مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
خودرو آریزو

تجربه رانندگی با مدل های مختلف خودرو آریزو

خودرو آریزو سدان با اندازه متوسط آمده تا جایگزینی برای خودروهای وارداتی ممنوعه باشد. بنابراین می‌توانیم بگوییم که با در نظر گرفتن افزایش قیمت در ماه‌های آخر، چری نظر بسیاری از مشتریان سخت گیر خودروهای وارداتی را به خود جلب کرده است.

طراحی ظاهری خودرو آریزو

قبل از شروع تحلیل طراحی ظاهری چری آریزو ۶ بایستی تاکید نمود که با گذشت یکی دو سال آخر، متد جهانی دارای طراحی بدنه خودرو به وسیله برندهای معروف شامل تغییرات شده است و خودروهایی با بدنه های اغراق آمیز عرضه شده است.

احتمالا بتوان از اینگونه تغییرات به عنوان مُد جدید در صنعت خودرو سازی نام ببریم. ولی جدای از نام گذاری، شاید پیدایش این مدل سبک طراحی به عرضه نسل جدید خودروهای لکسوس مرتبط باشد. این خودرو با طرح جلو پنجره های خیلی بزرگ و بدنه عضلانی خود،  خودروسازان دیگر را به تولید خودروهای گوناگون با بدنه های بسیار حجیم تشویق نموده است.

اکنون به نظر می‌آید که چینی ها هم در حال تبعیت از همین الگو و مدل می‌باشند و چری آریزو ۶ نمونه آشکاری از این تغییرات است. به عبارتی دیگر اگر قصد داشته باشید طراحی اینگونه خودرو را با چری آریزو ۵ مقایسه نمایید، بایستی بگوییم که چری آریزو ۵ از نظر ظاهری مناسب و هماهنگ از  تمام زوایا می‌باشد. ولی در مورد خودرو آریزو ۶ طراحان تلاش نمودند تا با اغراق در شکل جلو پنجره و چراغ ها و افزایش دادن مقدار پیش آمدگی بدنه از محور چرخ ها، ظاهری هیجان انگیز را  به قیمت از میان برداشتن هارمونی های کلی برای آریزو ۶ فراهم کنند.

در پایان نتیجه کار  بسیار رضایت بخش و تاثیر گذار شد، ولی امکان دارد که در بلند مدت این آریزو ۵ باشد که از طراحی بسیار ماندگارتری برخوردار شود.

ولی جدای از این فاکتورها بایستی تاکید نمود که طراحی آریزو ۶ در کل خیلی جذاب می‌باشد و بایستی به چینی ها به منظور تولید چنین محصول جدیدی در مدت زمان کوتاهی احسنت گفت.

طراحی و فضای داخلی خودرو آریزو

با نخستین نگاه به کابین چری آریزو  ۶ خواهید فهمید که با خودرویی بسیار متفاوت و گوناگونی از محصولات قبلی آسیا خودرو روبرو هستید که نشانه لوکس و مدرن بودن را توامان ارائه می‌دهد. در حقیقت تنها خودروی دیگری از محصولات آسیا خودرو که دارای این چنین طراحی است، چری تیگو ۷ می‌باشد که این نوع هم  گرانتر از آریزو ۶ است.

از این رو خودرو آریزو ۶ اکنون بالاترین سطح کیفی و آپشن های جدید در بین محصولات آسیا خودرو را با قیمت مناسب تری نسبت به تیگو ۷ ارائه می‌دهد. فضای داخلی میان این خودرو گسترش یافته و فاصله محوری بزرگتر از آریزو ۵ دارد.

همچنین این خودرو دارای صندوق باری با حجم بیشتری است. اکنون با این توصیفات می‌توانید آریزو ۶ را یک رقیب بسیار مناسب برای هیوندای النترا و کیا سراتو به حساب آورید.  ظاهرا فضای درونی این مدل کمی از سدان های کامپکت (مثل مزدا ۳) بزرگتر می‌باشد.

مشخصات فنی آریزو

آریزو ۶ دارای موتور توربو ۱.۵ لیتری است که دارای قدرت ۱۴۷ اسب بخار می‌باشد و  شامل گیربکس CVT ارتقا یافته می‌باشد. این خودرو دارای توانایی شبیه سازی تعویض نه دنده از مشخصات حد وسط چری آریزو ۵ توربو و چری تیگو ۷ می‌باشد. در حقیقت تنها اختلاف با تیگو ۷ به عدم بکارگیری گیربکس هفت سرعته دوبل کلاچ این مدل خودرو بر می گردد.

در مورد مشخصات شاسی هم، شباهت بسیار مشابه به شاسی و پلت فرم چری آریزو ۵ مشاهده می‌گردد. لذا شاهد بهره مندی از فنربندی مک فرسون به منظور روان نمودن چرخ های جلو، نیمه مستقل برای چرخ های عقب و ترمز های چهار چرخ دیسک مجهز به سیستم های کمکی می‌باشد. با این نوع مشخصات می‌توانیم شتاب صفر تا صد چری خودرو آریزو ۶ را در محدوده ۱۰ ثانیه و قابل مقایسه با کیا سراتو، مزدا ۳ و امثال آن توصیف نماییم و به نظر می‌رسد که چنین مشخصاتی با در نظر گرفتن توربو بودن پیشرانه اش بتواند رضایت متقاضیان را تامین نماید.

تجربه رانندگی با خودرو آریزو

به مدت چند ثانیه بعد از نشستن پشت فرمان چری آریزو ۶ متوجه خواهید شد که موقعیت قرار گرفتن راننده پشت فرمان مناسب به نظر می‌آید و تسلط تقریبا بسیار خوبی به ابعاد و زوایای بدنه وجود خواهد داشت.

همچنین صدای نفوذی پیشرانه به کابین هم کم می‌باشد و در واقع در رانندگی های دور آرام و شهری حتما از سکوت کابین لذت خواهید برد. هرچند بکارگیری صفحات نمایشگر در عوض مجموعه پشت آمپر خیلی به مذاق ماشین بازهای کلاسیک خوش نمی آید. ولی متاسفانه روند طراحی در سطح جهانی به این سمت تمایل دارد و چری آریزو ۶ هم به گروهی از نمایشگرهای داخل کابین مجهز می‌باشد. این نمایشگرها موجب شده تا دست طراحان به منظور ترسیم ادوات گوناگون روی داشبورد بازتر شود.

بنابراین وضعیت کلی کابین در رانندگی عادی خوب به نظر می‌آید، ولی چیزی که در زمان رانندگی بر روی پیست مسابقه حائز اهمیت می‌باشد، توانایی های فنی خودرو آریزو در گذر از پیچ ها و یا شتاب و توانایی ترمزگیری می‌باشد. البته امکان دارد چنین خصوصیاتی برای تعدادی از خریداران این خودرو اهمیتی نداشته نباشد. ولی بر طبق تست های صورت گرفته در روز آزمایش می‌توانیم با اطمینان زیادی بگوییم که شتاب چری آریزو ۶ حداقل در ارتفاع نسبت به خودروهایی مثل مزدا ۳ یا کیا سراتو و هیوندای النترا دارای برتری است.

 همچنین، احتمالاً در وضعیت سطح دریا، هر سه ماشین در یک حد و اندازه (دارای محدوده شتاب صفر تا صد ۱۰ الی ۱۱ ثانیه) ظاهر می‌گردد. با این حال، فاکتوری که مهم می‌باشد این است که در یک رانندگی خیابانی یا در شتاب گرفتن به منظور سبقت، خودرو آریزو ۶ راننده خودش را مایوس نمی‌نماید. به ویژه در زمینه کشش دارای شتاب ثانویه ۸۰ الی ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد که می تواند خیلی زودتر از رقبای مستقیم خود هم ظاهر گردد.

جمع بندی

خودرو آریزو از جمله خودروهای جدید و شیک با تکنولوژی روز می باشد. شما می توانید با ثبت نام در طرح های پیش فروش نقد و اقساط شرکت آسیا خودرو، صاحب یکی از این خودروهای بسیار ارزشمند شوید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *