مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
بهترین سایت خرید و فروش خودرو

آشنایی با تکنولوژی های به کار رفته در چری آریزو ۶ قبل از پیش ثبت نام و سفارش

تکنولوژی چری آریزو ۶ یکی از موارد مهم و مشخصی است که در خصوص این ماشین می توانیم مورد بررسی قرار دهیم. در آریزو ۶ لازم است تا حتما علاوه بر وضعیت ظاهری و آپشن هایی که وجود دارد، به تکنولوژی و فناوری موتور و قسمت های فنی آن نیز به طور کامل توجه کنید. اگر شما نیز جز افرادی هستید که پیش ثبت نام و سفارش آنلاین آریزو ۶ برایتان مهم است، می توانید از این مقاله استفاده کرده و هرچه بهتر و دقیق تر در مورد آن تحقیق کنید که در نهایت بتوانید بهترین تصمیم را گرفته و خودروی مناسب خود را پیدا کنید.

بررسی شرایط فنی برای خرید اقساطی چری آریزو ۶

پیش از تصمیم برای خرید اقساطی چری آریزو ۶ بهتر است شرایط فنی و موتوری این خودرو را بررسی کنیم زیرا موتور یک خودرو می تواند تعیین کند که شما آیا تصمیم به خرید این خودرو را دارید یا خیر. محور حرکتی آریزو ۶ از نوع دیفرانسیل جلو است. این نوع محور حرکتی برای خودروهای سواری و یا همان سدان استفاده می شود که سرعت و شتاب بیشتری را برای خودرو فراهم می کنند.

دومین موضوع در مورد عملکرد فنی یک خودرو مربوط به جعبه دنده و یا همان گیربکس ماشین است. گیربکس این خودرو از نوع CVT با ۹ دنده مصنوعی است که نسبت به گیربکس ساده آریزو ۵ بسیار بهتر است و در ترافیک های سنگین نیز داغ نمی کند. در صورتی که گیربکس داغ کند، خودرو قادر به حرکت نیست و مشکلات بسیاری را برای شما به وجود می آورد.

پیشرانه موتور از نوع ۴ سیلندر توربوشارژ است. موتورهای توربوشارژ به نوعی طراحی شده اند که قدرت و شتاب بیشتری را برای خودرو به وجود بیاورند. ۴ سیلندر بودن این موتور نیز موضوع تازه و عجیبی نیست، زیرا تمام خودروهای خانواده آریزو همگی جز ماشین های ۴ سیلندر محسوب می شوند.

همان طور که گفته شد در خرید اقساطی چری آریزو ۶ مهم است بدانید که موتور این خودرو توربوشارژ است و سرعت و قدرت زیادی خواهد داشت، اما نکته مهم دیگری که در تعیین قدرت و سرعت موتور تاثیر دارد مربوط به حجم و ظرفیت کلی موتور است. ظرفیت این موتور ۱.۵ لیتری است و همین حجم نشان می دهد که موتور آریزو ۶ در عین داشتن قدرت و سرعت بالا، بسیار کم مصرف است.

تا اینجا در خصوص اینکه قدرت و سرعت بالایی را از این خودرو می بینیم، مسائلی را بیان کردیم. اما میزان دقیق قدرت موتور و یا شتاب آن را هنوز نمی دانیم. مقدار قدرت واقعی موتور آریزو ۶ برابر ۱۴۷ اسب بخار و میزان گشتاوری آن نیز که شتاب را تعیین می کند برابر ۲۱۰ نیوتن بر متر است. حداکثر سرعتی که با آریزو ۶ می توانید طی کنید برابر ۲۱۰ کیلومتر است. این مقدار حتی حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر از آخرین مدل خودروی چری است که با نام تیگو ۸ عرضه می شود.

با تمام این اوصاف، میزان شتاب گیری خودرو در سرعت صفر تا صد کیلومتر برابر ۹ ثانیه است. یعنی اگر در یک جاده صاف و بدون مانع از حالت سکون به حرکت دربیایید، فقط ۹ ثانیه طول می کشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید. تمامی این ویژگی ها نیازمند مصرف و سوزاندن بنزین هستند. شاید تصور کنید به دلیل قدرت و شتاب گیری بالای این خودرو مصرف بنزین آن نیز زیاد خواهد بود، اما این موضوع صحت ندارد، زیرا مصرف بنزین این خودرو فقط ۶.۴ به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت طی شده است.

تکنولوژی چری آریزو 6

بررسی آپشن ها و ویژگی ها برای خرید اقساطی چری آریزو ۶

ویژگی های فنی این خودرو را به طور کامل بررسی کردیم.پیش از بررسیخرید اقساطی چری آریزو ۶ باید نکته بعدی را بدانید. نکته بعدی که می تواند اهمیت زیادی داشته باشد و گاهی اوقات همپای ویژگی های موتور و فنی خودرو در تصمیم نهایی خریدار تاثیر می گذارد مربوط به آپشن های این خودرو است. آپشن های آریزو ۶ در بخش سیستم کمکی راننده مربوط به وجود سیستم کروز کنترل، سیستم حفظ ایستایی خودرو در سربالایی ها، کنترل کشش و کنترل پایداری و دو حالت رانندگی اسپرت و اکو است. در بخش ایمنی شامل سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر، توزیع نیروی سیستم ترمز، ترمزهای کمکی و ترمزهای ضد قفل، ترمز پارک برقی، ۶ ایربگ مختلف در جهت های گوناگون و در بخش رفاهی داخل کابین نیز شامل کی لس، استارت دکمه ای، سیستم تهویه دیجیتالی و…می شود.

نقاط قوت خودرو برای خرید اقساطی چری آریزو ۶

خودرو آریزو ۶ را به طور کامل بررسی کردیم. اما دانستن نقاط قوت آن می تواند در تصمیم نهایی شما تاثیر زیادی بگذارد. از جمله نقاط قوت این ماشین می توان به مواردی همچون فضای زیاد کابین، مصرف سوخت کم، شتاب و عملکرد فنی مناسب، فضای جادار ردیف عقب و همچنین بهتر شدن گیربکس آریزو ۶ نسبت به آریزو ۵ است.

نقاط ضعف خودرو برای خرید اقساطی چری آریزو ۶

اما آیا آریزو ۶ مشکلاتی نیز دارد؟ قطعا این خودرو دارای نقاط ضعف نیز است که شامل حذف نقطه سنسور کور و ساختار ساده سیستم فنر بندی خودرو است. این دو مورد را می توان تنها نقاط ضعف این خودرو دانست که تاثیر زیادی نیز بر روی تصمیم گیری شما نخواهد داشت.

جمع بندی

مواردی که در مورد تکنولوژی چری آریزو ۶ بیان شد، همگی نشان می دهند که این خودرو می تواند گزینه بسیار خوب و مناسبی برای شما باشد. حتی در صورتی که بودجه کافی و لازم را برای خرید این خودرو و یا پیش ثبت نام و سفارش آنلاین آریزو ۶ در اختیار ندارید، می توانید به صورت اقساطی و به راحتی این خودرو را خریداری نمایید. این کار سبب می شود که هم امکان خرید خودرو متناسب با بودجه خود را داشته باشید و هم سبب می شود که بتوانید خودرویی که دوست دارید را خریداری کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *