مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مقایسه تفاوت مصرف سوخت تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو

مقایسه مصرف سوخت خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸

مقایسه مصرف سوخت تیگو ۷ و تیگو ۸ موضوع مهمی است که برای افرادی که قصد خرید یکی از این دو مدل خودرو را دارند، می تواند مهم و مفید باشد. در ادامه این مبحث سعی می کنیم تا بتوانیم تا حدی که امکان دارد مولفه های مهم در کاهش و یا افزایش مصرف سوخت یک خودرو همچون تیگو ۷ و یا تیگو ۸ را بررسی کنیم. با این کار می توانید هرچه ساده تر تصمیم گیری نمایید.

در صورتی که تمایل به داشتن اطلاعات بیشتر و دقیق تر از این خودروها دارید، صرفا بهتر است تا به نمایندگی های آسیا خودرو مراجعه کنید و یا در صورتی که امکان این کار نیز برایتان فراهم نمی باشد، می توانید به سایت آسیا خودرو مراجعه کرده یا با تماس با تلفن گویای این مرکز و اتصال به بخش کارشناسان مربوط به خرید، تمامی اطلاعات ریز و درشتی که در این زمینه لازم دارید را به دست آورید.

مقایسه مصرف سوخت  تیگو 7 و تیگو 8

مولفه های مهم در مصرف سوخت یک خودرو

در این قسمت سعی می کنیم تا به مولفه های مهم در میزان مصرف سوخت یک خودرو بپردازیم. در صورتی که از بسیاری از این عوامل آگاه باشید و در عین حال کم مصرف بودن ماشین نیز برایتان اهمیت داشته باشد، می توانید هرچه بهتر و ساده تر، خودروی مدنظر خودتان را خریداری نمایید.

*تعداد سیلندرها

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که می تواند میزان مصرف سوخت یک ماشین را تعیین کند، مربوط به تعداد سیلندرهای آن ماشین می شود. هرقدر تعداد سیلندرهای یک ماشین بالاتر باشد، آن خودرو دارای موتور قوی تری بوده و مسلما در هر بار مکش موتور نیاز به انرژی و سوخت بیشتری دارد تا بتواند تمامی سیلندرهای خودش را تغذیه کند. مسلما خودروهای ۸ سیلندر، ۱۲ سبلندر و یا ۱۶ سیلندر دارای میزان مصرف سوخت های مختلفی با هم هستند.

*نوع خودرو

نوع خودرو مولفه دومی است که می توانیم به آن بپردازیم. نوع خودرو در واقع مربوط به سدان، کراس اور، شاسی بلند و یا خودروی کوهستان بودن آن ماشین می شود. خودروهای سدان و معمولی که قرار نیست از فضاهای ناهمواری عبور کنند، معمولا میزان مصرف سوخت پایین تری نیز دارند.

همین موضوع ممکن است به شما کمک کند که بدانید دو مدل خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸، در واقع به دلیل آن که از نوع خودروهای کراس اور هستند، تقریبا مصرف بنزین بیشتری را نسبت به ماشین هایی همچون آریزو ۵ یا آریزو ۶ دارند که دقیقا توسط همان کارخانه خودرو سازی چری توسعه پیدا کرده اند.

*وزن خودرو

مورد بعدی که بر روی سوخت خودروها می تواند تاثیرگذار باشد، مربوط به وزن خودروها است. برای آن که بهتر بتوانید این موضوع را درک کنید، صرفا به این مسئله فکر کنید که یک فرد با وزن ۶۰ کیلوگرم راحت تر می تواند جابه جا شود و یا فردی که وزن ۱۴۰ کیلوگرم دارد؟ مسلما نفر اول ساده تر جابه جا شده و حتی انرژی کمتری را نیز نسبت به فرد دوم مصرف خواهد کرد.

این موضوع در خصوص خودروها نیز صدق می کند. هر قدر بدنه، کابین و موتور خودروی شما سنگین تر باشد، میزان مصرف سوخت کلی خودروی شما نیز بالاتر خواهد بود.

*نحوه رانندگی

مورد بعدی در مورد نحوه رانندگی است. این موضوع کاملا به نحوه رانندگی فردی که پشت فرمان خودرو نشسته است، ارتباط پیدا می کند، اما آن چیزی که اهمیت دارد این است که حتی نوع خودرو، تعداد سیلندرها و نوع موتور خودرو نیز می توانند به صورت غیر مستقیم بر روی نحوه رانندگی فرد تاثیرگذار باشند.

زمانی که شما با یک خودروی ۸ سیلندر و موتور قوی در یک جاده و یا اتوبان هستید، احتمالا دوست ندارید که حداکثر سرعت شما ۹۰ کیلومتر باقی بماند. همین موضوع سبب می شود که سرعت متوسط رانندگیتان افزایش پیدا کرده و افزایش و کاهش شتاب های زیادی نیز داشته باشید. اگر در پایان مسیر به این موضوع دقت کنید، متوجه خواهید شد که به علت همین بازتر بودن گستره انتخاب شما در سرعت و شتاب است که میزان مصرف سوخت خودروی شما افزایش پیدا کرده است.

*نوع موتور خودرو

و اما نوع موتور خودرو چیست و چگونه می تواند بر روی مقایسه مصرف سوخت تیگو ۷ و تیگو ۸ تاثیرگذار باشد. در واقع موتورهای خودروهای مختلف می توانند عادی، توربو، tu5 و…باشند. بسیاری از اوقات می بینیم که یک خودرو با موتور tu5 4 سیلندر دارد، خودروی دیگر با موتور توربو و یا عادی نیز همان ۴ سیلندر را دارد.

بنابراین در اینجا نمی توانیم موضوع میزان مصرف سوخت را به تعداد سیلندرها مرتبط بدانیم. این در حالی است که تفاوت در میزان مصرف سوخت این دو مدل از خودرو که دارای دو مدل موتور متفاوت هستند، می تواند مربوط به متفاوت بودن نوع موتور آن دو خودرو شود. بنابراین در صورتی که قصد خرید یکی از دو مدل خودروی تیگو و یا هر ماشین دیگری را دارید، به این موضوع نیز حتما دقت داشته باشید.

مقایسه مصرف سوخت  تیگو 7 و تیگو 8

جمع بندی

تمام آن چیزی که می توانست به شما کمک کند تا مولفه های مهم در مصرف سوخت یک خودرو را بررسی کنید، همگی در این قسمت جمع شده اند. این موضوعات و مولفه ها می توانند به خودی خود نقش کلیدی را در بالا رفتن عم موتور خودروی شما و همچنین کاهش هزینه هایتان داشته باشند. مسلما دیگر نیازی نیست تا مقایسه خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸ را به طور کامل انجام دهید و سپس به یک جمع بندی یا نتیجه گیری برسید؛ زیرا در این جا تمام موارد مهم در این زمینه را برایتان توضیح دادیم.

صرفا اگر هنوز هم نیاز به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید، بهترین کار مراجعه به سایت و یا خود نمایندگی های آسیا خودرو است که عاملیت فروش این خودروها را از سوی مدیران خودرو در داخل کشور بر عهده دارد.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *