مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
شرایط فروش اقساطی چری تیگو 7

مقایسه موتور تیگو ۷ و تیگو ۸

مقایسه خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸ می تواند به افرادی که در بین خرید این دو خودرو سرگردان شده اند کمک بسیار زیادی کند. برخی از افراد عقیده دارند که تیگو ۷ خودرویی است که در خیابان های ایران بوده و تا کنون دیگر نقص ها و کاستی هایی که داشته است، خودش را نشان داده؛ اما در مورد تیگو ۸ چنین اعتقادی ندارند و معمولا با این جمله که “معلوم نیس کجاش مشکل داشته باشه” با این خودرو برخورد می کنند.

در این بین افرادی نیز هستند که ترجیح می دهند در هر چیزی نفر اول باشند و در عوض هزینه برای خرید تیگو ۷ به دنبال خرید تیگو ۸ و تجربه رانندگی با آن هستند. فرقی نمی کند که جز کدام دسته از این افراد هستید، زیرا آشنایی با هر دو خودرو می تواند به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کند، بنابراین در ادامه به مقایسه خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸ خواهیم پرداخت.

مقایسه خودروی تیگو 7 و تیگو 8

مقایسه خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸ از لحاظ ظاهری

اولین چیزی که در یک ماشین نظر افراد و مشتریان را به خود جلب می کند در خصوص وضعیت ظاهری و شکل بدنه و کابین یک خودرو است. هر دو خودرو محصول کارخانه خودروسازی چری چینی بوده و زیر مجموعه سری تیگو محسوب می شوند. اولین چیزی که در تیگو ۷ نظر شما را به خودش جلب می کند چراغ های جلویی این خودرو است که در کمتر ماشینی دیده می شود. چراغ های جلویی حالت بومرنگی داشته و طراحی منحصر به فردی دارند. چراغ های پشتی نیز کشیدگی دارند، اما کشیدگی آن ها همچون چراغ های جلویی نیست، بلکه کمی بیشتر است.

اما در مقایسه خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸ و در مورد خودروی تیگو ۸ آن چیزی که در نگاه اول باعث جلب توجه شما می شود در خصوص جلو پنجره ای با فرم کهکشانی و از جنس کروم است. این جلو پنجره بزرگ با طرح کهکشانی خود نیاز به سپر بزرگ و برجسته ای نیز دارد که در تناسب با آن قرار گیرد. چراغ های کشیده تیگو ۸ که دیگر آن ظاهر عجیب تیگو ۷ را ندارند نیز در کنار جلو پنجره و سپر بزرگ ظاهری جذاب تر و اسپرت تر به خودرو بخشیده اند.

وجود خطوط مات و البته بسیار تیز بر روی بدنه هر خودرو سبب می شود تا خودرو ظاهری جذاب تر و مدرن تر پیدا کند. رینگ های هر دو خودرو از نوع ۵ پر بوده و در این مورد تفاوتی با یکدیگر ندارند.

مقایسه خودروی تیگو 7 و تیگو 8

مقایسه خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸ از لحاظ موتور

از بحث مقایسه ظاهری این دو خودرو که بگذریم به قسمت جذاب یک ماشین که مربوط به عملکرد فنی و همچنین سیستم موتور و دیفرانسیل آن می شود، می رسیم. در هر دو خودرو که کراس اور و به نوعی شاسی بلند محسوب می شوند، سیستم دیفرانسیل از نوع محور جلو بوده و بخش اصلی انرژی و نیروی محرکه موتور به چرخ های جلویی منتقل می شود. دیفرانسیل جلو در تمام خودروهای سواری وجود دارد، زیرا سبب می شود تا قدرت اولیه موتور برای به حرکت در آوردن ماشین بیشتر باشد و شتاب گیری اولیه خودرو نیز بالاتر برود.

در هنگام مقایسه خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸ به قدرت موتور و گشتاوری نیز توجه می شود. قدرت موتور در تیگو ۷ برابر ۱۴۷ اسب بخار و گشتاوری آن نیز برابر ۲۱۰ نیوتن بر متر است. به هر حال این میزان از قدرت و گشتاوری شاید در مقایسه با خودروهای اروپایی رقم قابل قیاسی محسوب نشود، اما مسلما در مقایسه با خودروهای داخلی گزینه خوبی به حساب می آید.

با این حال شرکت چری به همین جا قانع نشد و سعی کرد تا در خودرو چری تیگو ۸ نهایت ظرفیت را برای ماشین جدیدش در نظر بگیرد. میزان قدرت و گشتاوری در چری تیگو ۸ به صورت ناگهانی بالا رفت و قدرت موتور به ۱۹۰ اسب بخار و گشتاوری نیز به ۲۵۰ نیوتن متر رسید.

موتور هر دو خودرو از نوع توربوشارژ است. موتور توربوشارژ سبب می شود تا هم قدرت موتور و هم شتاب گیری خودرو بسیار بالاتر رود. اما حتی با وجود موتور توربوشارژ نیز نباید از ظرفیت موتور غافل شد. در واقع ظرفیت موتور است که تعیین می کند موتور در هر بار تنفسی که دارد چه مقدار بنزین مصرف کند. هر قدر ظرفیت موتور بالاتر باشد، مسلما میزان قدرتی که موتور تولید می کند نیز بالاتر می رود و به همین دلیل است که خودروهای مسابقه ای و اسپرت حجم موتور بسیار بالایی دارند. موتور تیگو ۷ ظرفیت ۱.۵ لیتری و موتور تیگو ۸ ظرفیت ۲ لیتری دارد. همین موضوع نشان می دهد که قدرت موتور تیگو ۸ بالاتر است.

در مقایسه خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸ باید گفت که میزان شتابی که خودرو می گیرد و در واقع با عنوان سرعت “صفر تا صد” شناخته می شود، در تیگو ۷ برابر ۱۰.۹ و در تیگو ۸ برابر ۹ ثانیه است. حداکثر سرعت یک خودرو نیز به معنای آن است که اگر در یک جاده صاف پایتان را تا ته روی پدال گاز بگذارید، نهایت سرعتی که آمپر سنج نشان می دهد چقدر خواهد بود. در تیگو ۷ این عدد نهایی برابر ۱۵۰ و در تیگو ۸ برابر ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. مسلما چنین سرعتی برای خودرویی با دنده اتوماتیک و یا حتی دنده اتومات مصنوعی نه تنها قابل قبول است، بلکه رقم جالب توجهی نیز محسوب می شود.

جمع بندی

به طور کلی اگر به دنبال خرید تیگو ۷ و یا تیگو ۸ هستید، کافی است تا به نمایندگی های آسیا خودرو که انواع محصولات چری اعم از تیگو و آریزو را با نرخ بسیار خوب و شرایط استثنایی به فروش می رسانند، مراجعه کنید. این مقاله در خصوص مقایسه خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸ بود تا شما بیشتر بتوانید با این دو مدل خودروی مدرن و امروزی آشنا شوید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *