مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
قیمت تیگو 7 صفر کارخانه

مقایسه تیگو ۸ با سانتافه

در خصوص مقایسه تیگو ۸ با سانتافه می توانید موارد و مسائل بسیار زیادی را مطرح کنید. این موارد و مسائل به نوعی هستند که کاملا به شما نشان می دهند که کدام یک از این دو خودرو می توانند انتخاب بهتری باشند. در ادامه سعی می کنیم تا این ویژگی ها که برای هر خریدار و هر مشتری خودرویی مهم است را بیان نماییم. در صورتی که در انتهای مقاله قصد خرید خودروی تیگو ۸ و یا هر کدام از خودروهای سری تیگو و آریزو را داشتید، می توانید به نمایندگی های آسیا خودرو مراجعه کرده و سپس با توجه به بودجه مالی و همچنین شرایطی که دارید، به صورت نقد و اقساط خودروی مدنظر خودتان را خریداری نمایید.

ویژگی های سانتافه

تاکنون ۳ نسل مختلف از سانتافه وارد کشور شده است و در میان این ۳ نسل، نسل سوم بود که با انقلابی بزرگ توانست مخاطبان و مشتریان بسیار زیادی را به سمت خودش جلب کند. نسل سوم هیوندا سانتافه که از سال ۲۰۱۳ یعنی حدود ۹ سال پیش تاکنون در کشور به فروش می رسد، یکی از مواردی است که مشتریان بسیار زیادی دارد. این خودرو هم دارای مزیت های کلی و هم دارای معایب کلی زیادی است که بهتر است به عنوان یک خریدار، بتوانید هر دو روی این سکه را ببینید.

مقایسه تیگو 8 با سانتافه

ویژگی های فنی هیوندا سانتافه ix45

ویژگی های فنی هیوندا سانتافه ix45 را هیچگاه نباید نادیده بگیرید و یا در هنگام بررسی آن ماشین، فراموش کنید. در حقیقت ۷۰ درصد قیمت یک ماشین و جایگاهی که در بین مخاطبانش پیدا می کند، مربوط به ویژگی های فنی است که دارد.

داشتن دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی یکی از موارد مهمی است که در این زمینه با آن روبرو می شوید. دو دیفرانسیل بودن سانتافه سبب عملکردهای بسیار بهتر در شتاب ها و سرعت های بالاتر است. نوع گیربکس نیز از نوع ۶ دنده اتومات با شفت لاک است که سبب می شود راننده بتواند در جاده های طولانی و همچنین ترافیک ها، بهتر رانندگی کند. نوع پیشرانه موتور از نوع ۴ سیلندر Mpi است که به صورت سفارشی تهیه شده است و باعث می شود تا بتوانید در کنار مصرف سوخت کمتر، قدرت بیشتری را از خودروی خودتان ببینید.

حجم موتور هیوندار سانتافه ۲.۴ لیتر است. این مقدار نشان می دهد که در هر بار تحریق کامل این ماشین، موتور آن می تواند ۲.۴ لیتر بنزین را مصرف کند. میزان شتاب صفر تا صد آن برابر ۱۱.۶ ثانیه بوده و این یعنی اگر در یک جاده صاف و بدون مانع از حالت سکون شروع به حرکت کنید، در ۱۱.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسید. میزان نهایت سرعت این خودرو ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است که برای یک ماشین شاسی بلند با این ابعاد و حجم می تواند بسیار مناسب باشد.

ویژگی های تیگو ۸

اما ویژگی هایی که مربوط به تیگو ۸ می شوند را در چه جهت هایی می توانیم مورد بررسی قرار دهیم؟ در ابتدا در خصوص این موضوع باید بدانیم که ویژگی های مربوط به تیگو ۸ را اگر مطالعه کنید، متوجه می شوید که این آپشن ها در هر خودرویی وجود ندارند و یا اگر هم وجود داشته باشند، به احتمال بسیار زیاد به صورتی هستند که آن خودرو قیمت نجومی و سرسام آوری دارد.

ویژگی های فنی

ابتدا این خودرو را از لحاظ ویژگی های فنی مورد بازبینی قرار خواهیم داد. این کار سبب می شود که بدانیم موتور این خودرو در چه شرایطی قرار دارد و آیا کارخانه چری تیگو در کنار توجه به ظاهر این ماشین، به موتور آن نیز توجه کرده است یا خیر.

نوع گیربکس تیگو ۸ از نوع ۷ دنده دو کلاچه اتوماتیک است. این گیربکس کار رانندگی را برای شما بسیار آسان می کند و به شما کمک می کند تا به سادگی بتوانید در مسافت های طولانی و یا ترافیک های سنگین رانندگی کنید. ظرفیت موتور تیگو ۸ برابر ۱.۶ لیتر است. همین موضوع سبب می شود که این خودرو نسبت به سانتافه بسیار کم مصرف تر بوده و اقتصادی تر نیز در نظر گرفته شود.

یکی از ویژگی های بسیار مهم تیگو ۸، وجود موتور توربوشارژ آن است. موتور توربوشارژ در حقیقت به این ماشین کمک می کند که حتی با توجه به وزن سنگین اتاق و کراس اور بودنش، بتواند تا سرعت ها و شتاب های بسیار بالایی نیز حرکت کند، بالاترین سرعت تیگو ۸ چیزی حدود ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است.

۱۹۷ اسب بخار قدرت موتوز و ۲۹۰ نیوتن بر متر که گشتاوری این خودرو است، ثابت می کند که این ماشین از قدرت موتوری بسیار بالایی برخوردار است. میزان کلی مصرف سوخت این خودرو نیز به ازای یک مسیر صد کیلومتری در حدود ۶.۸ است که مقدار بسیار مناسبی در مورد این خودرو است.

آپشن ها

مورد بعدی توجه کردن به اپشن هایی است که این خودرو در خود جای داده است. آپشن های تیگو ۸ شامل موارد مختلفی می شوند. این موارد را می توانیم به شکل زیر نام ببریم. روکش های چرم صندلی ها، کابین لوکس که هم از قسمت داخل و هم از قسمت بیرون به صورت کاملا لوکس و جذاب طراحی و ساخته شده است. سه ردیفه بودن صندلی های این خودرو، سیستم استارت بدون دکمه و یا کیلس، پنل نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی و بزرگ و…همگی جز آپشن های تیگو ۸ محسوب می شوند که اگر بخواهیم به صورت جز به جز بع مقایسه تیگو ۸ با سانتافه بپردازیم، متوجه می شویم که این خودرو می تواند در عین داشتن ویژگی ها و آپشن های بسیار بیشتر از لحاظ قیمتی نیز بسیار مناسب باشد.

مقایسه تیگو 8 با سانتافه

جمع بندی

با توجه به مطالب و موادی که عنوان شد، مشخصا متوجه شده اید که خودروی سانتافه که سال ها است که در ایران وجود دارد و امتحانش را پس داده است، از لحاظ موارد و ویژگی های فنی که دارد، با خودروی تیگو ۸ برابری می کند. این خودروها دارای اختلاف قیمت بسیار زیادی هستند و از جنبه هایی نیز تیگو ۸ دارای آپشن های بیشتری هم می باشد. بنابراین اگر این موضوعات برای شما اهمیت زیادی ندارد، می توانید به راحتی و به سادگی خودروی تیگو ۸ را انتخاب کرده و از اپشن های بیشتر این خودرو در عین داشتن قیمت کمتر، استفاده کنید. پس برای ثبت نام خودروی تیگو، همان طور که در ابتدا نیز گفته شد، می توانید به سادگی به نمایندگی های آسیا خودرو و یا سایت آسیا خودرو مراجعه نموده و ثبت نام برای این خودرو را انجام دهید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *