مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

آشنایی با تجهیزات ایمنی جدید خودروهای چری و آریزو ۶

سیستم های ایمنی فعال خودرو در خودروهایی همچون تیگو ۸ موضوع مورد بحث امروز ما است. هر خودرویی که امروزه سوار می شویم دارای حد مشخصی از ایمنی است. مسلما هر قدر خودروی مدنظر ما ایمن تر باشد، میزان راحتی و همچنین حفظ جان و مال ما نیز ارتقا پیدا خواهد کرد. در هر خودرویی دو سیستم ایمنی به نام های فعال و غیر فعال وجود دارد که در این قسمت در خصوص آن ها صحبت خواهیم کرد.

سیستم های ایمنی خودرو چیست؟

استفاده از سیستم های ایمنی فعال خودرو و غیر فعال خودرو برای شرکت خودرو سازی لازم و ضروری است. سیستم های امنیتی خودرو شامل طیف وسیعی از سیستم ها می باشد که در طول تاریخ و پیشرفت علم و تکنولوژی بر تنوع آنها افزوده شده است و شامل سیستم های ایمنی فعال و غیر فعال می باشد. سیستم های ایمنی غیر فعال که در هنگام تصادفات باعث کاهش خسارات وارده می شوند شامل کمربند های ایمنی، کیسه های هوا، فیوز قفلی و … می باشد.

سیستم های ایمنی فعال خودرو هنگامی که استارت خودرو زده می شود فعال می شوند و از بروز تصادف جلوگیری می کنند. در ادامه به طور جداگانه انواع مختلف این سیستم های ایمنی معرفی می شود.

سیستم های ایمنی فعال خودرو

سیستم ایمنی غیرفعال

همان طور که گفته شد این سیستم شامل کمربند ایمنی، کیسه هوا و … می شود تا در هنگام بروز تصادف، میزان صدمات وارده را به حداقل برساند.

کمربند ایمنی

کمربند ایمنی به عنوان سیستم غیرفعال ایمنی خودرو تا ۵۰ درصد از اسیب تصادفات میکاهد.

کمربند ایمنی توسط یک مهندس انگلیسی در میانه قرن نوزدهم اختراع شد. سپس این وسیله ایمنی توسط شرکت های Nash و فورد در سال های ۱۹۴۹ و ۱۹۵۵ به تولید انبوه  رسید. کمربند ایمنی تا ۵۰ درصد از آسیب های وارده در هنگام بروز تصادف جلوگیری می کند و با وجود پیدایش خودرو های مدرن هنوز هم از این وسیله ایمنی و با کارایی بالا در خودرو ها استفاده می شود.

کیسه هوا

یکی دیگر از سیستم های ایمنی غیر فعال خودرو کیسه های هوا مخصوص سرنشینان است.

کیسه های هوای جانبی در محلی در اتومبیل و یا در صندلی قرار داده می شوند و تا حد زیادی از وارد شدن صدمات به سرنشینان خودرو در هنگام تصادف جلوگیری می کنند. این کیسه های هوا از قفسه سینه در مقابل مجروح شدن جلوگیری می کند.

کیسه های هوای جانبی برای اولین بار توسط شرکت خودرو سازی وولو در سال ۱۹۹۵ در خودرو های سدان و واگن ۸۵۰ به کار گرفته شد. برخی از خودرو ها از دو کیسه هوای جانبی استفاده می کنند. در برخی از خودرو ها نیز این کیسه های هوایی در وسط خودرو قرار می گیرد و از آسیب رساندن به سرنشینان جلوگیری می کند.

نوع دیگری از کیسه های هوا نیز وجود دارند که به عنوان کیسه های هوای پرده ای محافظ سر شناخته می شوند. این نوع کیسه ها نیز برای  اولین بار توسط شرکت وولو استفاده شد. این کیسه ها در هنگام بروز تصادف از آسیب رساندن به سر و صورت راننده و سرنشینان جلوگیری می کند و شرایط خود را تا مدتی بعد از برخورد نیز حفظ می کنند.

ترمز اضطراری خودرو

وجود این سیستم ایمنی در خودرو هنگامی که راننده به هر دلیل ممکن است