مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
چری آریزو 6

مقایسه مشخصات فنی و قیمت ماشین های چری آریزو

با نوسانات اخیر نرخ ارز در کشور طبیعی است که قیمت ماشین چری آریزو نیز ثابت نباشد. در این مقاله قصد داریم شما را با مهمترین مشخصات این خودرو آشنا سازیم.

مشخصات فنی چری آریزو ۶

موتور چری آریزو ۶ با همان پیشرانه۱.۵  لیتری توربو که قبل از این در آریزو ۵ و تیگو ۷ دیده بودید به بازار ایران وارد شد. این موتور ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد. همچنین این خودرو در بهترین  حالتش ۱۴۷ اسب بخار قدرت دارد یا به عبارتی دور موتور آن ۵۵۰۰ است و ۲۱۰ نیوتن ‌متر گشتاور از دور موتور ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ تولید می ‌نماید.

مقایسه قیمت ماشین چری آریزو ۶ و ۵

 امکان دارد که با در نظر گرفتن اختلاف قیمتی که بین قیمت چری آریزو ۵ و ۶ وجود دارد، از مشاهده این اعداد و ارقام که شبیه یکدیگرند نا امید شوید ولی خیلی زود قضاوت نکنید، زیرا همه چیز در موتور این خودرو خلاصه نمی‌ گردد.

یکی از مشکلاتی که آریزو ۵ دارد این است که از قسمت جلو شتاب ‌گیری ایده‌آل ماشین را ندارد. داشتن قطعه‌ های آزاردهنده گیربکس و ناهماهنگ بودن موتور با سیستم انتقال قدرت از دیگر معایب آن است که اکنون در آریزو ۶ نیز این مشکل تا حد زیادی درک می ‌گردد. به دلیل این مشکل شتاب صفر تا صد رسمی که به حدود ۹.۲  می رسد خیلی مهم می‌باشد.

البته  اگر  شما پایتان را روی پدال گاز فشار دهید مخصوصا در  سربالایی ها با افزایش معمول شتاب در گیربکس‌های CVT مواجه خواهید شد. ولی جعبه‌ دنده جدید که توانایی شبیه سازی سرعت ۹ را دارد آزار دهنده نیست.

در حال حاضر فقط نقاط ضعف گیربکس نسبت به نوعی از AT در مواردی مثل روان بودن رانندگی و صدای بیشتر موتور در  زمان شتاب ‌گیری خلاصه می ‌گردد که آنها نیز تا حد زیادی قابل توجه می‌باشد. خلاصه اگر به شتاب گرفتن خودرو اهمیت میدهید، آریزو ۶ روی شما را  به زمین نمی‌اندازد و در برابر رقبای مطرحی مثل مزدا ۳ شما را سربلند می ‌کند.

سیستم تعلیق بسیار ساده عقب و هندلینگ متوسط ​​خودرو موجب می ‌گردد که این شتاب خیلی بیشتر در مسیرهای مستقیم مورد استفاده قرار بگیرد و در پیچ‌های تیز و تند موجب شود که با دقت و سرعت مطمئن تر برانید. مخصوصا که ترمزهای آریزو ۶ نیز به نسبت شتاب ماشین عملکرد بسیار معمولی دارد و برای مدلی برای رانندگی اسپرت و مسابقه‌ای تولید نشده‌اند.

از خصوصیات و ویژگی‌های فنی دیگر آریزو ۶ می‌توانیم به مواردی مثل مصرف سوخت ترکیبی ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر که با مقداری بیشتر محاسبه می‌گردد اشاره کنیم.

قیمت ماشین چری آریزو۶ با در نظر گرفتن امکانات و تجهیزات آن

ماشین‌های ارزان‌قیمت آسیا خودرو هم از لحاظ سطح آپشن دارای شرایط مناسب در قیاس با رقیبان خود می‌باشند و هم به خاطر انتظاراتی که از یک ماشین لوکس و گران قیمت چینی می رود خیلی بالا است.

سازگاری آریزو ۶ همینطور از لحاظ سطح شرایط رفاهی و شرایط بسیار خوبی دارد بررسی می شود. “کیسه هوا برای رانندگان و سرنشین کنار راننده به همراه ایربگ های جانبی و پرده‌ها، ترمزهای چهار چرخ دیسکی از مدل خنک ‌شونده، همچنین سیستم‌های کمکی ترمز و پایداری که دارای ABS، EBD، ESP, TCS, HAC, EBA, BA، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد از ویژگی های برجسته این خودرو است.

همینطور این ماشین دارای صفحه نمایشگر ۹ اینچی چند منظوره مرکزی کامپیوتری است که به رهیاب ماهواره‌ای فعال مجهز می‌باشد و دارای مانیتور دیجیتال پشت آمپری می‌باشد که  دارای توانایی در ارسال اطلاعات گوناگون مثل فشار و نمایش باد تایرها، دوربین‌های پیرامونی با قابلیت نمایش ۳۶۰  درجه دارد.

این خودرو دارای سیستم صوتی کامپیوتری است که به ۶ بلندگو  وصل می‌باشد و همینطور سنسورهای دنده عقب و همچنین صندلی‌ها با روکش‌های چرمی در بخش جلوی کامپیوتر به گرمکن مجهز می‌باشند.

دیگر مشخصه فنی این خودرو شامل سیستم برقی صندلی راننده و همینطور سیستم مطبوع الکتریکی با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب خود می باشد.  یکی دیگر از آپشن های این خودرو داشتن آینه‌های تاشو برقی، سیستم ورودی و استارت بدون کلید است.

کلیه این آپشن ها هنگام بررسی قیمت ماشین چری آریزو در نظر گرفته می شود.

قیمت ماشین چری آریزو به عنوان یک خودروی اقتصادی

در این خودرو امکان انتخاب حالت‌های رانندگی به صورت اقتصادی و اسپرت که البته متفاوت است، تفاوت محسوسی را به رقم نمی‌زند. این خودرو شامل: کروز کنترل، فرمان برقی با روکش چرمی، نورپردازی داخلی و  همچنین کلیدهای کنترلی، چراغ‌های خودکار جلو با توانایی تنظیم ارتفاع و سیستم مشایعت، داشتن چراغ‌های روشنایی در روز و همچنین سقف سانروف برقی در دو حالت می شود و بیشتر احتیاجات علاقه‌مندان را نیز جواب گو است.

امکاناتی مثل رادار نقطه کور از نسخه‌های وطنی حذف گشته است و توانایی تنظیم برقی برای صندلی کنار راننده یا به عبارتی صندلی شاگرد و همچنین تهویه مطبوع دوال و آینه الکتروکرومیک وسط ماشین میزان توانایی های این خودرو را افزایش می‌دهد. لذا تا حدودی قیمت ماشین چری آریزو اقتصادی می باشد.

امکانات جانبی چری آریزو ۶

برخی از امکانات جانبی این خودرو عبارتند از:

  • این خودرو دارای ترمز و پایداری ABS – EBD – ESP – EBA – TCS – HAC – BA است.
  • مجهز به سیستم صوتی سیستم صوتی و تصویری به همراه مانیتور نه اینچی و شش بلندگو می‌باشد
  • تجهیزات  دیگر  آن شامل کوروز کنترل – TPMS- آینه های جانبی برقی- مسیریاب ماهواره‌ی- سانروف- پنل روشنایی روی درب– سیستم ورود و استارت بدون کلید-سیستم مطبوع دیجیتال و چراغ های روشنایی در روز می باشد.

پیش ثبت نام و سفارش آنلاین آریزو ۶

برای خرید و استعلام آخرین قیمت ماشین چری آریزو می توانید به سایت آسیا خودرو رجوع کنید و مدل و رنگ انتخابی آریزو ۶ را به صورت آنلاین رزرو کنید.

جمع بندی

با انجام پیش ثبت نام و سفارش آنلاین آریزو ۶ از سایت آسیا خودرو می توانید بهترین قیمت ماشین چری آریزو موجود در بازار را بیابید. به علاوه می توانید با خرید آنلاین در وقت خود صرفه جویی نموده و از شرایط درخواست تسهیلات برای این خودرو اطلاع پیدا کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *