مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
خرید اقساطی چری آریزو 6 و امکانات داخل کابین

امکانات داخل کابین آریزو ۶ و تجربه رانندگی با آن

آریزو ۶ از جمله محصولات به روز تیگو و آریزو است که به علت ظاهر فوق العاده شیک خود بسیاری از رانندگان را نرغیب کرده تا نسبت به خرید ان اقدام کنند. امروز قصد داریم به بررسی امکانات داخل کابین آریزو ۶ بپردازیم و ببینیم آیا به اندازه ظاهر آن، جذابیت دارد یا خیر. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا از تجربه رانندگی با آریزو ۶ نیز برای شما صحبت کنیم.

امکانات داخل کابین آریزو ۶

امکانات اصلی که داخل همه ماشین های امروزی وجود دارد مانند مانیتور های لمسی، پشت فرمان دیجیتالی و غیره در این خودرو نیز دیده می شود. اما یک سری امکانات اضافی را هم در این قسمت می بینیم. مثلا قسمت کاپ هولدر کاملا قابل ثابت کردن است و چفت دارد و وقتی لیوان خود را در آن قسمت می گذارید حتی با رفتن روی دست انداز نیز دیگر تکان نمیخورد.

یک محفظه جداگانه در جلوی خودرو تعبیه شده که میشود گوشی را داخل آن گذاشت که به نظر می رسد در شرایط امروزی کاملا به جا باشد.

یک جاکارتی نیز در این قسمت دیده می شود که باز هم نقطه مثبتی برای آریزو ۶ است.

کنسول وسطی به راحتی جلو و عقب میشود تا راننده به راحتی بتواند پشت فرمان، ارگونومی را حفظ کند. البته کنسول وسط هیچ گیره ای برای باز شدن ندارد و بدون چفت باز میشود. داخل آن یک فضای نسبتا مناسب و کاملا خالی می بینید که البته هیچ امکانات خاصی مانند یو اس بی یا خروجی فندکی ندارد. فقط جنس آن  سیار با دوام و از چرم با کیفیت است که با گذشت زمان نرم نمی شود و حتی به عنوانزیر دستی هم مناسب است.

فرمان در داخل کابین آریزو ۶

فرمان داخل کابین آریزو ۶ تاحدودی حس همان فرمان تیگو ۷ را میدهد ، لوگوی چری در قسمت وسط و کمی بر امده قرار دارد. جنس فرمان زیاد با کیفیت نیست و تقریبا معمولی نشان میدهد.

تنظیمات کولر و تنظیم ایینه ها به صورت برقی است و هیچ اپشن دیگری در قسمت وسط برای تنظیمات ندارد.

امکانات صندلی های آریزو ۶

راحتی صندلی هم برای راننده و هم برای سرنشینان به نسبت خوب است. البته آریزو ۶، سرد کن صندلی ندارد که از معایب آن به شمار می رود. جای سرد کن صندلی در همه ماشین های چینی خالی است و اگر روی این کار کنند حتما میتوانند بیشتر بازار را بگیرند .

سانروف و سقف آریزو ۶

سان روف ماشین به نسبت ابعاد آن مناسب است و جنس سقف هم پارچه و معمولی ، خیلی با کیفیت نشان نمیدهد.

آینه و چراغ ها در داخل کابین آریزو ۶

اینه داخل کابین آریزو ۶ ساده است و خبری از آینه الترونیکی در آن نیست. ولی چراغ ها سفید اند. چراغ های مهتابی تعبیه شده در داخل کابین در شب و موقع رانندگی کمی آزار دهنده است اما در کل حس خوبی میدهد.

 

امکانات صندلی جلو و عقب

سوار ماشین که می شویو می توانید صندلی جلو را برای قد خودتان تنظیم کنید. البته به نظر می رسد اگر قد بالای ۱۸۰ داشته باشید کمی در جاگیری روی صندلی به خصوص ددر قسمت پاها دچار مشکل شوید. راحتی صندلی و جنس صندلی عقب، مثل جلو است یعنی یک چرم معمولی.

صندلی های عقب خوشبختانه خروجی هوا برای کولر و یک یو اس بی دارد که به نظر نکته مثبتی است چون اکثر رقبای این ماشین مثل مزدا، کی اس سراتو ، هیوندا النترا ، رنو فلوانس ، تویوتا کرولا و غیره این امکانات را ندارند و این یک مزیت محسوب میشود.

صندلی های عقب، کاپ هولدر نیر دارد و سرنشین های عقب میتوانند از انها استفاده کنند.

سقف هیچ چراغی ندارد، کل فضای عقب به نظر مناسب است و فضای پای و سر تا حدی راحت است. ردیف وسط هم به نحوی طراحی شده که حس خوبی به سرنشینان می دهد.

تجربه رانندگی با آریزو ۶

حس و حال رانندگی با آریزو ۶ و نشستن پشت فرمان این سدان راضی کننده است و با توجه به امکانات مدرن و کنتراست نور خوب برای جوانان کاملا ایده آل است. دید از بغل برای رانندگی نیز کاملا مناسب است. دید به عقب کاملا قابل قبول است و در رانندگی مشکلی ایجاد نمی کند.

تجربه رانندگی با آریزو ۶ نشان می دهد که حتی اگر ۵هزار کیلومتر پشت فرمان بنشینید، احساس خستگی نمی کنید.

البته سیستم تعلیق آن خشک است و می توان گفت در حد سراتو و مزدا ۲ است. نه بیشتر نه کمتر.

نحوه نمایش دور موتور و کیلومتر شمار تا حدی ریز است و شا برای برخی افراد خوانا نباشد. شاید اگر این قسمت نیز دیجیتال می بود، خیلی بهتر می شد.

صدای موتور به داخل زیاد می اید به دلیل گیربکس سی وی تی و چون عملا گیربکس های سی وی تی برای اینکه شتاب بگیرند و شما خوب ازش راندمان بگیرید دور موتور را بالا نگه می دارد. موقعی که پایتان را تا اخر روی گاز فشار می دهید همین قضیه باعث می شود که صدای موتور به خاطر حجم کم ۱.۵ لیتری اش زیاد به داخل بیاید. خیلی زیاد است من یاد تیگو۵ می اندازد.

 

گیربکس و موتور

گیربکس آریزو ۶ از نوع سی وی تی است و شاید در سربالایی ها تاحدودی شما را آزار بدهد. این سدان با یک موتور ۴سیلندر خطی ۱۴۷ اسب بخاری و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاوری شتاب ۰ تا ۱۰۰ بسیار ناامید کننده ای دارد و همانطور که گفتیم در دور موتور بسیار بالا گاز می خورد و جهش چندان بالایی ندارد.

جمع بندی

آریزو ۶ مانند سایر محصولات تیگو و آریزو مزایا و معایب خاص خود را دارد. اما در کل می توان گفت زمانیکه پشت فرمان آن می نشینید اصلا احساس نمیکنید پشت ماشین چینی که قبلا در ذهنتان بود نشسته اید ، با وجود معایبی که گفته شد، پیشرفت بسیار خوبی برای یک سدان محسوب میشود.

هرچند کیفیت ساخت و متریال و ماندگاری آن در حد خودروهای کره ای و ژاپنی نیست اما به نظر می رسد کمپانی های خودروساز چینی از جمله جری در آینده به پیشرفت های قابل توجهی برسند.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *