مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
نمای داخلی آریزو 6

تجربه رانندگی با آریزو ۶

مدیران خودرو نماینده محصولات چری در ایران مدتی است مقدمات حضور جدیدترین سدان این برند چینی، آریزو ۶ را در دستور کار قرار داده است. و قرار است در آینده نزدیک نسخه تولیدی این خودرو را به بازار عرضه کنند. چری آریزو ۶ در سال جاری در چین بصورت رسمی معرفی و پس از اندک زمانی نیز توسط مدیران برای ایرانی ها رونمایی شد. این همزمانی رونمایی آریزو ۶ در چین و ایران نشان از روابط نزدیک و حسنه چری با مدیران خودرو می باشد. که البته نقش بازار مهم ایران برای چینی ها در این تصمیم بدون تاثیر نمی باشد. در ادامه با بررسی خودرو آریزو ۶ و همچنین تجربه رانندگی با آریزو ۶ نیز می پردازیم.

چری آریزو 6 به زودی وارد بازار ایران می‌شود | گجت نیوز

با نگاه به نمای ظاهری آریزو ۶ متوجه می شویم طراحان چری تلاش بسیاری برای خلق محصولی کاملا نو و مدرن داشته اند و به پیروی از خودروسازان مشهور جهان، نمای ظاهری محصول جدید خود را با بدنه ای کاملا ساختار شکن و اغراق شده عرضه می کنند. در نمای کناری، چراغ‌ های جلو و عقب امتداد یافته تا کنار خودرو جلب توجه می ‌کنند. خط شانه‌ ای نیز از انتهای چراغ ‌های عقب به سمت گلگیر جلو کشیده شده اند. که باعث هماهنگی مناسبی با گلگیرهای حجیم خودرو می شود. همچنین یک نوار کرومی بر روی رکاب جانبی تعبیه شده است که به جذابیت بیشتر خودرو در نمای جانبی کمک خواهد کرد.

در نمای جلو، جلو‌ پنجره بزرگ و آشنای چری وجود دارد که به حجیم تر دیده شدن خودرو کمک بسیاری کرده است. این بخش توسط یک نوار کرومی که تا زیر چراغ ها امتداد یافته به دو بخش تقسیم شده و گرافیک داخلی چراغ های جلو نیز با شکل کلی خودرو متناسب می باشد. سپر جلو نیز متناسب با جلو پنجره، رنگ آمیزی شده است. و یک نوار کرومی مشابه رکاب ها، بر روی قسمت پایینی آن تعبیه شده تا هماهنگی بیشتری میان نمای جلو و کنار خودرو ایجاد گردد.

نمای داخلی و کابین آریزو ۶

در داخل کابین آریزو ۶ هم به مانند ظاهر خارجی آن، شاهد طراحی مدرنی می باشیم. نمای داشبورد نسبت به دیگر قسمت های آریزو۶، ساده‌ تر به نظر می آید. در میان داشبورد یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ تعبیه شده و تعدادی از کلیدهای ضروری نیز در زیر آن قرار گرفته اند. همچنین قسمتی از داشبورد با چرم هم رنگ صندلی ها پوشانده شده است.

کنسول میانی نیز ظاهر متفاوتی دارد و با پلاستیک براق به رنگ مشکی پوشیده شده می باشد. در قسمت پایینی کنسول میانی، اتو هلد، کلیدهای کنترل پایداری و تعویض حالت رانندگی نصب شده اند. و در بخش جلو نیز، کلید های تنظیم سیستم تهویه به صورت لمسی قرار دارند. البته نباید از این نکته که قسمت های میانی کنسول و داشبورد خودرو استعداد زیادی در به نمایش گذاشتن اثر انگشت دارند نیز غافل گردیم. در مقابل، راننده نیز غربیلک فرمان پوشیده از چرم قرار گرفته است که کلید های کامپیوتر سفری و مولتی مدیا بر روی آن تعبیه شده اند. در میان پشت آمپر آریزو ۶ نیز یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ قرار دارد که اطلاعات زیادی را در اختیار راننده قرار می ‌دهد.

تست و بررسی چری آریزو 6 توربو | bama

مشخصات فنی رانندگی آریزو ۶

آریزو ۶ با موتور توربو ۱.۵ لیتری به قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گیربکس CVT ارتقا یافته است. و با قابلیت شبیه سازی تعویض نه دنده از مشخصاتی حد وسط چری آریزو ۵ توربو و چری تیگو ۷ برخوردار می باشد. در واقع تنها تفاوت با تیگو ۷ به عدم بهره از گیربکس هفت سرعته دوبل کلاچ این خودرو مربوط می شود.

در زمینه مشخصات شاسی نیز، شباهت بسیار و قابل توجهی به شاسی و پلت فرم چری آریزو ۵ دیده می شود و شاهد استفاده از فنربندی مک فرسون برای چرخ های جلو، نیمه مستقل برای چرخ های عقب و ترمز های چهار چرخ دیسک مجهز به سیستم های کمکی می باشیم. با این مشخصات می توان شتاب صفر تا صد چری آریزو ۶ را در محدوده ۱۰ ثانیه و قابل قیاس با کیا سراتو، مزدا ۳ و امثالهم توصیف نمود. و به نظر می رسد که چنین مشخصاتی با توجه به توربو بودن پیشرانه بتواند نظر رضایت مشتریان را تامین نماید. در ادامه تجربه رانندگی با آریزو ۶ را با شما در میان می گذاریم.

تجربه رانندگی با آریزو ۶

به فاصله چند ثانیه پس از نشستن پشت فرمان چری آریزو ۶ در خواهید یافت که موقعیت قرار گیری راننده پشت فرمان مناسب به نظر می رسد و تسلط نسبتا خوبی به ابعاد و زوایای بدنه وجود دارد. صدای نفوذی پیشرانه به کابین نیز اندک می باشد و حتما در رانندگی های دور آرام و شهری می توانید از سکوت کابین خود لذت ببرید. هر چند بهره بردن از صفحات نمایشگر به جای مجموعه پشت آمپر چندان به مذاق ماشین بازهای کلاسیک خوش نیست و اما متاسفانه روند طراحی در سطح جهان به این سمت میل می کند. و چری آریزو ۶ نیز به مجموعه ای از نمایشگرها درون کابین مجهز می باشد که اتفاقا باعث بازتر شدن دست طراحان برای ترسیم ادوات مختلف داشبورد شده است.

در زمان گذر از پیچ ها متوجه می شوید که صندلی های نرم و راحت چری آریزو ۶ از در برگیرندگی چندان بالایی برخوردار نمی باشند. و بدن سرنشینان کمی بالاتر از حد معمول جای بازی دارد. هندلینگ ماشین نیز نسبتا مناسب به نظر می رسد و تا حدود سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت از شنیده شدن جیغ تایرها یا درگیر شدن سامانه ESP خبری نمی باشد. اما با توجه به کوچک بودن پیچ های پیست آزادی، پس از گذر از این سرعت، ESP وارد عمل شده و جلوی کم فرمانی محسوس محور جلو را می گیرد.

کلام آخر

بطور کلی باید گفت آریزو ۶ به عنوان یک سدان چینی خودرویی کاملا مناسب است. که از هندلینگ و چسبندگی مناسبی به سطح جاده برخوردار است. و موتور ۱.۵ لیتری توربو این ماشین کاملا جوابگوی نیاز های راننده می باشد. البته برای تست هر خودروی باید ریشه و قیمت خودرو را مورد ملاک قرار داد. جهت پیش ثبت نام و سفارش آنلاین آریزو ۶ می توانید به سایت آسیا خودرو مراجعه کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *