مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مقایسه تیگو 8 با سانتافه

دوربین داینامیک خودرو تیگو ۸ پرو چه کمکی به راننده می کند؟

دوربین خودرو وسیله ای است که در چندین سال اخیر، برای کنترل خارج و داخل کابین خودرو کاربرد دارد و استفاده از آن، میان افراد زیادی در سراسر دنیا رواج پیدا کرده است. در لیست آپشن ها و امکانات رفاهی خودروها، انواع مختلف خودرو دیده می شود. در این مقاله از سایت آسیا خودرو میخواهیم به دوربین داینامیک خودروی تیگو ۸ بپردازیم، در صورت علاقمند بودن میتوانید برای ثبت نام خودروی چری تیگو اقدام کنید.

دوربین ۳۶۰ درجه خودرو تیگو ۸

دوربین ۳۶۰ درجه رفته رفته در بین آپشن های ثابت و ضروری خودروهای مدرن قرار گرفته است که از موثرترین در افزایش سطح ایمنی خودرو محسوب می شود این دوربین از چهار لنز تشکیل شده است. این لنز ها عموما روی سپرهای جلو و عقب و زیر آینه های بغل ماشین نصب می شوند.

این دوربین ها همراه این چهار لنز به یک واحد پردازش مرکزی نیز مجهز هستند که تصاویر این چهار دوربین را بررسی می کند و نتیجه نهایی را به شکل تصویری کامل از تمام زوایا اطراف و بالای ماشین ارائه می دهد و داشتن چنین تصویر ۳۶۰ درجه مانند یک چشم سوم برای راننده به حساب می آید.

دوربین های ۳۶۰ درجه قابلیت ضبط و ثبت تصاویر را هم دارند و در نمونه های جدیدتر به جی پی اس و وای فای مجهز می باشند. همچنین در استفاده از امکاناتی نظیر سیستم هوشمند دستیار راننده بسیار مفید هستند و گاها یک یا دو لنز دوربین های ۳۶۰ درجه را از نوع دید در شب انتخاب می کنند که کار رانندگی در شب و نور اندک را خیلی راحت می کنند. عموما دوربین های خودرو از باطری خودرو به عنوان منبع تغذیه استفاده می کنند و در مواردی نیز ممکن است دوربین خود دارای منبع تغذیه مجزا باشد و از باطری مخصوص خود استفاده کنند. این مورد معمولا در مواقعی دیده می شوند که دوربین به عنوان آپشن استاندارد روی خودرو نباشد و بعدتر به آن اضافه شود.

کاربرد های دوربین داینامیک تیگو ۸

در سیستم دوربین داینامیک تیگو ۸، تکنولوژی دوربین های کمکی را که بیشتر در این صنعت وجود داشت را به مرحله ی ارتقا رسانیده است و قابلیت ها و امکانات جدید و نوینی را در اختیار راننده قرار می دهد. به وسیله دوربین ها و سنسورهای موجود در این سیستم، یک نرم افزار خاص اطلاعات بدست آمده از این حسگر را پردازش می کند و یک نمای ۳۶۰ درجه از فضای اطراف خودرو را برای راننده نشان می دهد.

این قابلیت پیشرفته به راننده این امکان را می دهد که توانایی بیشتری در دقت و کنترل خودرو به خصوص زمانی که راننده قصد پارک کردن در فضاهایی کوچک و همچنین فضاهای شلوغ را داشته باشد.

این سیستم و تکنولوژی پیشرفته دوربین در فضای اطراف خودرو از ۴ دوربین مجزا مجهز شده اند که این دوربین ها در جلو، عقب و زیر آینه های جانبی تعبیه شده اند.

از ویژگی های دیگر، دید راننده به بخش های مختلف خودرو خوب و مناسب می باشد و دوربین های ۳۶۰ درجه این خودرو هرگونه استرسی را از برخورد خودرو با مانع های بیرونی کاهش می دهند. هنگامی که دسته دنده را در حالت D قرار می دهیم و راه می‌افتیم با تعویض دنده های سریع و نرم تیگو ۸ پرو مواجه میشویم که همین دلیل موجب جلب نظر راننده می شود.

سامانه مدیریت حرکت در ترافیک تیگو ۸

دوربین داینامیک تیگو ۸ در سامانه مدیریت حرکت در ترافیک با فعالسازی این قابلیت می تواند حرکت خودرو در بازه ۰ تا ۶۰ کیلومتر را به سامانه ترافیک بسپارد و به این ترتیب خودرو هرگونه افزایش سرعت و کاهش سرعت و همچنین توقف در مسیر را با توجه به حرکت خودروی جلویی تنظیم می کند.

دوربین داینامیک ۳۶۰ درجه در سیستم خودران تیگو ۸ پرو باعث می شود که سنسورهای ایمنی خودرو چگونگی هدایت خودرو را برعهده بگیرند و در حالت های مختلف رانندگی هوشمند بخش اطلاعات خودرو را در صورت وجود خطوط صحیح جاده به سیستم خودران تیگو ۸ پرو بسپارند. همچنین هدایت خودکار این خودرو در ترافیک ها با ویژگی هایی که پیش از این در محصول مونتاژی دیده نمی شد و تشخیص صحیح رادار تابلو خوان، کنترل خودکار خودرو بین خطوط فرمان پذیری هوشمند بدون نیاز به دخالت راننده و ترمز خودکار از جمله ویژگی‌های دیگر این خودرو می باشد.

رادار تصادف خودروی چری تیگو ۸ پرو

از دیگر مزیت های دوربین داینامیک تیگو ۸ پرو هنگامی است که بخواهید با دنده عقب، حرکت خود رو شروع کنید برای مثال بخواهید از پارکینگ خارج شوید اما خودرویی در نقطه کور شما باشد، در این زمان سیستم ایمنی فعال شده و به شما هشدار صوتی می دهد و رادار های قرار گرفته در طرفین سپر عقب میتوانند خودروهای عبوری از فاصله ۳۰ متری را به راحتی هرچه تمام تر تشخیص دهند.

تیگو ۸ پرو به دلیل داشتن رادار جلو، سنسور جانبی و همچنین دوربین جلو می تواند خطوط جاده را تشخیص دهد.اما با فعال بودن سیستم کمکی ماندن در لاین در صورتی که به دلیل اشتباه راننده، خودرو به سمت یکی از خطوط جاده متمایل شود این سیستم وارد مدار میشود و ضمن هشدار، کنترل فرمان را در دست گرفته و خودرو را به صورت خودکار در بین خطوط قرار می دهد.

دیگر ویژگی های خودرو تیگو ۸

سیستم پیشگیری از تصادف، سامانه توقف اضطراری در هنگام پارک، تهویه مستقل ردیف دوم، تنظیم چندگانه حالت رانندگی، سیستم صوتی حرفه ای نشان سونی ژاپن، سنسور حرکتی پا برای باز شدن درب صندوق عقب، قابلیت روشن و خاموش کردن خودرو از روی ریموت، تابلو خوان، نورپردازی کابین و… از جمله ویژگی های دیگر تیگو ۸ پرو می باشند. در قسمت جلوی خودرو از چراغ کریستالی LED، چراغ های داینامیک و چراغ های دی لایت تیغه را شاهد هستیم که هم نوردهی بالا و بسیار عالی دارند و هم اینکه طراحی ظاهری جذاب و به شکل J دارند.

کلام آخر

ما در این مقاله از انواع آپشن های خودروی شیک و مدرن تیگو ۸ پرو گفته ایم و بسیاری از آپشن هایی که از این چنین خودرویی مدرن انتظار دارید را می توانید در سایت آسیا خودرو ببینید و همچنین می توانید برای ثبت نام خودرو چری تیگو اقدام کنید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *