هستند. قدرت اسب بخار آن ۱۴۵ و با گشتاور ۲۱۰ نیوتن است. شاید در نگاه اول و با توجه به عکس تیگو۷ و ۸ در مشخصات فنی، این گونه به نظر برسد که هر دو خودرو در عمل یکسان باشند؛ اما عملکرد آن ها کاملا با هم متفاوت است.

سرعت تیگو ۷ بیش تر از سری ۸ این مدل خودرو برند چری است؛ دلیل آن نیز به خاطر وزن سبک تیگو ۷ خواهد بود. وزن مدل ۷ تیگو، ۱۴۴۰.۷ بوده، در حالی که وزن تیگو ۸ ؛ ۱۵۴۱ کیلوگرم است. دیگر تفاوت میان این خودرو ها در مصرف بنزین خود را نشان می دهد. مصرف بنزین تیگو ۷ در هر ۲۰ کیلومتر، یک لیتر  بوده، اما در هر ۱۵ کیلومتر تیگو ۸ یک لیتر بنزین مصرف می کند.

نکته جالب ماجرا مصرف بنزین در داخل شهر این دو مدل خودرو است. تیگو ۷، یک لیتر بنزین را برای طی مسافتی بین ۷ تا ۱۲ کیلو متر در داخل شهر مصرف خواهد کرد. در حالی که تیگو ۸ عملکرد و کارایی بهتری نسبت به این میزان مسافت نسبت به تیگو ۷ دارد.

عیب های متفاوت تیگو ۷ و ۸

از شیک ترین و در عین حال پر فروش ترین خودرو های برند چری در ایران، مدل تیگو آن است. اما با وجود تمام مزایایی که این مدل خود برای صاحب خود به ارمغان می آورد، معایبی نیز دارد. عیب های که در عملکرد مناسب خودرو، تاثیر منفی دارند. اما از اصلی ترین معایب تیگو، می توان به سه عامل زیر اشاره نمود:

  • مخارج زیاد برای سرویس نگهداری
  • عدم وجود چهار چرخ متحرک
  • میزان حساسیت زیاد قطعات آن

با توجه به این سه عامل مهم و تاثیر گذار، در هنگام انتخاب و خرید خودرو باید عاقلانه رفتار کرد. شما می توانید با شرایط ویژه اقساطی هر یک از سری های ۷ یا ۸ ماشین تیگو را خریداری کنید.

سخن پایانی

برای خرید تیگو در ایران، می توان به یکی از نمایندگی های شرکت مدیران خودرو و سایت آسیا خودرو مراجعه کرد. با مشاهده عکس تیگو ۷ یا ۸ و مطالعه دقیق مشخصات فنی، ظاهر و داخل کابین آن، اقدام به انتخاب و خرید کنید. این مدل خودرو شاسی بلند در ایران طرفداران خاص خود را دارد. بسیاری از افراد به دلیل وجود طراحی اسپرت، ظاهر زیبا و مصرف بنزین کم تیگو، در هنگام خرید خوردو این مدل را انتخاب می کنند. زیرا علاوه یک انتخاب شیک و لوکس، عملکرد خوب آن با توجه به مصرف بنزین کم بسیار جلب توجه می کند.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *