مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
قیمت تیگو 5 مدل 1400

مقایسه قیمت تیگو ۵ صفر اقساطی ۱۴۰۰ و ۹۵

قیمت تیگو ۵ مدل ۱۴۰۰ را افرادی که به دنبال خرید این خودرو هستند، احتمالا دقیق تر و بهتر از دیگران می دانند. برای آن که بتوانید قیمت لحظه ای و دقیق این خودرو را بدانید و همچنین با شرایط خرید نقدی و اقساطی آن آشنا شوید، می توانید به نمایندگی های آسیا خودرو مراجعه نمایید. در ادامه در خصوص ویژگی های تیگو ۵ و همچنین تیگو ۵ پرو اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

خودرو تیگو ۵ یکی از خودروهایی است که امروزه در خیابان های ایران، زیاد به چشم می خورد. این مدل از خودرو جز چند خودرویی است که توسط شرکت چری تولید و روانه بازار شده است. در این مقاله که توسط تیم تخصصی آسیا خودرو تهیه و تنظیم شده است، می توانیم در خصوص مزایا تیگو ۵ توربو و همچنین معایبی که این خودرو دارد، صحبت کنیم تا بهتر بتوانید قسمت های مختلف آن را بشناسید.

قیمت تیگو 5 مدل 1400

مزایا تیگو ۵

همان طور که گفته شد تیگو ۵ یکی از خودروهای خانواده تیگو بوده و جز سدان های خانوادگی این شرکت به حساب می آید. اگر بخواهیم به طور کلی نقاط قوت این خودرو را مورد بررسی و سنجش قرار دهیم، به مواردی می رسیم که در ادامه بیان شده اند:

۱-فضای کابین

اولین ویژگی مثبت تیگو ۵ در خصوص فضای بزرگ و جادار کابین این ماشین است. فضای کابین این خودرو به اندازه ای جادار است که یک خانواده ۵ نفره می توانند به سادگی با این خودرو و به همراه وسایلشان به مسافرت بروند و هیچگونه احساس ناراحتی و عذابی را نیز نداشته باشند.

۲-مصرف سوخت

با اینکه خودرو تیگو ۵ یکی از خودروهای بنزین سوز و در واقع تک سوز است، اما با این وجود مصرف بنزین کمی را نسبت به خودروهای هم رده اروپایی خود دارد. این موضوع سبب می شود تا خرید تیگو ۵ برای افرادی که صرفه جویی اقتصادی را در الویت اول خود قرار می دهند، نکته بسیار مهمی تلقی شود.

۳-آپشن های مدل های پلاس

علاوه بر خودرو تیگو ۵، خودروی تیگو ۵ پلاس را نیز داریم که آپشن های بیشتری را نسبت به مدل معمولی خود دارد. در این خودرو می توانید هم قدرت موتور بیشتر و هم آپشن های رفاهی متداول تری را نیز پیدا کنید.

معایب تیگو ۵

از بحث مزایا تیگو ۵ که بگذریم، به بحث معایب این خودرو می رسیم و بهتر است در همین ابتدای کار در خصوص این معایب صحبت کنیم.

۱-عملکرد گیربکس

اولین موردی که می تواند به عنوان یکی از عیوب تیگو ۵ در نظر گرفته شود، ضعیف بودن گیربکس آن است. گیربکس های تیگو ۵ به نحوی طراحی و ساخته شده اند که اگر به مدت طولانی در ترافیک بمانید، احتمالا با داغ کردن و بعد از آن هم با قفل کردن گیربکس مواجه خواهید شد.

۲-سیستم فنربندی

دومین مورد مربوط به سیستم فنربندی و سیستم تعلیق این خودرو است. در این سیستم نیز نقص هایی وجود دارد که سبب می شود خودرو در هنگام حرکت در جاده های ناهموار و…بسیار تکان بخورد و این موضوع باعث آزار سرنشینان خودرو می شود.

بررسی مشخصات فنی در مبحث مزایا تیگو ۵

در خصوص مزایا تیگو ۵ و همچنین قیمت تیگو ۵ مدل ۱۴۰۰ بد نیست بدانید که این خودرو دارای مزیت های مختلفی است که در طول بررسی آن از جنبه های مختلف، خودتان متوجه آن خواهید شد. برای آن که بتوانیم تیگو ۵ را از لحاظ مشخصات فنی خودرو مورد بحث و بررسی قرار دهیم، باید به ۴ مولفه توجه داشته باشیم.

*محور محرک تیگو ۵ اولین مولفه است که از نوع دیفرانسیل جلو می باشد. محور های دیفرانسیل جلو بیشتر برای خودروهای سواری و خودروهایی که غالبا نیاز به سرعت و شتاب بیشتری دارند، استفاده می شود.

*نوع گیربکس تیگو ۵ از نوع ۵ دسته دستی است. این مدل از گیربکس با نام گیربکس معمولی نیز شناخته می شود که همچون دیگر تولیدات موجود در بازار است.

*پیشرانه موتور مربوط به سیلندرهای آن می شود. هر قدر تعداد سیلندرهای یک خودرو بیشتر باشد، مسلما پیشرانه موتور نیز بیشتر خواهد بود. خودروهای سدان و بسیاری از خودروهای کراس اور موجود در بازار خودرویی امروزی، مجهز به ۴ سیلندر هستند. تیگو ۵ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای ۴ سیلندر می باشد. تعداد سیلندرهای یک خودرو سبب می شود تا قدرت موتور در حد مشخصی باقی بماند. به طور کلی امروزه ۴ سیلندر بودن یک خودرو در واقع نشان دهنده متوسط بودن آن و همچنین کم مصرف بودن آن است.

*حجم موتور نیز مبحث پایانی است که در حوزه خودروهای سدان و به خصوص تیگو ۵ مطرح می شود. هر قدر حجم موتور بالاتر باشد، میزان مصرف بنزین بیشتری را خواهید داشت و مسلما این موضوع به هیچ وجه صرفه اقتصادی و قابل توجیهی نخواهد داشت.

قیمت تیگو 5 مدل 1400

بررسی عملکرد فنی در مبحث مزایا تیگو ۵

حالا که مشخصات موتور این خودرو را بررسی کردیم، بهتر است به مباحث مربوط به عملکرد فنی آن نیز بپردازیم. عملکرد فنی یک خودرو از جمله تیگو ۵ را می توانید در چند مورد بررسی نمایید. با بررسی این موارد می توانید به سادگی در خصوص اینکه این خودرو مزیت دارد یا نه، تصمیم گیری کنید.

*قدرت موتور. اولین موردی که در بررسی عملکرد فنی به آن خواهیم پرداخت، در خصوص قدرت موتور یک خودرو است. در تیگو ۵، قدرت موتور برابر ۱۱۶ اسب بخار است. با توجه به خودروهای لوکس و بسیار مدرن امروزی، می توان گفت که این قدرت موتور در واقع یک ضعف برای این ماشین به حساب می آید.

*گشتاوری. دومین مورد گشتاوری این خودرو است که برابر ۱۴۱ نیوتن بر متر خواهد بود. میزان گشتاوری تعیین می کند که یک ماشین تا چه حد بتواند به سرعت شتاب بگیرد و یا تا چه حد امکان داشته باشد که شتابش را در مسافت های طولانی حفظ کند. عدد مربوط به گشتاور این خودرو نیز در مقیاس با خودرویی همچون تیگو ۸ که برابر ۱۷۰ نیوتن متر است، تقریبا کم است.

*شتاب گیری خودرو نیز مورد سومی است که لازم است در نظر بگیریم. شتاب صفر تا صد تیگو ۵ که به معنای مدت زمان رسیدن سرعت خودرو از صفر تا صد کیلومتر است، به مدت ۱۰.۵ ثانیه است. خودروهای داخلی موجود در بازار، در حال حاضر شتاب ۱۳ الی ۱۵ ثانیه دارند و این مقدار از شتاب تیگو ۵ می تواند گزینه بسیار خوبی به حساب بیاید.

جمع بندی

مواردی که در خصوص قیمت تیگو ۵ مدل ۱۴۰۰ مطرح شدند را می توانید در هنگام خرید این خودرو در نظر بگیرید. فراموش نکنید که تیگو ۵ یکی از ارزان ترین خودروهای مدیران خودرو و شرکت چری است که در عین داشتن قیمت خوب، ویژگی های مناسبی نیز دارد و می تواند گزینه خوبی برای انتخاب خانواده ها باشد. ثبت نام خودروی چری تیگو را نیز می تواند در کنار کسب اطلاعات در خصوص تیگو ۵، در همین سایت آسیا خودرو انجام دهید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *