مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
سیستم رانندگی دوحالته تیگو 8 پرو

ویژگی های سیستم رانندگی دوحالته (Eco-sport) خودروی تیگو ۸ پرو

سیستم رانندگی دو حالته تیگو ۸ پرو موضوع بحث امروز ما است. در این مبحث سعی داریم تا تمام ویژگی هایی که مربوط به این سیستم رانندگی در این خودروی جدید و مدرن امروزی می شوند را برایتان توضیح دهیم. مسلما اطلاع از این موارد به شما کمک خواهد کرد تا خودروی جدیدی همچون تیگو ۸ پرو را که محصول شرکت خودرو سازی چینی چری است، هرچه بهتر و ساده تر بشناسید. برای کسب اطلاعات کامل تر و دقیق تر نیز بهتر است به ادامه این مقاله که توسط تیم تخصصی آسیا خودرو تهیه و تنظیم شده است، توجه نمایید.

سیستم رانندگی دوحالته تیگو 8 پرو

سیستم رانندگی دو حالته تیگو ۸ پرو چیست؟

ابتدا باید بدانیم که این سیستم رانندگی چیست و چه کاربردهایی می تواند برای ما به همراه داشته باشد. پس از آن که متوجه شدیم که این سیستم چیست، می توانیم به الباقی سوالاتی که در ذهنمان برای این موضوع ایجاد می شود نیز پاسخ دهیم.

سیستم رانندگی دو حالته در واقع به شرایطی گفته می شود که می توانید نحوه رانندگی خودرو را با توجه به تنظیماتی که از پیش بر روی خودرو قرار گرفته است، تعیین کنید. این کار معمولا یا با استفاده از پنلی که در جلو داشبورد قرار گرفته است انجام می شود و یا با استفاده از دکمه های قرار گرفته بر روی فرمان.

در هر دو صورت می توان گفت که کنترل کردن این تغییر حالت ها می تواند کار ساده ای باشد و نیاز به نگرانی نیست.

حالت های مختلف رانندگی

همان طور که متوجه شدید در خودرو تیگو ۸ پرو، دو سیستم رانندگی دو حالته وجود دارد، این در حالی است که به طور کلی ۴ حالت رانندگی و یا ۴ حالت فرمان در خودروها دیده می شود. در این قسمت سعی می کنیم به این موضوع به شکل بهتر و جامع تری بپردازیم.

اکو، کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس نام حالت های مختلفی است که یک خودرو در حداکثر مدرنیته بودن خود می تواند داشته باشد. این حالت های رانندگی سبب می شوند تا راننده در هر کدام از موقعیت ها بتواند به سادگی حالت مدنظر خودش را فعال کرده و به سادگی به رانندگی اش ادامه دهد. بهتر است در خصوص هر کدام از این حالت ها نیز توضیحاتی را ارائه کنیم.

*حالت اکو

اولین حالت با نام حالت اکو شناخته می شود. اکو که از کلمه انگلیسی اکونومیک یا اقتصادی گرفته شده است، می تواند در خودروهای تولید شده توسط هر شرکت خودروسازی متفاوت باشد. اما آن چیزی که اهمیت دارد آن است که اگر این حالت را در خودروی خود همچون تیگو ۸ پرو فعال کنید، متوجه می شوید که خودرو در دنده های پایین تر قرار می گیرد، نمی تواند حداکثر پیشرانه و شتاب را داشته باشد و سرعت آن از حد معینی بیشتر نمی شود.

این موارد سبب می شود تا سوخت کمتری در موتور خودرو استفاده شود و خودرو به هدف نهایی خودش یعنی اقتصادی بودن عملکردش می رسد. البته محدودیت های دیگری نیز در این زمینه ایجاد می شوند که هر کدام از ان ها در نهایت سبب کاهش مصرف سوخت خودرو خواهند شد.

*حالت کامفورت

مورد بعدی با نام حالت کامفورت شناخته می شود. این حالت به نام حالت آرامش نیز در بین افراد مشهور است. اگر راننده این حالت را فعال کند، کاری کرده است که تمامی محدودیت های ایجاد شده در حالت اکو برداشته شود و خودرو در راحت ترین و آرام ترین حالت ممکنش قرار گیرد که راننده و سرنشینان آن از بودن در خودرو نهایت لذت را ببرند.

*حالت اسپرت و اسپرت پلاس

مدل های بعدی که جز مقوله سیستم رانندگی دو حالته تیگو ۸ پرو شناخته می شوند، حالت های اسپرت و اسپرت پلاس هستند. این دو حالت را می توان دقیقا نقطه ی روبرویی حالت اکونومی دانست. در واقع هدف اصلی و نهایی از قرار دادن این دو حالت در خودروها، رساندن راننده و سرنشینان آن به هیجان رانندگی است. اما چه مواردی در طول فعال کردن این دو حالت در خودرو پیش می آید؟

اولین مورد مربوط به حساس شدن پدال گاز خودرو است. در واقع با کوچک ترین فشاری، متوجه افزایش شتاب و سرعت ناگهانی خودرو می شوید که می تواند به شما کمک کند تا سرعت بیشتری را تجربه نمایید.

مورد بعدی دسترسی موتور و سیلندرهای آن به حداکثر میزان سرعت و پیشرانه است. در واقع اگر حالت اسپرت و یا اسپرت پلاس را فعال کنید، متوجه می شوید که ECU خودرو یا همان کامپیوتر مرکزی آن، تمام محدودیت های سرعتی را حذف کرده و به شما اجازه استفاده از حداکثر توان خودرو را می دهد.

یکی از نکات بسیار مهمی که لازم است بدانید، در خصوص سیستم اسپرت پلاس می باشد. سیستم اسپرت پلاس چیزی ورای سیستم اسپرت معمولی است. متاسفانه یا خوشبختانه با فعال شدن این بخش از خودرو، سیستم کنترل پایداری ماشین نیز خاموش می شود. همان طور که می دانید این سیستم به خودرو اجازه سر خوردن بر سر پیچ ها را نمی دهد که اگر اسپرت پلاس را فعال کنید، در واقع آن را خاموش کرده اید و بهتر است بیشتر حواستان را به رانندگی خود بدهید.

سیستم رانندگی دوحالته تیگو 8 پرو

جمع بندی

سیستم رانندگی دو حالته تیگو ۸ پرو موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته شد. به احتمال بسیار زیاد افرادی هستند که از این آپشن خودروهایی همچون تیگو ۸ پرو صرفا نام آن را نشیده بودند و تا کنون اطلاعات دقیق و کاملی از آن نداشتند. مسلما اطلاع داشتن از آپشن ها و امکانات خودروهای جدید می تواند به شما کمک کند که در عین شناخت بیشتر آن خودروها، به گونه ای کسب اطلاعات کنید که در مواقع لازم بهتر و ساده تر بتوانید خودروی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

به هر حال می توانید برای ثبت نام خودروی تیگو به سایت آسیا خودرو و یا نمایندگی های این شرکت مراجعه نمایید؛ زیرا در هر دو صورت می توانید اطلاعات جامع و کاربردی را در خصوص خودروهایی که در این شرکت به فروش می رسند، به دست آورید.

 

 

 

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *