مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
جلوبندی خودروی تیگو

مقایسه های چراغ های خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸

مقایسه خودرو تیگو ۷ و تیگو ۸ از جنبه های مختلفی انجام می شود که بررسی چراغ های این دو خودرو را در این مقاله انجام خواهیم داد. به طور کلی ماهیت چراغ تمام خودروها به یک صورت است که دارای تفاوت های ظریفی با یکدیگر هستند. چراغ خودرو یکی از قطعات بسیار مهم در وسیله نقلیه به شمار می‌رود. وجود انواع چراغ در خودرو علاوه بر جنبه زیبایی موجب بهبود عملکرد راننده در زمانی که هوا تاریک است می‌شود.

انواع چراغ به کار رفته در خودرو

چراغ جلو

چراغ مه شکن

چراغ کوچک جلو

چراغ خطر

چراغ ترمز

چراغ راهنما

چراغ پلاک خودرو

چراغ جانبی (پارک)

چراغ جلو خودرو

در مقایسه خودرو تیگو ۷ و تیگو ۸، چراغ‌های جلو خودرو که در شکل‌ها و ابعاد مختلف از جمله براق، گنبدی، مربع شکل، گرد، برآمده، رو به جلو و غیره مشاهده می‌شوند، کاربرد مهمی دارند. بنابراین چراغ جلو خودرو تعیین کننده هویت و شخصیت خودرو است. شکل، نوع لامپ و میزان نور آن از زمان تولد اتومبیل تا به امروز تغییرات زیادی کرده است. در واقع خودروهای ابتدایی اصلاً چراغ جلو نداشتند و نصب چراغ جلو از سال ۱۹۲۰ رایج شد.

قیمت چراغ مه شکن ۲۰۶ نصب چراغ مه شکن چراغ پروژکتور پژو قیمت چراغ جلو خودرو تعمیر چراغ جلوی خودرو آموزش برق خودرو آموزش تعویض چراغ مزایای لامپ LED معایب لامپ LED بهترین چراغ خودرو بهترین لامپ خودرو تفاوت چراغ زنون با ال ای دی مقایسه چراغ های زنون معایب لامپ زنون HID Xenons انواع چراغ خودرو مزایا و معایب چراغ هالوژنی

چراغ جلو خودرو –نشان دهنده هویت خودرو و شرکت سازندهعملکرد چراغ خودرو (جلو) در طول تاریخ تغییرات و پیشرفت‌های زیادی داشته که این پیشرفت‌ها بیشتر به خاطر اختلاف زیاد بین تلفات جاده ای در هنگام روز و شب بوده است.

اداره ایمنی ترافیک ایالات متحده اعلام کرده که تقریبا نیمی از تمام تلفات جاده ای در تاریکی اتفاق می افتند هر چند فقط ۲۵ درصد از سفرها طی شب انجام می شود.

سایر وسایل نقلیه مثل قطار و هواپیما هم ملزم به داشتن چراغ جلو هستند. بیشتر دوچرخه‌ها هم چراغ جلو دارند و در بعضی کشورها طبق قانون همه دوچرخه ها ملزم به داشتن چراغ می‌باشند.

چراغ خودرو (جلو) در مواقعی که نور کافی برای مشاهده جاده وجود نداشته باشد می تواند شما را از دردسر محافظت کند. این چراغ‌ها طوری طراحی شده‌اند که دو نوع پرتوی نور منتشر می‌کنند یعنی پرتوی نورپایین و نور بالا. نور پایین جاده را به اندازه کافی روشن می کند و در عین حال برای دید راننده مقابل مزاحمت ایجاد نمی کند. اما حالت نور بالا حداکثر میزان نور را فراهم می‌کند ولی در عین حال این نور چشم راننده مقابل را می‌زند. بدون وجود چراغ جلو امکان مشاهده جاده در شرایطی که نور محیط کم است وجود ندارد و بنابراین ممکن است تصادف و برخورد ایجاد شود. بنابراین چراغ جلوی خودرو به شما کمک می کند تا در هنگام شب با ایمنی بیشتر و آسوده خاطرتر رانندگی کنید.

به همین دلیل لازم است همیشه بررسی کنید که چراغ جلوی خودرو در بهترین وضعیت ممکن قرار داشته باشد. اگر چراغ جلو عملکرد خوبی داشته باشد، دید کاملی از جاده خواهید داشت.

مقایسه خودرو تیگو 7 و تیگو 8

تاریخچه چراغ جلوی خودرو

در مقایسه خودرو تیگو ۷ و تیگو ۸، چراغ خودرو (جلو) بیشتر شبیه یک لامپ بود که شعله استیلن محصور شده داشت و خود راننده آن را به صورت دستی روشن می کرد. این لامپ های ابتدایی در دهه ۱۸۸۰ میلادی معرفی شدند و این امکان را برای رانندگان فراهم می کردند که در هنگام شب با امنیت بیشتری رانندگی کنند.

چراغ جلوی خودرو

اولین لامپ های برقی در شهر هارتفورد، کنتیکت تولید شدند و در سال ۱۸۹۸ معرفی شدند و استفاده از آن ها در خودروهایی که تازه تولید می شدند به صورت اختیاری قابل انتخاب بود. به دلیل نیاز به انرژی بسیار زیاد جهت تولید نوری که مناسب جاده باشد، این لامپ‌ها عمر کوتاهی داشتند. در سال ۱۹۱۲ هنگامی که کادیلاک یک سیستم الکتریکی مدرن در خودروها پیاده سازی کرد، چراغ جلو در بیشتر خودروها تبدیل به یکی از تجهیزات استاندارد شد. خودروهای امروزی مجهز به چراغ هایی هستند که پرنورتر و بادوارم تر هستند و عملکردهای مختلفی دارند مثل نور مخصوص رانندگی در روز، نور پایین و نور بالا.

قیمت چراغ مه شکن ۲۰۶ نصب چراغ مه شکن چراغ پروژکتور پژو قیمت چراغ جلو خودرو تعمیر چراغ جلوی خودرو آموزش برق خودرو آموزش تعویض چراغ مزایای لامپ LED معایب لامپ LED بهترین چراغ خودرو بهترین لامپ خودرو تفاوت چراغ زنون با ال ای دی مقایسه چراغ های زنون معایب لامپ زنون HID Xenons

سبک چراغ جلو خودرو از سال ۱۹۸۳ تا به امروز

در سال ۱۹۸۳ بعد از درخواستی از جانب شرکت Ford Motor، مقررات مربوط به چراغ جلوی خودروها در امریکا تغییر کرد و امکان استفاده از لامپ های قابل تعویض با شکل غیر استاندارد و با لنزهای آئرودینامیک فراهم شد که برای بار اول می توانست از جنس پلاستیک باشد. به این ترتیب اولین خودروهای موجود در بازار امریکا از سال ۱۹۳۹ امکان استفاده از چراغ هایی با حباب قابل تعویض را داشتند. با توجه به اینکه استفاده از لامپ های آئرودینامیک در اروپا رواج زیادی داشت، گاهی به این چراغ ها، چراغ Euro هم گفته می شد. این چراغ ها که از نظر مفهومی با چراغ های اروپایی که شکل غیر استاندارد و حباب قابل تعویض داشتند، یکسان بودند با استانداردهای اداره‌ی امنیت خودروها در امریکا منطبق بود و نه با استانداردهای امنیتی اروپایی بین المللی شده که در خارج از امریکای شمالی استفاده می شدند. اما با این وجود این تغییر در مقررات امریکا به میزان زیادی باعث یکپارچه شدن سبک چراغ های جلوی خودرو در بازار امریکای شمالی و خارج از آن شدند.

مقایسه خودرو تیگو 7 و تیگو 8

طراحی و ویژگی چراغ جلوی خودروهای امروزی

علاوه بر نوع مهندسی، در مقایسه خودرو تیگو ۷ و تیگو ۸، عملکرد و قابلیت تنظیم چراغ جلوی خودرو ملاحظات مختلفی در نحوه طراحی و قرارگیری چراغ جلو در وسایل نقلیه وجود دارد. برای سالیان متمادی چراغ جلوی خودروها شکل گرد داشتند چون شکل طبیعی یک بازتابنده سهموی به همین صورت است. ویژگی‌های چراغ‌های جلوی امروزی به صورت زیر است:

جمع بندی

مقایسه خودرو تیگو ۷ و تیگو ۸ می تواند از جنبه های مختلفی انجام شود. یکی از این جنبه ها بررسی چراغ های این خودرو است. برای آن که هر کدام از این خودروها را خریداری کنید، می توانید به سایت آسیا خودرو مراجعه کنید و اطلاعات کامل و جامعی را در خصوص آن ها به دست آورید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *