مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
دستیار صوتی آفلاین

مقایسه تیگو ۷ با آریزو ۶

مقایسه تیگو ۷ با آریزو ۶ در واقع به معنای مقایسه کردن دو خودرو از دو گروه یک خانواده بزرگ است. تیگو ۷ نوعی کراوس اور جمع و جور است که بیشتر جوان پسندانه بوده و افرادی که به دنبال خودروهای اسپرت هستند، را به خودش جذب می کنند و آریزو ۶ نیز نوعی سدان خانوادگی است که برای مسافرت های خارج از شهر، استفاده برای رفت و آمد به محل کار و…مورد استفاده قرار می گیرد. برای آن که بتوانید دو خودرو را به شکل کاملا دقیقی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهید، لازم است تا به سادگی و به راحتی تمام بخش های این خودروها را بررسی نمایید.

مقایسه تیگو 7 با آریزو 6

تیگو ۷

بررسی ویژگی های فنی برای خرید اقساطی ماشین تیگو ۷

در ابتدا بهتر است ببینیم آیا تیگو ۷ ارزش متحمل شدن پرداخت اقساط و همچنین تامین شرایط خرید اقساطی را از لحاظ فنی و موتوری دارد یا خیر. به طور کلی طبق نظرسنجی هایی که از مردم صورت گرفته است و همچنین نظرات کارشناسان خودرو در بخش های مختلف، این خودرو از لحاظ کیفیت، کابین و امکانات، طراحی ظاهری و همچنین عملکرد فنی در حدود امتیاز ۶۰ درصد را گرفته است که احتمالا برای خودرویی با این ظواهر و این قیمت اندکی کم است.

نوع محور حرکتی تیگو ۷ دیفرانسیل جلو بوده و در این مورد تفاوتی با بسیاری از خودروهای سدان و شاسی بلند موجود در بازار نکرده است. گیربکس تیگو ۷ برخلاف خودروهای داخلی و یا خودرو خارجی آریزو ۵ که گیربکس دستی دارند، از نوع گیربکس ۶ دنده اتومات دو کلاچه است. در قسمت پیشرانه شرکت چی سخاوت به خرج داده است و در عوض پیشرانه معمولی از پیشرانه های ۴ سیلندر و توربوشارژ استفاده کرده است.

در تمام نمایندگی های آسیا خودرو می توانید چری ۷ را با همین ویژگی هایی که بیان شد پیدا کرده و خریداری نمایید. موضوع مهم بعدی که در مورد ویژگی های فنی این خودرو وجود دارد در خصوص حجم و یا همان ظرفیت کلی موتورش است. ظرفیت کلی این موتور ۱.۵ لیتری است و این به معنای توان سوزاندن ۱۵۰۰ سی سی بنزین در یک زمان واحد و فراهم کردن بخار بنزین برای سیلندرها است.

بررسی عملکردهای فنی برای خرید اقساطی ماشین تیگو ۷

مورد بعدی عملکرد فنی این خودرو است که بسیار نیز می تواند جالب توجه باشد. اولین موارد قدرت موتور و گشتاوری آن است. قدرت موتور در تیگو ۷ موجود در نمایندگی های آسیا خودرو برابر ۱۴۷ اسب بخار و میزان گشتاوری آن نیز برابر ۲۱۰ نیوتن متر است. در ابتدا به دلیل آن که می دانیم خودرو تیگو از نوع شاسی بلند است و ظرفیت کلی موتورش ۱.۵ لیتر است، ممکن است گمان کنیم که این خودرو نمی تواند سرعت و شتاب زیادی را بگیرد؛ اما به لطف وجود موتور توربوشارژی که دارد می تواند به سادگی و به راحتی در ۱۰.۲ ثانیه شتاب صفر تا صد خود را پر کند.

حداکثر سرعتی که می توانید با تیگو ۷ در یک جاده صاف همچون اتوبان طی کنید حدود ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است که می تواند عدد قابل قبولی باشد، زیرا همان طور که گفته شد تیگو ۷ یک خودروی اسپرت و مسابقه ای نیست، بلکه این خودرو نوعی شاسی بلند جمع و جور محسوب می شود.

اما در خصوص مورد آخر عملکرد فنی خودرو که مرتبط با میزان مصرف سوخت است، باید گفت که میزان مصرف ترکیبی تیگو ۷ حدود ۶.۷ لیتر است. این مقدار مصرف سوخت حدودا پایین است و سبب می شود تا این خودرو، خودرویی مقرون به صرفه در نظر گرفته شود. این میزان مصرف به ازای طی کردن یک مسافت صد کیلومتری است و با وجود باکی که ۵۷ لیتر گنجایش دارد می توان گفت که مسافت زیادی را بدون بنزین زدن قادر به پیمودن خواهید بود.

آپشن های تیگو ۷

مورد بعدی برای خرید اقساطی ماشین تیگو ۷، توجه به آپشن ها و ویژگی های کاربردی است که این خودرو دارد. سیستم کروز کنترل، کنترل کشش و کنترل پایداری خودرو در جاده های ناهموار، سنسورهای جلو، عقب، شرایط بارانی و همچنین تنظیم فشار باد تایر، ترمزهای کمکی، ترمز ضد قفل و سیستم توزیع نیروی کمکی ترمز، دی لایت، اتو لایت، چراغ های مه شکن جلو و عقب، غربیلک فرمان دکمه دار، فرمان حساس به سرعت، نمایشگر لمسی، پشت آمپر دیجیتالی و…همگی جز ویژگی ها و آپشن های این خودرو محسوب می شوند.

آریزو ۶

بررسی شرایط فنی برای خرید اقساطی چری آریزو ۶

پیش از تصمیم برای خرید اقساطی چری آریزو ۶ بهتر است شرایط فنی و موتوری این خودرو را بررسی کنیم زیرا موتور یک خودرو می تواند تعیین کند که شما آیا تصمیم به خرید این خودرو را دارید یا خیر. محور حرکتی آریزو ۶ از نوع دیفرانسیل جلو است. این نوع محور حرکتی برای خودروهای سواری و یا همان سدان استفاده می شود که سرعت و شتاب بیشتری را برای خودرو فراهم می کنند.

دومین موضوع در مورد عملکرد فنی یک خودرو مربوط به جعبه دنده و یا همان گیربکس ماشین است. گیربکس این خودرو از نوع CVT با ۹ دنده مصنوعی است که نسبت به گیربکس ساده آریزو ۵ بسیار بهتر است و در ترافیک های سنگین نیز داغ نمی کند. در صورتی که گیربکس داغ کند، خودرو قادر به حرکت نیست و مشکلات بسیاری را برای شما به وجود می آورد.

پیشرانه موتور از نوع ۴ سیلندر توربوشارژ است. موتورهای توربوشارژ به نوعی طراحی شده اند که قدرت و شتاب بیشتری را برای خودرو به وجود بیاورند. ۴ سیلندر بودن این موتور نیز موضوع تازه و عجیبی نیست، زیرا تمام خودروهای خانواده آریزو همگی جز ماشین های ۴ سیلندر محسوب می شوند.

همان طور که گفته شد در خرید اقساطی چری آریزو ۶ مهم است بدانید که موتور این خودرو توربوشارژ است و سرعت و قدرت زیادی خواهد داشت، اما نکته مهم دیگری که در تعیین قدرت و سرعت موتور تاثیر دارد مربوط به حجم و ظرفیت کلی موتور است. ظرفیت این موتور ۱.۵ لیتری است و همین حجم نشان می دهد که موتور آریزو ۶ در عین داشتن قدرت و سرعت بالا، بسیار کم مصرف است.

تا اینجا در خصوص اینکه قدرت و سرعت بالایی را از این خودرو می بینیم، مسائلی را بیان کردیم. اما میزان دقیق قدرت موتور و یا شتاب آن را هنوز نمی دانیم. مقدار قدرت واقعی موتور آریزو ۶ برابر ۱۴۷ اسب بخار و میزان گشتاوری آن نیز که شتاب را تعیین می کند برابر ۲۱۰ نیوتن بر متر است. حداکثر سرعتی که با آریزو ۶ می توانید طی کنید برابر ۲۱۰ کیلومتر است. این مقدار حتی حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر از آخرین مدل خودروی چری است که با نام تیگو ۸ عرضه می شود.

با تمام این اوصاف، میزان شتاب گیری خودرو در سرعت صفر تا صد کیلومتر برابر ۹ ثانیه است. یعنی اگر در یک جاده صاف و بدون مانع از حالت سکون به حرکت دربیایید، فقط ۹ ثانیه طول می کشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید. تمامی این ویژگی ها نیازمند مصرف و سوزاندن بنزین هستند. شاید تصور کنید به دلیل قدرت و شتاب گیری بالای این خودرو مصرف بنزین آن نیز زیاد خواهد بود، اما این موضوع صحت ندارد، زیرا مصرف بنزین این خودرو فقط ۶.۴ به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت طی شده است.

مقایسه تیگو 7 با آریزو 6

جمع بندی

به طور کلی در طی این مقاله مقایسه تیگو ۷ با آریزو ۶ را انجام دادیم. به منظور آن که در خصوص این دو خودرو اطلاعات بیشتری را به دست آورید و یا آن که در خصوص خرید اقساطی چری اریزو ۶ بتوانید نتایج بیشتر و بهتری را بگیرید، می توانید به سایت آسیا خودرو مراجعه کرده و تمامی اطلاعات لازم را از آنجا دریافت کنید.

 

 

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *