مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
پول خرید ماشین

چگونه پول جمع کنیم تا ماشین تیگو ۷ بخریم

پول خرید ماشین معمولاً یکی از گران‌ترین مخارج زندگی هر فردی می باشد. بنابراین بررسی راه‌های مختلف برای پس انداز اطلاعات دقیق می باشد. و  از مهم‌ترین مراحل پیش از خرید خودرو است. چری چین یکی از این خودروسازان است که عملکرد آن در طول چند سال گذشته را می‌توان مصداق بارز “از فرش به عرش رسیدن” دانست. برای فهم این نکته نیاز به تلاش زیادی نیست! کافی است به محصول چند سال قبل آن در بازار یعنی A15 و محصولات کنونی آن از جمله آریزو ۵ و تیگو ۷ نگاهی بیندازیم. محصولات این شرکت چینی در کشورهایی همچون برزیل، مصر، اندونزی، ایران، مالزی، پاکستان، ترکیه، اوکراین، روسیه و… مونتاژ می‌شوند.

نقد و بررسی خودرو چری تیگو 7 | لایو کار

پنج توصیه پس انداز پول و پول خرید ماشین برای خرید خودرو

در ادامه پنج توصیه برای پس انداز کردن پولتان را هنگامی که قصد خرید ماشین جدید دارید بررسی می‌کنیم

نحوه ‌ی پرداخت پول خرید ماشین

اگر قصد گرفتن وام خودرو ندارید، باید دنبال راه‌هایی برای پس انداز پول خود باشید تا از عهده‌ی پرداخت نقدی آن برآیید. افرادی که توانایی پرداخت نقدی ندارند یا گرفتن وام برایشان مشکلی ایجاد نمی‌کند باید پیش از اقدام برای وام، تمام هزینه‌های مربوط به پرداخت سود ماهانه را محاسبه کنند و برای پرداخت آن برنامه‌ریزی کنند. برای آن که در هزینه‌ها به مشکل برنخورید، به فکر مخارج فرعی مثل هزینه‌های تعویض روغن، تعویض لاستیک و مخارج این چنینی هم باشید.

هزینه‌ ی بیمه پول خرید ماشین

پیش از خرید ماشین حتماً هزینه‌های مربوط به بیمه‌ی آن را نیز درنظر بگیرید. معمولاً هزینه‌ی بیمه‌ی ماشین نو بیش‌تر از ماشین دست دوم است. بیمه‌های شخص ثالث و بیمه‌ی بدنه مهم‌ترین بیمه‌هایی هستند که باید هزینه‌ی آن را در مخارج خودروی خود حساب کنید. پیش از خرید بیمه تمام گزینه‌های موجود را بررسی کنید و بهترین قرارداد را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

بودجه ‌بندی در پول خرید ماشین

برای جمع آوری پول مورد نیازتان روش‌های زیادی وجود دارد. اگر هم‌اکنون صاحب ماشین هستید و قصد خرید خودروی جدید دارید، بهتر است برای کاهش مخارج، خودروی خود را بدون واسطه و مستقیماً به خریدار بفرشید. در این صورت می‌توانید هزینه‌ای که قرار بود به یک بنگاه معاملات یا دلال خودرو بپردازید را صرف خرید خودروی جدید بکنید. استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری بر روی موبایل و رایانه‌تان کار شما را برای بودجه‌بندی ساده‌تر خواهد کرد. به کمک این نرم‌افزارها می‌توانید بر مخارج و درآمدهایتان به طور دقیق نظارت کنید و عادات مالی خود را در راستای رسیدن به اهداف خود تغییر دهید.

آشنایی با خودرو چری تیگو ۷

در ادامه نیز به بررسی خودرو چری تیگو ۷ می پردازیم.

طراحی داخلی

ورود به کابین تیگو ۷ تجربه جدید دیگری خواهد بود. اولین نکته‌ای که نظرتان را به خود جلب خواهد کرد سادگی کنسول مرکزی و البته صندلی‌های آجری رنگی خواهد بود که انتظار راننده و سرنشین را می‌کشند! کابین تیگو ۷ در عین سادگی زیبا از کار درآمده و صفحه‌ نمایش نسبتاً بزرگ آن بیشتر عملکردها را در خود جای داده است. البته اگر با دیگر محصولات چری و مدیران خودرو آشنا باشید شاید وجود برخی جزئیات همچون کلیدهای بالابر و تنظیمات آینه برقی که از X22 و X33 گرفته شده‌اند خیلی باب میلتان نباشد. صندلی‌های تیگو ۷ راحتی مناسبی داشته هرچند قسمت نشیمن‌گاه آن حمایت کمتری را از بدن به عمل می‌آورد.

چری تیگو 7 جدید؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت احتمالی+ عکس | اقتصاد24

تجهیزات و امکانات رفاهی

چری تیگو ۷ که از همان بدو ورود به کشور ادعای رقابت با بزرگانی همچون کیا اسپورتیج و هیوندای توسان را داشته قطعاً باید با دست پر در میدان حاضر شود. یکی از نقاط قوت این خودرو طیف وسیع امکانات رفاهی و ایمنی است که از جمله آن‌ها می‌توان به سقف پانورامیک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، ۶ کیسه هوا، سیستم‌های پایداری و کنترل کشش، سیستم هشدار دهنده بازماندن درب‌ها، سنسور های پارک جلو و عقب، سنسور باران، سیستم فرمان برقی، سیستم صوتی تصویری با صفحه‌ نمایش ۹ اینچی، کنترل فشار باد لاستیک‌ها، دیلایت های LED، صندلی گرم‌کن جلو به همراه تنظیمات برقی صندلی راننده، ورود و استارت بدون کلید و… اشاره کرد.

اگرچه تیگو ۷ تاکنون توسط مؤسسات ایمنی معتبر جهانی تست ایمنی نشده اما سازنده ادعا می‌کند این خودرو در C-NCAP توانسته ۵ ستاره ایمنی کسب کند.

پیشرانه و قوای محرکه

تیگو ۷ با دو پیشرانه مختلف در چین عرضه می‌شود که برای بازار ایران نمونه قوی‌تر آن در نظر گرفته شده است. این پیشرانه از نوع ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو بوده و قدرت ۱۴۷ اسب بخاری و گشتاور ۲۱۰ نیوتون متری دارد. طراحی این پیشرانه با همکاری شرکت AVL اتریش صورت گرفته است. نیروی پیشرانه از طریق گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه ساخت کمپانی معتبر گترگ آلمان به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. شایان ذکر است این پیشرانه در سدان چری آریزو ۵ نیز بکار رفته اما گیربکس بکار رفته در آریزو از نوع CVT می‌باشد.

تجربه رانندگی

پس از بررسی ظاهری و همچنین امکانات تیگو ۷ نوبت به تست و رانندگی با این چینی مدعی می‌رسد. پس از تنظیم موقعیت رانندگی که به آسانی صورت گرفت دکمه استارت را فشرده و پیشرانه با صدای ضعیفی از خواب برمی‌خیزد. میدان دید جلوی تیگو ۷ خوب بوده و راننده تسلط خوبی بر خودرو دارد. نکته قابل‌توجه نرمی جالب فرمان است که باعث مانور آسان در فضاهای تنگ شهری و ترافیک می‌شود.

شاید بسیاری از افراد با شنیدن حجم ۱.۵ لیتری پیشرانه تیگو ۷ ناامید شوند اما وجود توربو از تیگو ۷ خودرویی چابک ساخته است. پدال گاز حساسیت خوبی به فشار پای راننده داشته و با اندک اشاره‌ای دماغه برمی‌خیزد.

شرایط فروش تیگو 7 در سال 1400

کلام آخر

بررسی چند ساعته چری تیگو ۷ بازهم مهر تائید دیگری بر پیشرفت فوق‌العاده سریع چینی‌ها بود. شکی وجود ندارد که این خودرو چندین مرتبه بهتر و باکیفیت‌تر از ساخته‌های چند سال قبل همین خودروساز بوده و هم‌اکنون چری به حدی از توانایی رسیده که محصول خود را با رقبای شناخته شده و مطرح جهانی مقایسه می‌کند. برای اطلاع از پول خرید ماشین و خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ می توانید به سایت آسیا خودرو مراجعه نمایید و همین طور جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط خرید می توانید با ما تماس بگیرید.

 

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *