مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
بهترین ماشین چینی

مقایسه ماشین های چینی در ایران همراه با عکس: محصولات تیگو و آریزو

در چند سال گذشته، شرایط به شکلی پیش رفته که ایران به یک بازار بسیار خوب و مطمئن برای خودروسازان چینی تبدیل شده و حتی به حیاط خلوت چینی‌ها تبدیل شده است. گویی چشم بادامی‌ها هم نگاه متفاوتی به بازار ایران پیدا کرده‌اند و در این بین مشتریان هستند که شرایط مناسبی را تجربه نمی‌کنند. چینی‌ها رفته رفته جای خود را در میان بازار باز کردند و به فروش‌های نسبتا بالایی دست یافتند. و چند نمونه عکس ماشین چینی که بررسی می کنیم.

خودروهای چینی در کلاس‌های مختلفی در دسترس هستند که در نوشتاری جداگانه به مقایسه شاسی بلندهای چینی پرداختیم. و اکنون قصد داریم مقایسه‌ای میان سدان‌های پرفروش داشته باشیم. خودروهای مورد بحث شامل چری آریزو ۵ معمولی و توربو، تیگو ۸ پرو، آریزو ۷، تیگو ۷ را بررسی کنیم.

چری آریزو ۵ توربو

آریزو ۵ توربو یکی از محصولات کمپانی چری است که توسط مدیران خودرو عرضه می‌شود. آریزو ۵ توربو بعد از مدل معمولی معرفی شد که همان موتور ۱.۵ لیتری بر روی آن نصب شده با این تفاوت که این بار به پرخوران توربو شارژر مجهز شده است. این خودرو از نظر ظاهری چه در بیرون و چه در داخل کابین عملکرد مطلوبی دارد  هرچند ایراداتی بر کیفیت سواری آن وارد است. قدرت موتور در آریزو ۵ توربو به ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور آن به ۲۱۰ نیوتن متر می‌رسد.

عکس ماشین چینی آریزو ۵ توربو

آریزو5 TE (توربو)

 

چری آریزو ۵

چری آریزو ۵ مدل استاندارد و بدون توربو از آریزو ۵ توربو است که البته زودتر عرضه شد و به دلیل ظاهر نسبتا خوب، مورد توجه قرار گرفت. اما از نظر فنی باید بگوییم که آریزو ۵ حرف چندانی برای گفتن ندارد و حتی در مقابل رقبای چینی و ایرانی خود یک پله عقب‌تر است. آریزو ۵ از نظر فنی به همان موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر مجهز شده و قادر است ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور را تحویل راننده دهد.

عکس ماشین چینی چری آریزو ۵

بررسی مشخصات چری آریزو 5 1395 - 1399 | bama

تیگو ۸ پرو

فونیکس تیگو ۸ پرو در ابتدا با پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ عرضه می شود. پیش تر، اخباری از همکاری گسترده AVL و کمپانی چری شنیده می شد و حالا این پیشرانه نتیجه این همکاری است که آخرین تکنولوژی پیشرانه های توربو را دارد. این موتور ۱٫۶ لیتری توان تولید نهایت قدرت ۱۹۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. و توزیع مناسب گشتاور در این خودرو باعث می شود فونیکس تیگو ۸ پرو در ۸٫۹ ثانیه شتاب گیری کند.

از جمله مهم ترین آپشن هایی که در فونیکس تیگو ۸ پرو دیده می شود. رانندگی خودکار سطح ۳ است که در آن، رادار خطی، رادار نقطه کور و کروز کنترل تطبیقی هماهنگ عمل می کنند و شما می توانید با استفاده از سامانه خودکار رانندگی را در سرعت های میانی به این سیستم بسپارید و دست های خود را از فرمان بردارید. این سیستم به صورت هماهنگ با سیستم مدیریت حرکت در ترافیک هماهنگ عمل می کند و شما با این سیستم حرکت خودروی خود را با حرکت خودروی جلویی هماهنگ خواهید کرد.

عکس ماشین چینی تیگو ۸ پرو

علاقمندان به خودرو تیگو 8 پرو بخوانند| دلیل توقف فروش تیگو 8 مشخص شد

آریزو ۷

چری آریزو ۷ یک سدان سایز متوسط واقعی است و ۵ نفر به راحتی در آن جای می‌گیرند. فضای خودرو برای مسافرت‌های خانوادگی راحت است و چینی‌ها از مواد قابل قبولی در ساخت کابین استفاده کرده‌اند. داشبورد خودرو طراحی ارگونومیکی دارد و به راحتی می‌توان با ادوات کنترلی کابین ارتباط برقرار کرد.

برای سدان سایز متوسط چری از یک موتور تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری با کد ACTECO-SQRE4G16 استفاده شده که ۱۲۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز است و در دو نوع GDi و MPi بسته به بازار در نظر گرفته شده به تولید می‌رسد. گیربکس در نظر گرفته شده نیز ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک CVT است که قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی خودرو نیز به ۷.۵ لیتر در هر صدکیلومتر می‌رسد. و می‌توان با چری آریزو ۷ به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت دست یافت که البته با افزایش مصرف سوخت به بیش از ۸ لیتر در هر صد کیلومتر همراه خواهد بود.

تیگو ۷

تیگو ۷ در بازارهای بین المللی با پیشرانه‌های مختلف قابل سفارش است. اما مدیران خودرو این کراس اوور چینی را با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ به بازار کشور عرضه کرد. این پیشرانه ۴ سیلندر که طراحی شرکت AVL اتریش است می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کرده و نیرو تولید شده خود را به واسطه یک گیربکس ۶ سرعته اتومات به چرخ‌های جلو بفرستد. براساس اطلاعات موجود در کاتالوگ رسمی، شتاب ۰ تا ۱۰۰ تیگو ۷ حدود ۱۰.۲ ثانیه است که برای خودرویی در این کلاس رقم مناسبی است. همچنین مصرف ترکیبی این خودرو نیز ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر برآورد می‌شود.

چینی‌ها پس از سال‌ها حضور مستمر در بازار کشور حالا ذائقه مشتریان ایرانی را می‌دانند. و خودروهای خود را با طیف گسترده‌ای از آپشن‌ها و امکانات رفاهی روانه بازار ایران می‌کنند. تیگو ۷ در دو تیپ اکسلنت و IE در بازار موجود است که تیپ IE به نوعی نمونه فول آپشن محسوب می‌شود. از جمله آپشن‌های موجود در تیگو ۷ می‌توان به کروز کنترل، صندلی‌های چرمی، مانیتور ۹ اینچی لمسی، ترمز پارک برقی و اتوهلد ( در تیپ IE)، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، امکان تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت به صورت برقی، سقف پانوراما، سانروف و چند آپشن دیگر اشاره کرد. مجموعا می‌توان وضعیت تیگو ۷ را از لحاظ امکانات رفاهی بسیار خوب ارزیابی کرد.

کلام آخر

قیمت بالای خودروهای چری معرفی شده در کشورمان باعث شده است که بیشتر قشر جامعه نتوانند این گونه خودروها را خریداری کنند. به همین دلیل شرکت آسیا خودرو دست به فروش محصولات خود به صورت ویژه و اقساطی کرده است. شما می توانید برای اطلاع بیشتر از شرایط محصولات تیگو و آریزو به صفحه فروش سایت مراجعه و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *