مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
خرید خودرو اقساطی بدون پیش پرداخت

مقایسه شرایط فروش خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸ در تهران و شهرستان ها

مقایسه خودرو تیگو ۷ و تیگو ۸ در تهران و شهرستان ها گاهی اوقات دچار نوسانات قیمتی بوده و اندکی با هم متفاوت است. اما آیا این موضوع در تمام نمایندگی ها رخ می دهد و یا صرفا مربوط به چند نمایشگاه و بنگاه ماشین خاص می شود؟ در صورتی که شما نیز به دنبال خرید خودروی تیگو ۷ و یا تیگو ۸ هستید، می توانید به سادگی و به راحتی به نمایندگی های آسیا خودرو مراجعه کرده و سپس آن خودرویی که دوست دارید را انتخاب نمایید. خریدن یک خودروی مناسب می تواند مولفه های خاص خودش را داشته باشد؛ به همین دلیل سعی کرده ایم تا در ادامه این مطلب به تمامی این مولفه ها توجه لازم را داشته باشیم.

مولفه های مربوط به ویژگی های فنی تیگو ۷ و تیگو ۸

اولین قسمتی از موتور یک خودرو و یا ماشین که مورد توجه قرار می گیرد، مربوط به مولفه های فنی آن می شود. این مولفه های می توانند به خوبی سبب شوند که یک خودرو گزینه مناسبی باشد یا خیر. از آن جایی که خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸ تا حد بسیار زیادی به هم شبیه هستند و صرفا تیگو ۸ کمی پیشرفته تر و بهبود یافته تر می باشد، در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم تا بتوانیم به سادگی و به راحتی هر آنچه که می خواهیم را متوجه شویم.

مقایسه خودرو تیگو 7 و تیگو 8

*تیگو ۷

ابتدا از بررسی ویژگی های فنی تیگو ۷ اغاز کرده و سپس به سراغ خودروی تیگو ۸ می رویم. برای آن که بتوانیم ویژگی های فنی تیگو ۷ را بررسی کنیم، می توانیم ۴ مولفه مهم را در این خودرو همچون دیفرانسیل، گیربکس، پیشرانه و ظرفیت موتور را مورد بررسی قرار دهیم.

دیفرانسیلی که در خودروهای تیگو ۷ محصول کارخانه چری می بینیم، همگی از نوع دیفرانسیل جلو هستند. تفاوت نوع دیفرانسیل در جلو یا عقب بودن آن مربوط به کارایی می شود که از آن خودرو انتظار داریم. از آنجایی که تیگو ۷ یکی از خودروهایی است که نیاز است دارای شتاب و سرعت بسیار بالایی باشد، دیفرانسیل جلو گزینه بهتری برای آن محسوب می شود.

مورد بعدی مربوط به جعبه دنده و یا همان گیربکس خودرو است. نوع گیربکس خودرو نشان می دهد که این خودرو تا چه حد می تواند شتاب و قدرت داشته باشد. معمولا تا چند سال پیش، گیربکس تمام خودروهایی که در ایران وجود داشتند از نوع گیربکس معمولی بودند. این در حالی است که طی چند سال گذشته گیربکس های ۵ حالته، اتومات و نیمه اتومات نیز به بازار راه پیدا کرده اند. گیربکس خودروی تیگو ۷ از نوع ۶ دنده اتومات و دو کلاچه است که می تواند برای شما در هنگام رانندگی و به خصوص رانندگی در ترافیک و یا جاده های طولانی، آسایش و راحتی بسیار بیشتری را به همراه بیاورد.

پیشرانه یک خودرو به سیلندرهای آن مربوط می شود. در خصوص پیشرانه خودروی تیگو ۷ باید گفت این ماشین نیز همچون بسیاری از سدان ها و برخی از خودروهای کراس اور و شاسی بلند موجود در بازار، دارای ۴ سیلندر است. وجود ۴ سیلندر در این خودرو به معنای یک قدرت موتور طبیعی و معمولی است، اما مسلما این حجم از قدرت موتور نمی تواند گزینه خوبی برای کراس اور سنگینی همچون تیگو ۷ به حساب بیاید. به همین خاطر است که از یک موتور توربوشارژ نیز در این ماشین استفاده شده است تا بتواند الباقی پتانسیل های این خودرو را تکمیل کند.

ظرفیت موتور یک ماشین به ما نشان می دهد که در هر بار تنفس خودرو، آن موتور به چقدر بنزین نیاز دارد. در خصوص خودرو تیگو ۷ می توان گفت که ظرفیت ماشین ۱.۵ لیتری است. یعنی در هر بار تنفس کامل این خودرو به میزان ۱.۵ لیتر بنزین یا ۱۵۰۰ سی سی بنزین مصرف می شود که رقم کمی برای خودرویی با این وزن محسوب می شود. همین موضوع سبب می شود که تیگو ۷ به عنوان یکی از خودروهای کم مصرف بازار شناخته شود و نیازی به آن نباشد که بنزین زیادی را برای آن مصرف کنید. در کنار تمام این موارد میزان مصرف سوخت تیگو ۷ برابر ۶.۲ لیتر است که می تواند مقدار بسیار کمتری در برابر خودروهای داخلی همچون پژو باشد که به ازای هر ۱۰۰ کیلومت مسافت، چیزی حدود ۱۱ لیتر بنزین مصرف می کنند.

ویژگی هایی همچون ۱۴۷ اسب بخار قدرت خودرو و همچنین ۲۱۰ نیوتن بر متر میزان گشتاوری این ماشین جز مواردی است که سبب می شود تیگو ۷ بتواند با قدرت زیادی در برابر خودروهای داخلی همچون سمند، پژو و…خودی نشان دهد و مصرف کنندگان را از خودش راضی نگه دارد. میزان حداکثر سرعت این خودرو نیز چیزی برابر ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است که می تواند با این سرعت و با میزان شتاب ۱۰.۲ ثانیه از صفر تا صد برسد.

*تیگو ۸

خودروی بعدی که می توانیم به معرفی آن بپردازیم با نام تیگو ۸ شناخته می شود. تیگو ۸ به نسبت به تیگو ۷ دارای پیشرفت هایی بوده است که می تواند برای بسیاری از افراد جالب باشد. اما در موارد بسیاری نیز همان ویژگی ها را دارد. به طور مثال تیگو ۸ نیز همچون تیگو ۷ دارای گیربکس اتوماتیک است و سبب می شود تا راننده به سادگی بتواند مسافت های طولانی را رانندگی کند. از سوی دیگر دیفرانسیل این خودرو نیز از نوع دیفرانسیل جلو می باشد و باعث می شود تا خودروی شما شتاب و سرعت بیشتری را بگیرد.

میزان مصرف بنزین این خودرو چیزی در حدود ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است که باز هم همچون تیگو ۷ خودروی کم مصرفی شناخته می شود.

مقایسه خودرو تیگو 7 و تیگو

جمع بندی

به طور کلی می توان گفت که در این مقاله به مقایسه خودرو تیگو ۷ و تیگو ۸ پرداختیم. خودروهای تیگو ۷ و تیگو ۸ از جمله گزینه های مناسبی هستند که می توانید به صورت شرایطی آن ها را هم در تهران و هم در شهرستان خریداری نمایید. خرید هر کدام از این خودروها می تواند به شما نشان دهد که آسیا خودرو شرایط مطلوب و مناسبی را برای شما فراهم کرده است.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *