مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
دستیار صوتی تیگو 8 پرو

مقایسه سیستم صوتی سونی تیگو ۸ پرو و خودروی تیگو ۷

مقایسه کردن سیستم صوتی دو خودروی تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ می تواند یکی از جذابیت هایی باشد که افراد طرفدار این دو خودرو به سمت آن سوق داده می شوند. سیستم صوتی سونی تیگو ۸ دارای مزیت ها و ویژگی های بسیار زیادی است که لازم است به ان ها توجه کرده و به سادگی به این موضوع بپردازید که این سیستم صوتی دارای چه ویژگی هایی است که سبب می شود نسبت به سیستم صوتی پیاده سازی شده بر روی خودروی تیگو ۷، مزیت های بیشتری داشته باشد.

سیستم صوتی سونی تیگو 8

برند سیستم صوتی خودرو

ابتدا بد نیست بدانید که سیستم صوتی سونی مربوط به خودروها یکی از بهترین و باکیفیت ترین سیستم های صوتی است که امروزه بر روی خودروها وجود دارد. برخی از خودروها همچون تیگو ۸ پرو به صورت فابریک این مدل از سیستم را بر روی خود دارند و برخی دیگر از خودروها که مدل های قدیمی تری دارند، می توانند این سیستم را که به صورت دستی بر روی آن ها نصب شده است، داشته باشند.

در واقع جالب است بدانید که تمرکز کردن این شرکت بر روی سیستم های صوتی که مربوط به خودرو می شوند، ظرف مدت یک الی دو سال گذشته رخ داده است. اما در همین مدت زمان کوتاه نیز توانسته است کارها و محصولات با کیفیتی را روانه بازار کند. به حدی محصولات این شرکت با کیفیت بوده اند که شرکت چری تصمیم گرفته است تا بر روی جدیدترین و بهترین خودروی لوکس خودش، یعنی تیگو ۸ پرو، از آن استفاده کند.

ویژگی های سیستم صوتی سونی تیگو ۸ پرو

حالا که تا حدودی با پیشینه شرکت آشنا شدید، بهتر است به سراغ مبحث اصلی این مقاله، یعنی ویژگی های مربوط به سیستم صوتی سونی تیگو ۸ پرو بپردازیم. مسلما هر کدام از مولفه هایی که در ادامه مطرح می شوند، می توانند به نوبه خود بر روی کیفیت صدا و همچنین امکانات ضبط خودرو موثر باشند. پس بهتر است در صورتی که ضبط ماشین و به طور کلی سیستم صوتی ماشین برایتان اهمیت زیادی دارد، حتما به این موارد توجه داشته باشید و سعی کنید تا تمام نکات مطرح شده را در هنگام خرید سیستم صوتی و یا انتخاب خودرو به یاد داشته باشید.

*خروجی های ضبط

خروجی های اصلی سیستم صوتی سونی در خودروی تیگو ۸ برابر ۴ خروجی اصلی است که می تواند به طور کامل صدا را در خودرو پخش کند. خروجی های صدا ۱۰۰ وات بوده و هر کدام از این خروجی ها نیز حدود ۴۰ وات RMS دارند.

*آمپلی فایر

مورد بعدی در خصوص آمپلی فایر این دستگاه است. آمپلی فایر به قطعه ای گفته می شود که در تمام ضبط ها وجود دارد و باعث می شود تا صدای ضبط ماشین و به طور کلی هر نوع منبع صوتی دیگری در حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند. آمپلی فایرهای موجود در سیستم صوتی سونی تیگو ۸ یکی از بهترین آمپلی فایرها و تقویت کننده های صدای این ضبط ها محسوب می شوند. این کیفیت به حدی بالا است که اگر ضبط سونی این خودرو را با دیگر سیستم های صوتی مشابه آن مورد قیاس قرار دهید، متوجه می شوید که این ضبط ها دارای کارایی دو برابر هستند و تفاوت بسیار بزرگ و فاحشی با دیگر سیستم های صوتی دارند.

*وجود نویز در سیگنال ها

مورد بعدی در خصوص وجود نویز در سیگنال های این مدل از سیستم صوتی است. اگر دقت کرده باشید، با توجه به نوع سیستم صوتی و همچنین کارهایی که یک سیستم صوتی می تواند انجام دهد، گاهی اوقات شاهد وجود نویز در آن هستیم. سیستم صوتی سونی تیگو ۸ یکی از معدود سیستم هایی است که در خودروها وجود دارد و به شکل قابل ملاحظه ای بدون وجود نویز در سیگنال های دریافتی اش است.

*وجود رقص نور

مورد بعدی در خصوص وجود رقص نور در این مدل از ضبط ها است. در ضبط ها و سیستم های صوتی خودرویی سونی، می توانید رقص نوری را مشاهده کنید که هماهنگ با آهنگ و هر ترک تغییر پیدا می کند. مسلما چنین ویژگی سبب می شود تا فضای داخل خودرو در هنگام پخش شدن آهن بسیار جذاب تر و بهتر به نظر برسد. همین موضوع می تواند به شما کمک کند تا در داخل خودرو احساس راحتی و نشاط بسیار بیشتری را داشته باشید.

*وجود سیستم کنترل صوتی

وجود سیستم کنترل صوتی می تواند یکی دیگر از مزیت های این مدل از سیستم پخش خودرو به حساب بیاید. سیستم های کنترل صوتی به شما کمک می کنند تا برای کنترل کردن و همچنین اعمال فرمان ها و دستورات به ضبط خودرو، نیازی به استفاده از دکمه های ضبط نداشته باشید. مسلما در هنگام رانندگی و آن هم رانندگی در سرعت های بالا، احتمال بروز تصادفات و…وجود دارد که این کنترل گرها می توانند تا حد زیادی مانع بروز این اتفاقات شوند.

فراموش نکنید که سیستم کنترل صوتی می تواند در همان لحظه دستوری که به سیستم ضبط خودرو می دهید را به سرعت به مرحله اجرا درآورد و همین موضوع سبب می شود تا راحتی بیشتری را حس کنید.

سیستم صوتی سونی تیگو 8

جمع بندی

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود تا در هنگام انتخاب خودروی مورد نظر خود دچار شک و تردید شوید، مربوط به سیستم صوتی خودرو و همچنین بلندگوهای آن می شود. در مقایسه خودرو تیگو ۷ و تیگو ۸، به سادگی متوجه تفاوت فاحش ضبط این دو خودرو خواهید شد. به طوری که سیستم صوتی سونی تیگو ۸ می تواند عملکرد بسیار بهتر و بالاتری را نسبت به سیستم صوتی ماشین تیگو ۷ از خودش نشان دهد.

در صورتی که قصد خرید هر کدام از این خودروها را داشتید، می توانید به نمایندگی های آسیا خودرو مراجعه کرده و با بررسی شرایط و همچنین دریافت راهنمایی از پرسنل این نمایندگی ها، بهترین خودروی مورد نظر خودتان را انتخاب نمایید.

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *