مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
گیربکس cvt

گیربکس cvt صفحه کلاچ دارد؟

یکی از سوالاتی که به وفور در سایت های مختلف جستجو می شود این است که آیا گیربکس cvt صفحه کلاچ دارد؟ اگر این سوال در ذهن شما هم هست پس تا اخر این مقاله با  ما باشید تا به همه سوالات شما پاسخ دهیم. در این مقاله قصد داریم در ابتدا در مورد ویژگی های گیربکس سی وی تی صحبت کرده و سپس اندکی به موضوع فروش اقساطی خودروهای mvm مجهز به گیربکس سی وی تی بپردازیم.

تعریف گیربکس و اینکه آیا گیربکس cvt صفحه کلاچ دارد؟

 با پیشرفت تکنولوژی، خودروهای جدیدتر از گیربکس های اتوماتیک مانند گیربکس cvt به صنعت خودرو معرفی شدند. گیربکس cvt، یک سیستم انتقال قدرت متغیر بوده که اساس کار آن عملکرد خلاقانه قرقره هاست.  این گیربکس نسبت دنده را به‌ صورت خودکار تغییر می دهد و به همین دلیل اتومات نام دارد.

گیربکس cvt کلاچ، پدال کلاچ و دنده ندارد.

در واقع، گیربکس ها از تعداد ثابتی چرخ دنده استفاده می‌کنند و از این رو باعث مصرف سوخت بهتر و لذت رانندگی بیشتری برای راننده می شوند. همانطور که گفته شد این گیربکس نوعی گیربکس اتوماتیک است که در آن ترتیب قرار گرفتن تسمه ها و قرقره ها باعث می شود یک درایو بتواند در یک محدوده به تعداد n، نسبت دنده تولید کند.

 گیربکس cvt بدون صفحه کلاچ چه عملکردی دارد

مقدار شتاب در گیربکس CVT بر اساس نیروی موتور تنظیم شده و  این نیرو را به چرخ ها منتقل می کند. در گیربکس cvt با افزایش سرعت و دور موتور صدای موتور افزایش چندانی پیدا نمی کند. سیستم قرقره در گیربکس cvt باعث می شود تا نسبت دنده نامحدود باشد. طول قرقره وابسته به سرعت میل ‌لنگ می باشد. همچنین با استفاده از این سیستم به طور همزمان دنده هم تغییر می کند.

اجزای تشکیل دهنده گیربکس سی وی تی

اجزای گیربکس cvt  عبارتند از:

  • پولی ورودی (محرک)،
  • پولی خروجی(متحرک) و تسمه مخصوص که از جنس فلز یا پلاستیک است.

این پولی های متحرک از دو مخروط تشکیل شده اند که به وسیله چند دستگاه الکترونیکی به هم متصل هستند و می توانند از یکدیگر دور یا به یکدیگر نزدیک شوند. این ویژگی باعث می گردد که گیربکس cvt نسبت دنده متفاوتی را ایجاد کند.

انواع قرقره ها و اینکه آیا گیربکس cvt صفحه کلاچ دارد ؟

قرقره ها نیز انواع مختلفی دارند که برخی از آنها عبارتند از:

  • قرقره ورودی ثابت

این قرقره بر مبنای محور ورودی در جای خود چرخیده و مانند اغلب قرقره های ثابت اندازه کوچکی دارد. لازم به ذکر است این  قرقره مخروطی بر روی شفت ورودی (سمت راست) نصب شده است.

  •  قرقره خروجی ثابت

این قرقره تمام ویژگی های گفته شده در مورد قبل را دارد با این تفاوت که بر روی شفت خروجی (سمت راست) نصب شده است.

  • قرقره محرک و متحرک

قرقره محرک که دارای خطوط داخلی است به خطوط شفت ورودی متصل و در سمت چپ خودرو نصب می گردند. قرقره متحرک در گیربکس CVTبدون صفحه کلاچ، عملکردی مشابه با قرقره محرک دارد اما در سمت راست روی شفت خروجی قرار دارد.

  • کلاچ اولیه

این کلاچ دارای دو صفحه قرقره ثابت و قرقره ای است که برای درگیر شدن سایر اجزا با موتور به داخل و خارج حرکت می کند. همچنین با توجه به اینکه گفتیم گیربکس CVTصفحه کلاچ ندارد این مدل، نوعی کلاچ با قابلیت گریز از مرکز است که در انتهای خروجی میلنگ موتور نصب می شود و با صفحه کلاچ تفاوت دارد.

  • کلاچ ثانویه

این کلاچ که بازهم با صفحه کلاچ در گیبرکس های معمولی فرق دارد، در قسمت شفت ورودی گیربکس cvt قرار گرفته و دو وظیفه دارد. این کلاچ باید از کلاچ اولیه پیروی کرده و همچنین به عنوان حسگر گشتاور وظایف مشخصی را ارائه دهد.

  • شفت ها

شفت وسیله ای دورانی بوده که برای انتقال نیرو از موتور به درایو نهایی گیربکس مورد استفاده قرار می گیرند.

شفت ها دارای دو نوع شفت ورودی و خروجی هستند. شفت ورودی در گیربکس cvt  دارای خطوطی در سطح مقطع خود می باشد که قرقره ها روی آن قرار می گیرند. گیربکس cvt  که گفتیم صفحه کلاچ ندارد، اطلاعات بخش ورودی را از موتور به وسیله شفت ورودی دریافت می کند. شفت خروجی همانند شفت ورودی شیار یا خطوطی دارد که قرقره های متحرک روی آن قرار گرفته و محور خروجی وظیفه انتقال نیرو و قدرت نهایی را به درایو ایفا می کند.

  • تسمه ها در گیربکس CVT

تسمه ها در سیستم های cvt به صورت کمربند v شکل هستند و نوع پلاستیکی آن ها از جنس کولار است. در گیربکس cvt  برای انتقال نیرو از قرقره های ورودی و خروجی و از این تسمه های فلزی شکل استفاده می شود.

آیا در ام وی ام گیربکس cvt صفحه کلاچ دارد؟

یکی از سوالات زیادی که هنگام فروش اقساطی mvm از کارشناسان می شود این است که آیا خودروی ام وی ام از گیربکس cvt برخوردار است و اینکه آیا این گیربکس صفحه کلاچ دارد یا خیر. مدل های جدید خودرو ام وی ام همچون خودروی x22 پرو دارای گیربکس cvt است و همانطور که قبلا گفتیم این نوع گیربکس صفحه کلاچ و پدال کلاچ ندارد.

فروش اقساطی mvm

اگر قصد خرید یک خودروی جمع و جور با قیمت منصفانه را دارید خودروی MVM X22 PRO گزینه بسیار مناسبی برای شماست. از جمله مزایای خرید این خودرو استفاده از طرح های فروش اقساطی mvm می باشد. با استفاده از این طرح دیگر نیازی نیست نگران کمبود بودجه نقدی خود باشید.

شما می توانید به راحتی با پرداخت ۴۰، ۵۰ و یا ۶۰ درصد کل مبلغ این خودرو را خریداری نموده و مابقی مبلغی را به صورت اقساطی بپردازید.

جمع بندی

خودروهای دارای گیربکس سی وی تی تا حدودی از نظر برخی افراد بی روح هستند زیرا سر و صدایی ندارند. پس اگر دوست دارید موتور سر و صدا نکند این خودرو بسیار مناسب شما می باشد.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *