مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مقایسه تیگو 7 با جک اس 5

مقایسه خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ با جک اس ۵

مقایسه تیگو ۷ با جک اس ۵ موضوع بحث این مقاله است.برای خرید ماشین تیگو ۷ و یا جک اس ۵ می توانیم به این مقاله که به مقایسه تیگو ۷ با جک اس ۵ پرداخته است، توجه کنیم. به منظور ان که بتوانید به سادگی و با نگاهی آگاهانه تر از این موضوع مطلع شوید، صرفا می توانید به مقایسه ای که بین این دو خودرو انجام شده است و همچنین ویژگی هایی که مربوط به هر کدام از این دو خودرو می شود، توجه کرده و در نهایت تصمیم خود را بگیرید.

بررسی ویژگی های فنی برای خرید اقساطی ماشین تیگو ۷

در ابتدا بهتر است ببینیم آیا تیگو ۷ ارزش متحمل شدن پرداخت اقساط و همچنین تامین شرایط خرید اقساطی را از لحاظ فنی و موتوری دارد یا خیر. به طور کلی طبق نظرسنجی هایی که از مردم صورت گرفته است و همچنین نظرات کارشناسان خودرو در بخش های مختلف، این خودرو از لحاظ کیفیت، کابین و امکانات، طراحی ظاهری و همچنین عملکرد فنی در حدود امتیاز ۶۰ درصد را گرفته است که احتمالا برای خودرویی با این ظواهر و این قیمت اندکی کم است.

نوع محور حرکتی تیگو ۷ دیفرانسیل جلو بوده و در این مورد تفاوتی با بسیاری از خودروهای سدان و شاسی بلند موجود در بازار نکرده است. گیربکس تیگو ۷ برخلاف خودروهای داخلی و یا خودرو خارجی آریزو ۵ که گیربکس دستی دارند، از نوع گیربکس ۶ دنده اتومات دو کلاچه است. در قسمت پیشرانه شرکت چی سخاوت به خرج داده است و در عوض پیشرانه معمولی از پیشرانه های ۴ سیلندر و توربوشارژ استفاده کرده است.

در تمام نمایندگی های آسیا خودرو می توانید چری ۷ را با همین ویژگی هایی که بیان شد پیدا کرده و خریداری نمایید. موضوع مهم بعدی که در مورد ویژگی های فنی این خودرو وجود دارد در خصوص حجم و یا همان ظرفیت کلی موتورش است. ظرفیت کلی این موتور ۱.۵ لیتری است و این به معنای توان سوزاندن ۱۵۰۰ سی سی بنزین در یک زمان واحد و فراهم کردن بخار بنزین برای سیلندرها است.

مقایسه تیگو 7 با جک اس 5

بررسی عملکردهای فنی برای خرید اقساطی ماشین تیگو ۷

مورد بعدی عملکرد فنی این خودرو است که بسیار نیز می تواند جالب توجه باشد. اولین موارد قدرت موتور و گشتاوری آن است. قدرت موتور در تیگو ۷ موجود در نمایندگی های آسیا خودرو برابر ۱۴۷ اسب بخار و میزان گشتاوری آن نیز برابر ۲۱۰ نیوتن متر است. در ابتدا به دلیل آن که می دانیم خودرو تیگو از نوع شاسی بلند است و ظرفیت کلی موتورش ۱.۵ لیتر است، ممکن است گمان کنیم که این خودرو نمی تواند سرعت و شتاب زیادی را بگیرد؛ اما به لطف وجود موتور توربوشارژی که دارد می تواند به سادگی و به راحتی در ۱۰.۲ ثانیه شتاب صفر تا صد خود را پر کند.

حداکثر سرعتی که می توانید با تیگو ۷ در یک جاده صاف همچون اتوبان طی کنید حدود ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است که می تواند عدد قابل قبولی باشد، زیرا همان طور که گفته شد تیگو ۷ یک خودروی اسپرت و مسابقه ای نیست، بلکه این خودرو نوعی شاسی بلند جمع و جور محسوب می شود.

اما در خصوص مورد آخر عملکرد فنی خودرو که مرتبط با میزان مصرف سوخت است، باید گفت که میزان مصرف ترکیبی تیگو ۷ حدود ۶.۷ لیتر است. این مقدار مصرف سوخت حدودا پایین است و سبب می شود تا این خودرو، خودرویی مقرون به صرفه در نظر گرفته شود. این میزان مصرف به ازای طی کردن یک مسافت صد کیلومتری است و با وجود باکی که ۵۷ لیتر گنجایش دارد می توان گفت که مسافت زیادی را بدون بنزین زدن قادر به پیمودن خواهید بود.

بررسی ویژگی های ظاهری و بدنه برای خرید اقساطی ماشین تیگو ۷

مورد بعدی در خصوص طرای ظاهری و همچنین داخلی این خودرو است. اولین موردی که در ظاهر تیگو ۷ جلب توجه بسیار زیادی می کند مربوط به چراغ های جلویی آن است که همچون بومرنگ طراحی شده اند. مورد بعدی نیز جلو پنجره ای است که حالت ذوزنقه شکل دارد. این دو مورد زمانی که در کنار هم قرار می گیرند، تناسب و هماهنگی خوبی را به نمایش می گذارند.

در خصوص قسمت پشتی تیگو ۷ که در نمایندگی های آسیا خودرو وجود دارد نیز می توان گفت در این قسمت ها اثر زیادی از خلاقیت و نوآوری طراحان شرکت چری دیده نمی شود، بلکه بیشتر به نظر می رسد که این طراحان، قسمت پشتی خودرو را از روی خودروهایی همچون کیا اسپورتیج کپی برداری کرده اند.

اگر به دنبال خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ هستید، بهتر است بدانید که نوع طراحی فضای داخلی این خودرو سهم به سزایی در تصمیم گیری نهایی شما دارد. در طراحی داخلی این خودرو اولین نکته ای که به چشم می خورد آن است که از هر گونه آپشن های اضافی و یا پراکندگی دکمه ها و دریچه ها به طور جدی پرهیز شده است و در واقع فضای داخلی کابین در همان نگاه اول بسیار خلوت و مرتب به نظر می رسد.

این موضوع برای افرادی که علاقه خاصی به خلوت بودن دارند می تواند نکته مثبتی تلقی شود، اما برای دیگران به احتمال زیاد نکته منفی خواهد بود.

آپشن های تیگو ۷

مورد بعدی برای خرید اقساطی ماشین تیگو ۷، توجه به آپشن ها و ویژگی های کاربردی است که این خودرو دارد. سیستم کروز کنترل، کنترل کشش و کنترل پایداری خودرو در جاده های ناهموار، سنسورهای جلو، عقب، شرایط بارانی و همچنین تنظیم فشار باد تایر، ترمزهای کمکی، ترمز ضد قفل و سیستم توزیع نیروی کمکی ترمز، دی لایت، اتو لایت، چراغ های مه شکن جلو و عقب، غربیلک فرمان دکمه دار، فرمان حساس به سرعت، نمایشگر لمسی، پشت آمپر دیجیتالی و…همگی جز ویژگی ها و آپشن های این خودرو محسوب می شوند.

جک اس ۵

اما در مورد جک اس ۵ چه موارد و موضوعاتی را می توانیم مطرح کنیم؟ این خودرو نیز می تواند یکی از گزینه های مناسبی باشد که افراد خریداری می کنند، اما در عین آن که از برخی از جنبه ها از خودرو تیگو ۷ پایین تر است، می تواند حتی قیمت بیشتری نیز داشته باشد.

جک اس ۵ دارای دیفرانسیل جلو و گیربکس ۶ دنده دستی است که از این لحاظ از تیگو ۷ پایین تر است. نوع پیشرانه آن ۴ سیلندر توربوشارژ است و از این جهت با تیگو ۷ برابری می کند. حجم موتور این خودرو ۲ لیتری است و این نشان می دهد که میزان مصرف بنزین ان بالا است. در واقع به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، جک اس ۵ می تواند ۷.۷ لیتر بنزین بسوزاند که مقدار متوسط و رو به بالایی است.

قدرت موتور این خودرو ۱۷۴ اسب بخار و گشتاوری آن نیز ۲۳۵ نیوتن بر متر است. این مقدار تقریبا متوسط و به اندازه تیگو ۷ است.

مقایسه تیگو 7 با جک اس 5

جمع بندی

با توجه به تمامی مطالبی که در خصوص این دو خودرو گفته شد، می توانیم متوجه شویم که خودروی تیگو ۷ در مقایسه با جک اس ۵ نه تنها آپشن ها و شرایط بهتری را دارد، بلکه حتی قیمت بهتری را نیز خواهد داشت. بنابراین اگر به دنبال خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ هستید، بهتر است بدانید که می توانید این کار را با استفاده از شرایط موجود در نمایندگی های آسیا خودرو انجام دهید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *