مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
استفاده از اتوهلد

نحوه استفاده از اتوهلد

پیش از این و در مطلبی جداگانه، به‌طور جامع در زمینه سیستم اتوهلد و کارکرد آن در خودرو مواردی را مرور کردیم. این سیستم که امروزه به‌صورت استاندارد بر روی تمام محصولات فونیکس و اکثر محصولات ام وی ام نصب می‌شود، تاثیر زیادی در آسایش راننده در زمان رانندگی در ترافیک‌های شهری دارد. در این مطلب چگونگی استفاده از اتوهلد را مرور خواهیم کرد.

 

سیستم اتوهلد یک سیستم کمکی رانندگی برای زمان تردد در ترافیک‌های شهری است که در زمان توقف خودرو، می‌تواند بدون نیاز به دخالت راننده و بدون نیاز به درگیر کردن ترمز دستی، خودرو را متوقف نگهدارد. به این ترتیب اتوهلد باعث می‌شود در ترافیک، راننده نیازی به نگهداشتن پای خود بر روی پدال ترمز نداشته باشد.

 

چگونه اتوهلد را فعال کنیم؟

پیش از استفاده از اتوهلد، باید این سیستم را فعال کنید چراکه با روشن شدن خودرو، این سیستم به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال است. به‌طور کلی برای فعال کردن اتوهلد، یک کلید در تمام خودروها ازجمله محصولات فونیکس در نظر گرفته شده است. بر روی این کلید معمولا عبارت Auto Hold، Hold یا یک حرف A به همراه دایره‌ای به نشانه ترمز وجود دارد. این کلید معمولا در کنار کلید مربوط به ترمز پارک برقی است.

 

برای فعال کردن این سیستم کافی است این کلید را فشار دهید (یا بکشید) پس از این کار، معمولا چراغی بر روی کلید روشن می‌شود که نشانه فعال شدن سیستم اتوهلد است. به‌علاوه معمولا نوشته‌ای با عنوان Auto Hold یا نشانه این سیستم (یک حرف A به همراه دایره) در نشان‌دهنده‌ها روشن می‌شود (عمدتا به رنگ سفید). در این حالت سیستم اتوهلد در وضعیت آماده به کار است اما تا زمان توقف خودرو فعال نمی‌شود.

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

استفاده از اتوهلد چگونه است؟

با فعال کردن سیستم اتوهلد، این سیستم آماده ورود به مدار است اما تا پیش از اولین توقف، وارد مدار  نمی‌شود. در صورت فعال بودن این سیستم، زمانی که خودرو در وضعیت توقف کامل قرار می‌گیرد و در حالیکه پای شما بر روی پدال ترمز است، سیستم وارد مدار خواهد شد. ورود این سیستم به مدار از طریق روشن شدن چراغ مربوط به آن در نشان‌دهنده‌ها یا تغییر رنگ چراغ از سفید به سبز به راننده اطلاع داده می‌شود. البته این سیستم تنها زمانی فعال می‌شود که کمربند ایمنی راننده بسته باشد.

 

در این زمان اتوهلد نیروی ترمز لازم برای توقف خودرو را از طریق پمپ ABS بر روی چرخ‌ها اعمال می‌کند و به این دلیل راننده نیازی به نگهداشتن پدال ترمز ندارد. در این شرایط راننده می‌تواند پای خود را از پدال ترمز بردارد و خودرو از جای خود حرکت نمی‌کند.

 

پس از پایان توقف و در زمانی که نیاز به آغاز حرکت داشته باشید، کافی است اندکی پدال گاز را فشار دهید تا سیستم بلافاصله از مدار خارج شود. در این حالت خودرو حرکت عادی خود را خواهد داشت و در ترمزهای معمولی برای کاهش سرعت خودرو وارد مدار نمی‌شود اما به‌صورت استندبای و فعال باقی می‌ماند تا زمانی که بار دیگر توقف کامل بکنید. پس از این بازهم فرآیند بالا تکرار می‌شود و اتوهلد وارد مدار  شده و خودرو را متوقف می‌کند.

 

در نظر داشته باشید در بسیاری از خودروها، اگر زمان توقف خودرو با استفاده از اتوهلد طولانی شود، سیستم برای جلوگیری از فشار به ترمزها، به‌صورت خودکار ترمز پارک برقی را فعال کره و اتوهلد را از مدار خارج می‌کند. به‌علاوه در بسیاری از خودروها، در صورتیکه درب سمت راننده باز شود، سیستم اتوهلد از مدار خارج شده و با فرض ترک خودرو توسط راننده، ترمز پارک برقی را فعال می‌کند. به‌علاوه با فعال کردن ترمز پارک برقی و توقف خودرو توسط این سیستم نیز، اتوهلد غیرفعال می‌شود.

 

آیا استفاده از اتوهلد به خودرو آسیب می‌رساند؟

یکی از باورهای غلط در مورد استفاده از اتوهلد، آسیب این سیستم به خودرو و به‌ویژه به ترمزها است. همان‌گونه که در توضیحات بالا دیدیم، استفاده از اتوهلد هیچ فشار مضاعفی به سیستم ترمز خودرو وارد نمی‌کند. این سیستم تنها در شرایطی که شما پدال ترمز را برای توقف کامل فشار داده‌اید، وارد مدار می‌شود و فشار ترمز را حفظ می‌کند. به این ترتیب کاری که شما با فشار دادن پدال ترمز انجام می‌دادید، اکنون توسط اتوهلد انجام می‌شود. در این شرایط فشار اضافه‌ای به سیستم ترمز خودرو وارد نمی‌شود و به همین دلیل اصلا نیازی نیست در زمان استفاده از این سیستم نگران باشید.

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *