مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
شرایط فروش اقساطی و قیمت تیگو 7 مدل 1400

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ چگونه است؟

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ یکی از موارد و مسائل مهمی است که دارندگان این خودرو و یا به طور کلی افرادی که قصد خرید این خودرو را دارند، به آن توجه می کنند. این موضوع را همیشه در ذهن داشته باشید که تجربه رانندگی با یک خودرو می تواند هم بسیار جذاب و مناسب باشد و هم سبب شود که شما دیگر هیچ علاقه به سوار شدن آن ماشین نداشته باشید. در این مقاله در خصوص ویژگی های تیگو ۷ برایتان بیشتر و بهتر توضیح می دهیم تا متوجه شوید که آیا سوار شدن به این خودرو می تواند گزینه و نکته مناسبی به حساب بیاید یا خیر.

بررسی ویژگی های فنی در تجربه رانندگی با چری تیگو ۷

ابتدا از بررسی ویژگی های فنی تیگو ۷ شروع می کنیم که متوجه شویم بهترین ماشین چینی موجود در بازار آیا می تواند همین خودروی تیگو ۷ باشد یا خیر. ابتدا باید بدانید که تیگو ۷ یکی از کراس اورها و در حقیقت نیم شاسی های شرکت چری است که بیشتر حالت اسپرت داشته و جوان پسند است. با این وجود بسیاری از خانواده ها نیز به دلیل ویژگی های خوب، از این خودرو استقبال می کنند.

  • قدرت موتور

قدرت موتور نشان می دهد که قدرت کلی ماشین در چه حدی است و در شرایط مختلف همچون سربالایی ها، ترافیک و جاده های نامناسب همچون یخ و برف و…با چه میزان قدرتی می تواند حرکت کند، بنابراین اطلاع از آن بسیار مهم خواهد بود. قدرت موتور تیگو ۷ در حدود ۱۴۷ اسب بخار است. این میزان از قدرت موتور شاید بسیار زیاد نباشد اما نسبت به خودروهای داخلی و به خصوص سدان های داخلی می توان گفت که قدرت موتور بسیار بالایی دارد.

  • گشتاوری

مورد بعدی میزان گشتاوری یک خودرو است. گشتاوری یک ماشین ارتباط مستقیمی با میزان شتاب گیری آن دارد. هر قدر گشتاوری بالاتر باشد می توانید در عرض مدت زمان کوتاه تری به حداکثر شتاب خودرو برسید. در تیگو ۷ این مقدار برابر با ۲۱۰ نیوتن بر متر است. شاید این مقدار در نگاه اول میزان معمولی و عادی باشد، اما به این موضوع توجه کنید که تیگو ۷ در حقیقت یک نیم شاسی است و وزن کابین آن نسبت به سدان های معمولی بیشتر است.

  • دیفرانسیل و گیربکس

بررسی بعدی در خصوص دیفرانسیل و گیربکس تیگو ۷ است. دیفرانسیل و گیربکس تیگو ۷ از جمله مهم ترین بخش های این خودرو محسوب می شوند که لازم است اطلاعات کاملی را در خصوص آن ها داشته باشید. دیفرانسیل تیگو ۷ همچون بسیاری از شاسی بلندهای بازار و تمام سدان های موجود در خیابان ها از نوع دیفرانسیل جلو یا محور جلو است. محور جلو بودن یک خودرو سبب می شود که شتاب گیری و افزایش سرعت ماشین بسیار بهتر انجام شود.

برای شناخت بهترین ماشین چینی موجود در بازار لازم است بدانید که گیربکس تیگو ۷ از چه نوعی است. گیربکس این ماشین از نوع ۶ دنده اتومات دو کلاچه است. مسلما گیربکس های اتوماتیک به شما کمک می کنند تا در مسافت های طولانی و یا در ترافیک های سنگین داخل شهری بتوانید هرچه بهتر و ساده تر خودرو را هدایت کرده و از رانندگی خود نیز نهایت لذت را ببرید.

  • پیشرانه خودرو

مورد بعدی مربوط به بخش کلی موتور و یا پیشرانه موتور می شود. پیشرانه ای که شرکت چری برای این نوع از خودروها استفاده کرده است از نوع معمولی نمی باشد. در حقیقت این پیشرانه ها از نوع ۴ سیلندر و توربوشارژ هستند که می توانند شتاب و قدرت بالایی را برای خودروی شما به همراه داشته باشند.

  • ظرفیت موتور

ظرفیت موتور یکی از مهم ترین مولفه هایی است که می تواند تعیین کند خودروی شما دارای چه میزان قدرت، شتاب و سرعتی باشد. ظرفیت موتور در حقیقت نشان می دهد که موتور خودروی شما در هر بار تنفس کامل به چه مقدار سوخت نیاز دارد. مسلما هرقدر ظرفیت بالاتر باشد یعنی خودرو میزان سوخت بیشتری را مصرف می کند. همین موضوع سبب می شود که قدرت و شتاب بیشتری را نیز برای خودرو به همراه داشته باشد. ظرفیت کلی موتور تیگو ۷ چری برابر ۱.۵ است.

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، احتمالا به این موضوع فکر می کنید که ظرفیت ۱.۵ لیتری نشان می دهد که در هر بار تنفس موتور نیاز به ۱.۵ لیتر و یا ۱۵۰۰ سی سی بنزین است. مسلما این مقدار ظرفیت در برابر ظرفیت های ۱.۶، ۱.۸ و یا ۲ لیتر می تواند کم باشد و طبیعتا با توجه به توضیحات ارائه شده ممکن است گمان کنید که قدرت و شتاب این ماشین نیز کم خواهد بود.

موضوعی که فکر می کنید کاملا درست است، اما به یک نکته بسیار مهم فکر کنید، این خودرو دارای موتور توربوشارژ است و همین موضوع سبب می شود که خودروی شما شتاب و قدرت بسیار عالی را در عین کم مصرف بودن داشته باشد که می تواند یکی از بزرگ ترین مزیت های ان به حساب بیاید.

تجربه رانندگی با تیگو 7

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷

همان طور که در خصوص ویژگی های این خودرو توضیح داده شد، می توانیم بگوییم که این ماشین دارای تجربه رانندگی فوق العاده ای است و این تجربه خوب بنا به وجود همین ویژگی ها است. در صورتی که قصد خرید این خودرو را دارید، می توانید به نمایندگی های آسیا خودرو مراجعه کرده و با توجه به بودجه ای که برای خرید ماشین در نظر گرفته اید، یا از طریق خرید نقدی و یا از طریق خرید اقساطی، کار خود را به اتمام برسانید. این موضوع سبب می شود تا بتوانید هرچه زودتر به خودرویی که می خواهید دست پیدا کنید.

تجربه رانندگی با تیگو 7

جمع بندی

با توجه به مطالبی که گفته شد، خودروی تیگو دارای شرایط بسیار مناسبی است و به دلیل وضعیت مطلوب کابین، وضعیت مناسب موتور و همچنین شتاب و سرعت خوبی که دارد، می تواند تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ را برای شما بسیار جذاب کند. در صورتی که قصد خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ را دارید، می توانید به سادگی و راحتی به نمایندگی های آسیا خودرو مراجعه کنید و از این طریق خودروی خود را خریداری کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *