مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
نمای داخلی آریزو 6

نمای داخلی آریزو ۶

نمای داخلی آریزو ۶ برای افرادی که به دنبال خرید یک سدان خانوادگی و پر آپشن هستند می تواند موضوع جالبی باشد. این خودرو از جمله تولیدات و محصولات شرکت خودرو سازی چینی چری است که علاوه بر آپشن های مختلفی که دارد، می تواند قیمت بسیار مناسبی نیز نسبت به خودروهای اروپایی و خارجی دیگر داشته باشد. برای آن که بتوانید هرچه بهتر و بیشتر با این خودرو آشنا شوید، کافی است تا به ادامه این مقاله توجه کنید.

بررسی آپشن ها و ویژگی ها برای خرید چری آریزو ۶

در بررسی نمای داخلی آریزو ۶ می توانیم به آپشن ها و ویژگی هایی که به صورت مضاعف بر روی این خودرو نصب شده اند، اشاره کنیم. این آپشن ها به این صورت طراحی شده اند که راننده و سرنشینان خودرو راحتی بیشتری داشته باشند و به همین جهت نیز می توانیم بگوییم که گزینه بسیار مهمی در تصمیم افراد برای خریدن یا نخریدن این خودروها محسوب می شوند.

آپشن های ایمنی

آپشن های ایمنی در این خودرو شامل کیسه هوا یا همان ایربگ ها که ۶ عدد هستند و دور تا دور قسمت جلویی خودرو تعبیه شده اند، به همراه سیستم های ترمز پیشرفته می شوند. این موارد با کوچک ترین برخوردی حساس بوده و فعال می شوند، بنابراین ایمنی سرنشینان بسیار بالا خواهد بود.

سیستم کی لس

سیستم استارت کی لس در حقیقت مربوط به حالتی می شود که نیازی به کلید برای روشن کردن خودرو وجود ندارد. این سیستم کمک می کند تا امنیت خودرو نیز بالاتر رود زیرا با اثر انگشت خود فرد هماهنگ می باشد.

تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع به شکلی در قسمت داشبورد و کناره های درب ها قرار گرفته است که ظاهر زیبا و مدرنی را به خودرو می دهد و همین موضوع سبب می شود تا نمای داخلی آریزو ۶ جذاب تر از حد معمول به نظر برسد.

وضعیت داشبورد

وضعیت داشبورد نیز به نحوی است که سبب می شود زیبایی و مدرن بودن به صورت همزمان به چشم بیاید. بر روی داشبورد می توانید دکمه های مربوط به قسمت های مختلف را ببینید که به شکل زیبا و جذابی در کنار هم چیده شده اند.

نمای داخلی آریزو 6

بررسی شرایط فنی برای نمای داخلی  آریزو ۶

پیش از تصمیم برای خرید اقساطی چری آریزو ۶ بهتر است شرایط فنی و موتوری این خودرو را بررسی کنیم زیرا موتور یک خودرو می تواند تعیین کند که شما آیا تصمیم به خرید این خودرو را دارید یا خیر. محور حرکتی آریزو ۶ از نوع دیفرانسیل جلو است. این نوع محور حرکتی برای خودروهای سواری و یا همان سدان استفاده می شود که سرعت و شتاب بیشتری را برای خودرو فراهم می کنند.

دومین موضوع در مورد عملکرد فنی یک خودرو مربوط به جعبه دنده و یا همان گیربکس ماشین است. گیربکس این خودرو از نوع CVT با ۹ دنده مصنوعی است که نسبت به گیربکس ساده آریزو ۵ بسیار بهتر است و در ترافیک های سنگین نیز داغ نمی کند. در صورتی که گیربکس داغ کند، خودرو قادر به حرکت نیست و مشکلات بسیاری را برای شما به وجود می آورد.

پیشرانه موتور از نوع ۴ سیلندر توربوشارژ است. موتورهای توربوشارژ به نوعی طراحی شده اند که قدرت و شتاب بیشتری را برای خودرو به وجود بیاورند. ۴ سیلندر بودن این موتور نیز موضوع تازه و عجیبی نیست، زیرا تمام خودروهای خانواده آریزو همگی جز ماشین های ۴ سیلندر محسوب می شوند.

همان طور که گفته شد در خرید اقساطی چری آریزو ۶ مهم است بدانید که موتور این خودرو توربوشارژ است و سرعت و قدرت زیادی خواهد داشت، اما نکته مهم دیگری که در تعیین قدرت و سرعت موتور تاثیر دارد مربوط به حجم و ظرفیت کلی موتور است. ظرفیت این موتور ۱.۵ لیتری است و همین حجم نشان می دهد که موتور آریزو ۶ در عین داشتن قدرت و سرعت بالا، بسیار کم مصرف است.

تا اینجا در خصوص اینکه قدرت و سرعت بالایی را از این خودرو می بینیم، مسائلی را بیان کردیم. اما میزان دقیق قدرت موتور و یا شتاب آن را هنوز نمی دانیم. مقدار قدرت واقعی موتور آریزو ۶ برابر ۱۴۷ اسب بخار و میزان گشتاوری آن نیز که شتاب را تعیین می کند برابر ۲۱۰ نیوتن بر متر است. حداکثر سرعتی که با آریزو ۶ می توانید طی کنید برابر ۲۱۰ کیلومتر است. این مقدار حتی حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر از آخرین مدل خودروی چری است که با نام تیگو ۸ عرضه می شود.

با تمام این اوصاف، میزان شتاب گیری خودرو در سرعت صفر تا صد کیلومتر برابر ۹ ثانیه است. یعنی اگر در یک جاده صاف و بدون مانع از حالت سکون به حرکت دربیایید، فقط ۹ ثانیه طول می کشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید. تمامی این ویژگی ها نیازمند مصرف و سوزاندن بنزین هستند. شاید تصور کنید به دلیل قدرت و شتاب گیری بالای این خودرو مصرف بنزین آن نیز زیاد خواهد بود، اما این موضوع صحت ندارد، زیرا مصرف بنزین این خودرو فقط ۶.۴ به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت طی شده است.

جمع بندی

مواردی که در خصوص ویژگی ها و همچنین نمای داخلی آریزو ۶ مطرح شد، می تواند به شما نشان دهد که هر کدام از موارد فوق تا چه حد می توانند در نمای درونی این ماشین تاثیر گذار باشند. برای اطلاع از مواردی همچون خرید اقساطی چری آریزو ۶ و یا چگونگی خرید و پیش ثبت نام برای خودروهای دیگر شرکت چری که در نمایندگی های آسیا خودرو وجود دارد، می توانید به این شرکت و یا سایت آن مراجعه کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *