مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
روشن کردن ماشین چری

نحوه روشن کردن ماشین های اتومات چری

برای روشن کردن ماشین چری لازم نیست تا کارهای سخت زیادی را انجام بدهید. در ادامه این مقاله در خصوص این موضوع صحبت هایی را ارائه می کنیم تا اگر تمایل به انجام این کار داشتید، بتوانید به سادگی و به راحتی آن را انجام دهید. فراموش نکنید که خودروی مورد نظر شما می تواند کی لیس و یا حالت معمولی داشته باشد. مسلما برای روشن کردن هر کدام از ان ها نیاز است تا از یک روش اقدام کنید. معمولا خودروهایی که جز تولیدات کارخانه چری هستند، از جمله مواردی می باشند که دارای هر دو نوع سیستم روشن کنندگی می شوند.

روشن کردن ماشین چری

سیستم کی لس

سیستم کی لس که با نام KEYLESS نیز شناخته می شود؛ یکی از روش های روشن کردن خودروهای مدرن و جدید امروزی همچون ماشین های چری و آریزو است. این خودروها می توانند دارای ویژگی های خاصی باشند که هر کدام از آن ها به سادگی و به راحتی به تناسب همان خودرو انتخاب شده اند. در ادامه این مطلب که در خصوص روشن کردن ماشین چری است، قصد داریم تا ویژگی های مربوط به کی لس استارت را که حتی در خودرو آریزو ۵ که در حال حاضر پایین ترین خودرو در بین ماشین های چری و آریزو محسوب می شود، برای شما بیان کنیم.

سیستم کیلس استارت چیست؟

اول بهتر است بدانیم که سیستم کیلس استارت چیست، پس از آن که متوجه این موضوع شدیم این قضیه را نیز درک می کنیم که این سیستم چگونه می تواند کار کند. سیستم کیلس استارن و یا همان استارت بدون کلید در واقع یکی از آپشن هایی است که در خودروهای جدید می توانیم آن را پیدا کنیم. این سیستم را در بسیاری از خودروهای امروزی چینی همچون آریزو تیگو نیز می بینید. در سیستم کیلس دیگر از سوئیچ ماشین همچون گذشته استفاده نمی شود و این موضوع حس مدرن بودن بیشتری را به رانندگان می دهد.

از جمله موارد مهم در خصوص سیستم کیلس آن است که در این سیستم معمولا ایموبلایزر در ECU خودرو ثبت شده است و کیلس بودن ماشین می تواند یکی از سپرهای ایمنی این خودرو در برابر سرقت نیز به حساب بیاید.

در روشن کردن ماشین چری با استفاده از سیستم کیلس می توان گفت که این سیستم در حقیقت با استفاده از یک سری امواج کوتاه برد کار می کند که سبب می شود با نزدیک شدن شما به خودروف درب های ماشین باز شوند. البته این موضوع به شخص شما ربط ندارد، بلکه یک گیرنده و فرستنده امواج وجود دارد که قاعدتا همیشه در جیب راننده قرار گرفته است. این قطعه رادیویی زمانی که در حد فاصل معینی از خودرو قرار بگیرید، می تواند به شما کمک کند تا درب های خودرو پیش از رسیدن کامل شما به ماشین باز شده و حتی برای روشن کردن خودرو نیز نیازی به کلید نداشته باشید.

مزیت های روشن کردن ماشین چری با کیلس

اما این سیستم چه مزیت هایی دارد که سبب شده است علاوه بر رانندگانی که به صورت فابریک این آپشن را بر روی ماشین خود دارند، افرادی که دارای خودروهایی با سیستم استارت معمولی هستند نیز به سراغ استفاده از این آپشن ها بروند.

*روشن کردن سریع ماشین

یکی از بهترین مواردی که در خصوص استفاه از سیستم کیلس وجود دارد، آن است که می توانید با استفاده از آن بدون آن که ناچار به باز کردن درب خودرو و…باشید، خودروی خود را سریعا روشن کنید. در برخی از خودروها این موضوع وجود دارد که پیش از زدن دکمه استارت لازم است تا ابتدا پدال ترمز را فشار دهید و سپس دکمه استارت خودرو را بزنید.

*قفل شدن و باز شدن درب خودرو

این موضوع می تواند همچون یک شمشیر دو لبه عمل کند. برای آن که درب خودرو خود را قفل کنید و در شرایطی که ماشین شما دارای سیستم کی لس است، می توانید به سادگی و به راحتی در ابتدا ریموت را تنظیم کنید که با فاصله گرفتن شما از خودرو، درب خودرو را ببندد. در روش دوم نیز کافی است تا دستگیره درب را لمس کنید، در چنین شرایطی باز هم درب خودرو قفل می شود.

اما برای باز شدن اتوماتیک درب های ماشین باید گفت که درب های این خودرو در حقیقت  با نزدیک شدن شما به ماشین باز می شوند و این موضوع برای مواقعی که نمی توانید هر آنچه که در دستانتان است را زمین گذاشته و ریموت درب را فشار دهید، می تواند گزینه مناسبی باشد.

*کنترل خودرو از راه دور

علاوه بر روشن کردن ماشین چری با استفاده از سیستم کیلس، می توان گفت که کارهای دیگری را نیز می توانید با این سیستم انجام دهید. به طور مثال می توانید خودروی خود را از فاصله دور و تنها با استفاده از ریموت باز و بسته کنید و یا آن که می توانید به طور کلی به باز و بسته بودن سانروف، آینه بغل ها و…با استفاده از ریموت بپردازید.

روشن کردن ماشین چری

جمع بندی

روشن کردن ماشین چری و یا هر خودروی دیگری را به طور کامل در طول این مقاله توضیح دادیم. آن چیزی که نیاز است تا شما در مورد آن بدانید در این حوزه است که هر خودرویی سیستم روشن و خاموش کردن مخصوص به خود را دارد و شما نیز باید بدانید که برای این کار به چه چیزهایی نیاز دارید. هدف برخی از افراد از مطالعه این مقاله صرفا آن بود که به دنبال آگاهی بیشتر از شرایط محصولات تیگو و آریزو هستند. برخی دیگر نیز این آگاهی را به جهت خرید محصولات این شرکت نیاز دارند. بنابراین اگر شما نیز جز یکی از این دو دسته هستید، می توانید به سادگی و به راحتی به سایت آسیا خودرو مراجعه کرده و دیگر جزئیات لازم در خصوص این خودروها را به دست آورید.

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *