مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
سیستم ترمز خودروی فونیکس تیگو

آشنایی با مزایای سیستم استارت بدون کلید قبل از خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ پرو

سیستم استارت بدون کلید یا کی لس یکی از سیستم هایی است که در خودروهای جدید و خارجی امروزی دیده می شود. این سیستم می تواند مزیت های مختلفی را به همراه داشته باشد و خودروی شما را نیز لاکچری تر جلوه دهد. پیش از آن که بخواهید هر خودرویی را خریداری کنید، کافی است تا در ابتدا، به آپشن ها و ویژگی های آن خودرو توجه کنید. در این مقاله نیز قصد بررسی سیستم کی لس خودرو را در ماشین هایی همچون تیگو ۷ پرو داریم.

سیستم استارت بدون کلید چیست؟

سیستم استارت کی لس، اولین بار حدود ۴ دهه پیش یعنی در سال ۱۹۸۲ میلادی توسط شرکت فرانسوی رنو مورد استفاده قرار گرفت. این سیستم می تواند هم باز شدن درب خودرو و هم استارت خوردن موتور را بدون وجود کلید، امکان پذیر کند.

استارت بدون کلید

برد این دستگاه ها اگرچه در سال های اولیه تنها به ۲۵ متر می رسید اما امرزه بیش از ۱۰۰ متر را پشتیبانی می کنند. برای باز کردن درب خودرو نیازی به فشردن کلید ها نیست، کافی است راننده درحالی که ریموت را در جیب دارد به خودرو نزدیک شود، در این حالت با رسیدن به یک متری خودرو درب راننده باز خواهد شد و با دور شدن از خودرو (بیش از دو متر) درب ها قفل می گردند. علاوه بر این با فشردن دکمه های تعبیه شده بر روی دستگیره ها نیز امکان باز و بسته کردن درب ها وجود دارد. به لطف مجهز شدن دستگیره ها به چراغ، با نزدیک شدن به خودرو اطراف دستگیره روشن می شود و آسان تر می توانید در مناطق تاریک دکمه مذکور را تشخیص دهید. اگر مایل نیستید درب ها به صورت خودکار باز شوند کافی است از طریق ریموت آنها را قفل نمایید با این کار درب خودرو تنها درصورتی باز خواهد شد که دکمه ریموت را فشار دهید. چه ریموت درون کیفتان باشد چه در دست یا جیب لباس، گیرنده های موجود، وجود ریموت را تشخیص داده و دستورات شما را اجرا می کنند. با وجود RKE، شب ها یا زمانی که دستتان پر باشد یا هنگام بارش برف و باراناز چرخاندن کلید خلاص خواهید شد!

دکمه آلارم (Panic) بر روی چنین ریموت هایی تعبیه شده است بنابراین زمانی که محل پارک خودرو را در شلوغی گم می کنید کافی است با فشار دادن این دکمه و شنیدن همزمان آژیر و مشاهده چراغ های فلاشر چشمک زن اتومبیلتان را پیدا کنید.

نمونه دوم کی لس ها که پسیو هستند (PKE) که با نام کلید هوشمند (Smart Key) هم شناخته می شوند و از آنجایی که بدون دخالت دست کارشان را انجام می دهند به کلید های هندزفری (Hands-Free Key) هم معروفند. وجود ترانسپوندرها (Transponder) بر روی ریموت، باتری را از این کی لس ها حذف کرده است. در این نوع کی لس ها ضمن این که امکان باز و بسته کردن درب های خودرو میسر است کنترل موتور نیز در اختیار شماست.

با نزدیک شدت به خودرو درب باز می شود، زمانی که درب باز شد و وارد خودرو شدید با یکبار فشردن کلید استارت برق ای سی سی  (ACC) یا همان برق تجهیزات جانبی همچون رادیو روشن می شود اگر بار دیگر دکمه استارت را فشار دهید در حالت روشن (ON) قرار می گیرد، و زمانی که برای بار سوم کلید استارت به همراه پدال ترمز را می گیرید موتور روشن می شود. شما می توانید از راه دور قبل از ورود به خودرو، استارت زده و موتور را روشن کنید تا گرم شود، این کار در روز های زمستان بسیار کاربردی است. مدتی پس از حرکت شاهد قفل شدن اتوماتیک درب ها خواهیم بود، ممکن است با طی مسافتی مشخص درب ها قفل شوند. با گرفتن اولین ترمز، زمانی که خودرو را خاموش می کنید قفل ها خودکار باز می شوند.

استارت بدون کلید

امنیت خودرو با این سیستم های کی لس خیلی بالاست، سارق بدون کلید نمی تواند در را باز کند، اگر دست به دامان روش های دیگر همچون شکستن شیشه شود باز هم نخواهد توانست خودرو را روشن کند. فرض می کنیم زمانی که شما برای لحظاتی خودروی خودتان را با موتور را روشن ترک کنید و سارق وارد اتومبیل شود، چنانچه تا ۶۰ ثانیه ریموت خودرو، شناسایی نشود موتور خاموش خواهد شد علاوه بر این وارد شدن به زور حتما با صدای آژیر همراه خواهد و پیامکی در این زمینه در تلفن همراهتان دریافت خواهید کرد. حتی در ورژن های جدید، سیستم های کی لس از GPS پشتیبانی می کنند و  با سرقت خودرو امکان ردیابی وجود خواهد داشت.

در حالی که بیشتر کی لس هایی که از طرف کارخانه بر روی خودرو نصب می شوند (OEM) یکطرفه هستند (سیگنال تنها از ریموت به خودرو فرستاده می شود) اما نمونه هایی که توسط صاحبان خودرو قابل نصب می باشند (After Market) دوطرفه عمل می کنند، به این صورت که زمانی که ریموت را به قصد روشن کردن موتور فشار می دهید سیگنالی از خودرو دریافت می شود با این مضمون که خودرو با موفقیت روشن شد یا مثلا درب خودرو با موفقیت قفل گردید. هنگامی که در محل کار ناگهان به این فکر می افتید که آیا درب خودرو را قفل کرده بودید یا نه، با فشردن یک دکمه از ریموت کنترل این نوع کی لس ها وضعیت خودرو به شما نشان داده خواهد شد.

جمع بندی

با سیستم استارت بدون کلید و یا همان کی لس خودرو آشنا شدید و نحوه عملکرد آن را نیز دیدید. تیگو ۷ پرو نیز به عنوان یکی از خودروهای لوکس امروزی از این قابلیت بهره می برد و مسلما سبب می شود تا شما احساس راحتی و رفاه بیشتری داشته باشید. در نمایندگی های آسیا خودرو می توانید خودروهای زیاد و لوکس بسیاری را پیدا کنید که علاوه بر آپشن کی لس، دارای مزیت های بسیار دیگری نیز هستند. برای آن که بتوانید به خرید اقساطی تیگو ۷ پرو و یا هر کدام از این خودروهای دیگر بپردازید، کافی است تا به این نمایندگی ها مراجعه کرده و از نظرات و راهنمایی های کارشناسان بخش فروش نیز استفاده کنید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *