مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
پرفروش ترین خودروهای چینی

معرفی محصولات تیگو و آریزو و پرفروش ترین خودروهای چینی در ایران

با آغاز سال ۲۰۲۲، شرکت های بررسی داده های آماری وضعیت فروش خودروسازان چینی در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرده اند. در سال گذشته میلادی، بیش از ۲۱ میلیون دستگاه خودروی سواری در چین به فروش رسیده و با وجود شرایط کرونایی، کمبود برخی قطعات الکتریکی و…، خودروسازان چینی توانسته است تا حدود ۵٫۷ درصد رشد فروش را نسبت به به ۲۰۲۰ ثبت کنند. در این محتوا به سراغ پرفروش ترین خودروهای چینی ۲۰۲۱ رفته ایم و جایگاه خودروهای چینی حاضر در بازار ایران را هم بررسی کرده ایم.

با وجود اینکه هنوز خودروسازان چینی به آمار فروش ۲۴ میلیون دستگاهی چند سال قبل خود نرسیده اند، اما توانسته اند تا شرایط سخت جهانی رشد فروش و تولید نسبی را ثبت کنند و عملکرد بهتری را نسبت به سال ۲۰۲۰ داشته باشند. در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰٫۳ درصد بازار خودروی چین به محصولات فولکس واگن اختصاص داشته و نشان های تجاری تویوتا و هوندا نیز به ترتیب با سهم ۷٫۹ و ۷٫۳ درصدی از بزرگترین بازار خودروی جهان در جایگاه های بعدی قرار دارند. البته که فولکس واگن و هوندا نسبت به سال ۲۰۲۰، سهم فروش کمتری را در سال ۲۰۲۱ از بازار خودروهای سواری چین به دست آورده اند.

اما شاید برای بسیاری سوال باشد که “شهروندان چینی، کدام یک از محصولات ملی خود را بیشتر می خرند و جایگاه خودروهای چینی در بازار این کشور پرجمعیت چگونه است؟”. برای همین در این محتوا به سراغ معرفی پرفروش ترین خودروهای چینی در سال ۲۰۲۱ رفته ایم و می خواهیم ببنیم که چینی ها، کدام یک از خودروهای تولیدی خود را بیشتر قبول دارند؟

پرفروش ترین خودروهای چینی بازار ایران در سال ۱۳۹۹ کدامند؟

پرفروش ترین خودروهای چینی ۲۰۲۱

در ادامه به پرفروش ترین خودروهای چینی می پردازیم.

خودروی چری تیگو ۸

چری تیگو ۸ که یک کراس اوور نیمه لوکس است، فروش ۱۶۱ هزار و ۸۳ دستگاه را در بازار چین ۲۰۲۱ داشته است. این خودرو دهمین محصول چینی پرفروش بازار چین و سی و یکمین خودروی پرفروش این بازار است.

وولینگ هونگ گوانگ مینی EV

وولینگ هونگ گوانگ مینی EV یک هاچ بک برقی است. که توانسته در سال ۲۰۲۱ میلادی ۴۲۶ هزار و ۴۸۴ دستگاه فروش را در بازار چین داشته باشد. این محصول الکتریکی وولینگ، دومین خودروی پرفروش بازار چین است. و توانسته با رشد فروش ۲۵۷٫۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰، جایگاه قوی را در این کشور به دست آورد.

هاوال H6

هاوال H6 در سال ۲۰۲۱ توانسته تا فروش ۳۷۰ هزار و ۴۳۸ دستگاهی را در بازار چین داشته باشد. و از سویی با این تعداد فروش در جایگاه چهارم پرفروش ترین خودروی بازار این کشور قرار گرفته است. فروش هاوال H6 نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۱٫۷ درصد کاهش پیدا کرده است. و برای همین جایگاه سوم خود را در سال ۲۰۲۱ از دست داده است.

جیلی بویو

جیلی بویو یک کراس اوور متوسط است که ۲۲۴ هزار و ۸۹۵ دستگاه فروش را در بازار چین ۲۰۲۱ داشته است. این خودرو پنجمین محصول چینی پرفروش بازار چین و دوازدهمین خودروی پرفروش این بازار است.

چری تیگو ۷ پرفروش ترین خودروهای چینی

این خودرو با طراحی خاص چراغ های جلویی مدرن و زیبای کوسه ای شکل  که حس قدرت را در این خودرو به نمایش می گذارد. و خطوط برجسته جانبی که از ابتدا و انتها خودرو امتداد دارد و جلو پنجره موجی شکل خودرو که حالت موج های دریا را تداعی می کند. حس قدرت را در بیننده القا کرده و عنوان پرچم داری کمپانی چری را از ان خود می کند و  می توان ان را زیبا ترین محصول تاریخ کمپانی چری در نظر گرفت.

چراغ های عقب این خودرو که که ترکیبی از ۳ نوار چراغ LED است. حس و حال تهاجمی به این خودرو می بخشد . موتور این خودرو مجهز به توربو شارژ می باشد که با حجم ۱.۵ لیتری ۱۴۷ اسب بخار قدرت تولید و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر را با کمک سیستم انتقال قدرت خود که از نسل دوم سیستم های دو کلاچه خشک الکترومکانیکی است به چرخ ها منتقل می کند .

تیگو ۵

چری که در سال ۱۹۹۹ تاسیس و از سال ۲۰۰۳ با تولید خودرو و مونتاژ خودرو های شرکت های مشهور جگوار و لندروور اغاز به فعالیت کرد. چری تیگو ۵ بعد از تیگو ۷ لوکس ترین خودروی چری است که با چراغ جلو های دودی که مجهز به لامپ های day light است و رینگ های ۱۷ اینچی الومینیومی و موتور ۲ لیتری DVVT که امکان کارکرد سوپاپ ها را با زمان متغییر فراهم می اورد به بازار های ایران راه پیدا کرده است. جعبه دنده ۷ سرعته CVT این خودرو این اطمینان را فراهم می اورد که در بهترین شرایط عمل تعویض دنده را انجام می دهد. در ساخت بدنه خودرو تمامی فرایند های جوشکاری توسط لیزر صورت گرفته که این تکنولوژی باعث افزایش مقاومت جوش ها تا ۳۰ درصد شده که در نتیجه خودرو توانایی تحمل نیرویی تا ۱۶۰۰ مگاپاسکال را در تصادفات دارد.

مقایسه قیمت خودروهای SUV در چین و ایران - ایرنا

پرفروش ترین خودروهای چینی در بازار ایران، چقدر در چین فروش دارند؟

حال این سوال مطرح است که خودروهای چینی بازار ایران، چه جایگاهی را در زادگاه خود دارند. و آیا توانسته اند تا مانند بازار ایران، مورد توجه قرار بگیرند؟ بر اساس بررسی های انجام شده از فهرست ۵۰۰ پرفروش ترین خودروهای چینی در بازار چین، به فهرست زیر رسیده ایم. البته که نام برخی خودروها به خاطر تغییر نسل، از فهرست ما حذف شده اند و صرفاً خودروهایی که در جاده های ایران تردد دارند، وضعیت فروششان در چین بررسی شده است.

۱- چری تیگو ۸ (فونیکس تیگو ۸) در جایگاه سی و یکمین خودروی پرفروش بازار چین

۲- جتور X70 (فیدلیتی) در جایگاه پنجاه و پنجمین خودروی پرفروش بازار چین

۳- چری آریزو ۵ در جایگاه شصتمین خودروی پرفروش بازار چین

۴- چری تیگو ۵X (ام وی ام X55) در جایگاه شصت و هفتمین خودروی پرفروش بازار چین

۵- چری تیگو ۳ (ام وی ام X33) در جایگاه شصت و هشتمین خودروی پرفروش بازار چین

۶- چانگان آلسوین (FMC 511) در جایگاه صد و هفتاد و یکمین خودروی پرفروش بازار چین

۷- بی وای دی F3 در جایگاه صد و نود و یکمین خودروی پرفروش بازار چین

۸- اس دبلیو ام G01 در جایگاه سیصد و پنجاه و هشتمین خودروی پرفروش بازار چین

۹- دانگ فنگ ix5 (دیگنیتی) در جایگاه سیصد و نود و دومین خودروی پرفروش بازار چین

۱۰- هایما S7 در جایگاه چهارصد و بیست و دومین خودروی پرفروش بازار چین

کلام آخر

اطلاع از شرایط خرید اقساطی ماشین تیگو و پرفروش ترین خودروهای چینی می تواند کمک های بسیار زیادی را به شما داشته باشد که بتوانید به سادگی خودروی مدنظر خودتان را پیدا کنید. در صورت علاقمند بودن می توانید به سایت آسیا خودرو مراجعه کنید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *