مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
انتقال سند

معایب خودروهای چینی: چرا ماشین چینی و محصولات تیگو و آریزو نخریم

همچنان اگر عنوان ماشین چینی به گوشمان بخورد به یاد کیفیت مونتاژ پایین، امکانات بی‌کیفیت و عدم وجود خدمات پس از فروش می‌افتیم، اما آیا همچنان هم همینطور است؟ بعد از گذشت بیشتر از ۱۰ سال از ورود اولین ماشین های چینی به بازار ایران شرکت‌های خودروسازی چینی پیشرفت بسیاری کرده‌اند. و با وضعیت امروزه قصد داریم تا معایب ماشین چینی را بررسی کنیم که آیا ماشین چینی بخریم یا نه. با ما همراه باشید.

ویژگی‌های ماشین‌های چینی

برندهای چینی بسیاری در حال فعالیت در صنعت خودروسازی هستند و به‌طور گسترده بازار ایران را هدف گرفته‌اند. سعی کنید که بهترین برندها را شناسایی نمایید و از آنها خرید کنید. یادتان باشد که در میان برندهای معروف هم ضعفِ پیداکردن قطعات یدکی وجود دارد، چه برسد به اینکه برندی گمنام را برای خرید انتخاب کنید.

یکی از عمده‌ترین ویژگی‌های خودروهای چینی داشتن آپشن‌ها و وسایل جانبی مختلف است؛ یعنی دقیقا چیزی که در تولید خودروهای داخلی به آن توجه زیادی نمی‌شود یا برای دسترسی به آنها نیاز به صرف هزینه اضافی است. میل و اشتیاقی که خریداران ایرانی به این ویژگی خودروهای چینی نشان می‌دهند، توجه زیادی به خود جلب می‌کند و باعث می‌شود که این سوال پیش بیاید که آیا خودروهای چینی با تمام آپشن‌هایی که ارائه می‌کنند، رقیبی برای هم‌تایان اروپایی یا کره‌ای خود هستند؟ از همین ابتدا بگذارید که خیال‌تان را راحت کنیم و به شما بگوییم که این‌طور نیست؛ یعنی خودروهای چینی در حالت مطلوب هم یارای رقابت با نمونه‌های قوی بازار اروپا و کره را ندارند.

مزیت ماشین های چینی

چینی‌ها داشتن آپشن‌های فراوان حتی اگر کاربرد زیادی نداشته باشند و یک کیفیت خوبی را در خدماتی که ارائه می‌دهند، نداشته باشند را به نداشتن امکانات رفاهی ترجیح می‌دهند.

به همین دلیل است که ماشین‌های چینی امکانات فراوانی که در ماشین‌های ایرانی به عنوان آپشن اضافه فروخته می‌شود را به صورت استاندارد دارند؛ امکاناتی مانند مانیتور داشبورد جلو، دوربین دنده عقب، آینه‌های تاشو برقی، ورود کیلس و استارت دکمه‌ای. وجود این امکانات باعث می‌شود تا خریداران ایرانی بیشتر متمایل به تهیه خودروهای چینی با این امکانات بشوند.

یکی دیگر از ویژگی این ماشین‌ها فضای نسبتا بیشتر سرنشینان عقب است. چراکه این کار احترام به فردی که در عقب خودرو نشسته که عموما فرد مهمان است، محسوب می‌شود

این اعتقاد تا حدی جدی است که شرکت‌های خودروسازی BMW، AUDI و Mercedes-Benz محصولات خود را تنها با شاسی بلندتر شده و به اصطلاح Long Base در بازار چین به فروش می‌رسانند و حتی AUDI محصولات Long خود را تنها در بازار چین می‌فروشد. در چین به جای Audi A4، Audi A4L، به جای BMW 530i، BMW 530Li و به جای Mercedes-Benz C300، C300L را خواهید دید.

از نقطه نظر طراحی با وجود الهام‌گیری برند های چینی از برند های اروپایی برای طراحی خودروهای خود مدل‌های امروزی ماشین های چینی شباهت زیادی به رقبای اروپایی، کره‌ای و ژاپنی خود دارند. این یکی از نقاط مثبت خرید ماشین های چینی است که با هزینه‌ای پایین‌تر می‌توانید تا ماشینی با طراحی مدرن و بروز را تهیه کنید.

قیمت پایین خودروهای چینی نسبت به نمونه های دیگر برند های مطرح دنیا

البته ماشین های چینی این امکانات را با قیمت بسیار پایین‌تری ارائه می‌دهد و البته با گذشت زمان کیفیت امکانات ارائه شده با توجه به پایین آمدن قیمت تکنولوژی تولید این تجهیزات خصوصا برای چینی‌ها، افزایش پیدا کرده است و برخلاف گذشته امکاناتی که در ماشین های چینی امروزی ارائه می‌شوند قابلیت استفاده واقعی را دارند و فقط برای نمایش نیستند.

قیمت پایین خودروی چینی از امتیازاتی است که نسبت به نمونه‌های کره‌ای، آمریکایی و اروپایی دارد. اما این مزیت می‌تواند عیبی بزرگ هم باشد. چرا؟ چون شرکت‌های چینی برای پایین‌ نگه‌داشتن قیمت خودرو دست به استفاده از مواد و مصالح یا در اصطلاح متریال نامرغوب برای تولید می‌زنند. از همین روست که معمولا قطعات و لوازم خودرو از کیفیت خوبی برخوردار نیست. برای مثال، صندلی‌ها عموما راحت نیستند، داشبورد و قسمت‌های داخلی خودرو حرفه‌ای و باکیفیت طراحی نمی‌شود و از همه مهم‌تر، سیستم ایمنی قابل‌ تحسین و تعریف نیست.

یکی دیگر از مزیت‌های ماشین های چینی داشتن تنوع بسیار است که باعث می‌شود تا حتی اگر سلیقه خاصی داشته باشید و از هر خودرویی خوشتان نیاید در بازار ماشین های چینی حداقل یک خودرو وجود خواهد داشت که از آن خوشتان بیاید.

معایب ماشین های چینی

قیمت پایین‌تر ماشین های چینی علاوه بر کیفیت مواد اولیه پایین‌تر به معنای استفاده از تجهیزات قدیمی‌تر نیز هست که باعث می‌شود تا این ماشین‌ها ایراداتی داشته باشند که در برندهای اروپایی و کره‌ای و حتی برندهای گران قیمت چینی وجود ندارند.

برخی از ایراداتی که ماشین‌های چینی ارزان قیمت با آن مواجه‌اند شامل موارد زیر می‌شود:

ایراد در بدنه

گیربکس ضعیف

ضعف در صفحه کلاچ

وجود صدا از موتور

سیستم تعلیق ضعیف

سیستم ترمزگیری ضعیف

دلیل وجود این ایرادها استفاده از تجهیزات قدیمی‌تر در سیستم پیشرانه و حرکت دهنده ماشین است.

یکی دیگر از مواردی که از نقاط معایب ماشین چینی محسوب می‌شود نبود قطعات و لوازم یدکی مربوط به این ماشین هاست. در صورتی که قطعات آن‌ها را نیز پیدا کنید هزینه زیادی را برای تهیه آن‌ها باید بپردازید.

کلام آخر

دیگر احتمالا می‌دانید که خودروی چینی بخرید یا نخرید. حتی اگر هنوز به جمع‌بندی نرسیده باشید، باز هم ذهنیتی درباره خرید از چینی‌ها برایتان به‌وجود آمده است. این‌طور نیست؟ واقعیت این است که خرید خودروی چینی توأم با مزایا و معایبی است که بنا به سلیقه و بودجه‌تان و البته نیازها و اهداف‌تان از داشتن خودرو باید به آنها توجه کنید و تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام بدهید.

برای  خرید محصولات تیگو و آریزو به صفحه فروش سایت ما مراجعه کنید با با کارشناسان ما تماس بگیرید.

.

 

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *