مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
خودرو جدید جینی

مقایسه تجربه رانندگی خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸

ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه تیگو ۷ و تیگو ۸ از محصولات شرکت خودروسازی چری با توجه به تجربه رانندگی آن ها بپردازیم. در این سال‌ها علاوه بر ارتقای کیفیت فنی محصولات این شرکت، از نظر طراحی ظاهری خودرو نیز پیشرفت بسزایی داشته است. و خودرو‌های به روز و مدرن‌تری را روانه‌ی‌ بازار خودرو کرده است.

مقایسه تجربه رانندگی تیگو ۷ و تیگو ۸

تیگو ۷ خودرویی پایدار است و حاصل تلاش مهندسان را هنگام عبور این خودرو از پیچ ها درک خواهید کرد با این حال نباید فراموش کنید. این خودرو یک کراس اوور خانوادگی می باشد و نباید بیش از حد آن را تحت فشار قرار دهید. تیگو ۷ به واسطه بهره مندی از سیستم‌های مختلف ایمنی عملکرد مناسبی در ترمز گیری ها دارد. حس ایمنی را به راننده القا خواهد کرد. در خصوص تجهیزات داخلی خودرو نیز باید گفت که صندلی ها راحت و مناسب می باشند. سیستم صوتی عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد. و کنترل ادوات مختلف خودرو همچون کروز کنترل یا سیستم چندرسانه‌ای نسبتاً راحت می باشد.

کیفیت سواری تیگو ۷ خوب می باشد که می توان فنر بندی را برخلاف اکثر خودروهای کراس اوور تا حدی نرم و راحت توصیف کنیم. البته روی دیگر این میزان از نرمی حرکت گهواره مخصوص بدنه در زمان طی پیچ‌هاست که بیشتر از سایر خودروهای کراس فایر به نظر خواهد رسید. البته با وجود هندلینگ قابل قبول است و اثری است که فرمانی بیش فرمانی و کندی در گذر از پیچ های تند جاده دیده نمی‌شود.

تجربه رانندگی با خودروی تیگو ۸ کاملاً ظاهر و داخل جذاب آن متفاوت می باشد. بهترین ماشین قدرت خروجی موتور، تنظیم گیربکس و هندلینگ عملکرد شاسی باید بهبود پیدا کند. در یک خودروی مدرن قدرت کافی تعویض دنده های روان و رانندگی راحت اساسی ترین مولفه ها می باشند‌. و از ویژگی های تیگو ۸ این است که چهره بسیار زیبایی دارد.

مقایسه امکانات رفاهی و ایمنی خودروهای تیگو ۷ و تیگو ۸

تیگو ۷

تیگو ۷ در زمان عرضه به بازار نمادی از تجمل و رفاه در خودروهای چینی بود. از جمله امکانات خودرو چری تیگو ۷ سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک دوربین ۳۶۰ درجه، ایربگ های جلو جانبی و پرده ای صندلی گرمکن جلو، سقف پاناروما، سیستم کنترل پایداری اشاره کرد. این ویژگی ها تیگو ۷ را نسبت به سایر رقبا در جایگاه بالاتری قرار می دهد.

تیگو ۷ از نظر قدرت پیشرانه حرف آنچنانی برای گفتن ندارند و با آپشن های نسبتاً کاملی در بازار چین ارائه می شوند. که در مدل های مختلف پایه الایت، دلوکس و پریم دیده می‌شوند. از دیگر امکانات استاندارد این خودرو می‌توان به چراغ‌هایی اصلی اشاره کرد به ترکیبی از نوار LED برای روشنایی روز و لامپ های پر قدرت زنون می باشند.

دیدگاه فنی شاسی و فنربندی اسپرت در قسمت عقب از نوع مولتی لینک می باشد در همه مدل ها وجود دارد. از سوی دیگر جعبه دنده دستی ساخت ایسن ژاپن یا دو کلاچه خشک در نسخه خودکار، آپشن‌های ارزشمندی برای تیگو ۷ محسوب می‌شوند.

تیگو ۸

تیگو ۸ دارای امکانات سقف پانوراما و سانروف، گرمکن صندلی های جلو تنظیم برقی صندلی راننده، ورود و استارت بدون کلید، حسگر پارک در جلو و عقب، اتوهلد، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه تهویه عقب، سنسور فشار باد تایر، نویگیشن آینه های جانبی تاشونده برقی می باشد.

خودروی چری تیگو ۸ در کارنامه خود ۵ ستاره ایمنی را از موسسه استاندارد امنیت خودرویی چین به ثبت رسانده است. می توان تا حد زیادی به امنیت بالای این خودرو لوکس و شاسی بلند اعتماد نمود. طبق گفته های کمپانی سازنده در ستون های تیگو ۸ از فولاد با استحکام بالا بهره گرفته شده است. مقاومت پیچشی بدنه تا ۲۱ هزار ارتقا پیدا کرده است تا استحکام خودرو در برابر تصادف‌های روبه رو و یا جانبی بیش از بیش اتاق می یابد. نرم افزار تست تجهیزات ایمنی نیز بهره مندی از سامانه های ترمز ABS توزیع نیروی ترمز EBD سیستم کنترل پایداری به علاوه ۶ عدد کیسه هوا امنیت قابل قبولی را برای سرنشینان پرچم‌مدار کراس اوور کمپانی چری به ارمغان خواهند آورد.

مقایسه تست فنی تیگو ۷ و تیگو ۸

نشستن پشت فرمان تیگو ۷ تجربه بسیار جالبی است. صندلی های راحت و سرشار از چربی مانند مدل های اسپرت اروپایی با لبه های زانو و پشت به خوبی بدن را در بر خواهد گرفت. این موضوع نه تنها لذت رانندگی با تیگو ۷ را افزایش می دهد بلکه بوی ناراحت‌کننده ناشی از پلاستیک و مواد بازیافتی که در برخی از خودرو های چینی قدیمی وجود داشت هم به همراه نخواهد داشت.

در بحث رانندگی و تست جاده توجه داشته باشید که کراس اوور مجهز به پیشرانه ۱۵۰ اسب بخار قرار است آبگیری اسپرت داشته باشد و فراتر از آن شبکه های تولید داخلی عمل کند. این خودرو خوزستان در نمونه های مجهز به جعبه دنده خودکار رفتاری آرام دارد برای سفارش گرفتن به زمان زیادی احتیاج دارد. از نکات منفی این مدل می توان به کمبود فناوری ترمز خودکار اشاره نمود، لازمه خودروهای امروزی می‌باشد.

خودروی تیگو ۸ در آزمون رانندگی خودرو تعادل بسیار مطلوب این خودرو با شتاب گیری مناسب جزء یک کراس اوور خانوادگی محسوب می شود. بی صدا بودن کابین نیز راضی کننده ارزیابی می شود. از نکات منفی این خودرو می‌توان به فقدان سیستم دو دیفرانسیل که مهم‌ترین کمبود فنی تیگو ۸ است.

کلام آخر

در پایان مقاله مقایسه خودرو تیگو ۷ و تیگو ۸ به نظر می رسد که انتخاب بین یکی از این دو خودرو سخت است. اگر قصد خرید محصولات تیگو ۷ و تیگو ۸ را دارید می توانید برای اطلاعات بیشتر به نمایندگی آسیا خودرو مراجعه کنید و در صورت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آن‌ها تماس بگیرید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *