مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
نحوه استفاده از اتوهلد

آیا خرید محصولات تیگو و آریزو به صرفه است؟

خرید محصولات تیگو و آریزو از جمله موارد و سوالاتی است که در ذهن یک مشتری خودرو به شکلی بسیار ساده شکل می گیرد. این مشتری قطعا تلاش می کند تا در مورد نقاط مثبت و منفی هر کدام از این خودروها اطلاعات بیشتری را کسب کند و در نهایت با توجه به دانسته ها و اطلاعاتی که گردآوری کرده است بتواند تصمیم نهایی را در خصوص خرید مدل خودروی مدنظرش بگیرد.

آن چیزی که قرار است در این مقاله به آن پرداخته شود آن است که آیا خرید محصولات تیگو و آریزو به صرفه است؟ و یا آن که بهتر است تا مشتریان به سمت خودروهای داخلی یا اروپایی بروند؟

خرید محصولات تیگو و آریزو

بررسی ویژگی های مثبت خودروهای تیگو برای خرید محصولات تیگو و آریزو

ابتدا به خودروهای خانواده تیگو می پردازیم. در خانواده تیگو چند مدل از این شاسی بلندها وجود دارد که در حال حاضر تیگو ۷ و تیگو ۸ نسبت به دیگر مدل ها بیشتر روی بورس بوده و خواهان بیشتری دارند. ما نیز سعی می کنیم تا به بررسی همین دو مدل اکتفا کنیم.

تیگو ۷ دارای موتور توربوشارژ است و همین موضوع سبب می شود تا این خودرو بتواند شتاب اولیه بسیار خوبی نیز داشته باشد. تیگو ۷ را می توانید با خودروهایی همچون رنو کپچر، هیوندا توسان، تیوولی، مگان، النترا، اپتیما، تویوتا و پرادو ۴ سیلندر در زمینه شتاب گیری مقایسه کنید. نتایجی که در این قسمت بیان می شوند همگی در واقع نتایج آزمایشات میدانی هستند.

در خرید محصولات تیگو و آریزو تقریبا می توان گفت تمام خودروهای نام برده شده در قسمت بالا به دلیل موتورهای عادی که داشتند در زمینه شتاب عملکرد ضعیف تری را نسبت به تیگو ۷ از خود نشان دادند. این موضوع در حالی بود که رنو کپچر توانست پا به پای تیگو ۷ در این مقایسه شتاب بگیرد و تنها دلیل این موضوع نیز وجود موتور توربوشارژ در این خودرو بود. بنابراین متوجه شدیم که تیگو ۷ می تواند از لحاظ شتاب گیری عملکرد بسیار بهتری نسبت به دیگر خودروهای چینی و کره ای داشته باشد.

در خرید محصولات تیگو و آریزو، خودرو بعدی از خانواده تیگو مربوط به تیگو ۸ می شود. تیگو ۸ از جهت های بسیار زیادی نسبت به تیگو ۷ برتری دارد. قدرت موتور، شتاب صفر تا صد، گشتاوری و…همگی به صورت ناگهانی در تیگو ۸ افزایش پیدا کرده است. به طور مثال قدرت موتور تیگو ۸ برابر ۱۹۰ اسب بخار است و این در حالی است که قدرت موتور خودرویی همچون هیوندا توسان که بسیار نیز شناخته شده و محبوب است در حدود ۱۷۷ اسب بخار است. اگر بخواهیم تیگو ۸ را با خودروهای داخلی نیز مقایسه کنیم باز هم تیگو ۸ برتری های خاص خودش را دارد. به طور مثال قدرت موتور در خودرویی همچون پژو پارس نزدیک به ۱۰۰ اسب بخار است و در تیگو ۸ این مقدار تقریبا دو برابر شده است.

درست است که در مبحث خرید محصولات تیگو و آریزو قیمت خودروی تیگو ۸ نیز بسیار بیشتر از خودروهای داخلی است، اما نسبت به خودروهای اروپایی و کره ای قیمت بسیار پایین تری دارد و همان طور که گفته شد مزیت های بیشتری نیز دارد.

خرید محصولات تیگو و آریزو

بررسی ویژگی های مثبت خودروهای آریزو برای خرید محصولات تیگو و آریزو

در خصوص تیگو ۷ و تیگو ۸، بررسی هایی را انجام دادیم. این بررسی ها نشان دادند که خودروهای تیگو ویژگی های مثبت بیشتری را نسبت به خودروهای دیگر دارند. اما آیا این موضوع در خصوص خودروهای آریزو نیز صدق می کند؟ خودروهای خانواده آریزو از جمله سدان های خانوادگی شرکت “چری” محسوب می شوند. آریزو ۵ و آریزو ۶ در حال حاضر دو خودروی محبوب خانواده آریزو هستند.

آریزو ۵ یکی از خودروهایی است که می توان گفت تقریبا آپشن ها ویژگی های خاصی ندارد. این خودرو فقط اندکی ظاهر مدرن تر و چند آپشن کوچک را به خود اضافه کرده است؛ وگرنه گیربکس ساده، پیشرانه ۴ سیلندر معمولی، قدرت موتور ۱۱۶ اسب بخار و گشتاوری ۱۴۱ نیوتن بر متر ویژگی های خاصی محسوب نمی شوند و می توان گفت تقریبا این ویژگی ها نزدیک به خودروهای تولید داخل نیز است. خرید آریزو ۵ می تواند برای افرادی که به دنبال ماشین های خارجی با ظاهری لوکس هستند گزینه مناسبی باشد، زیرا آریزو ۵ نسبت به خارجی بودنش قیمت مناسبی نیز دارد.

اما در صورتی که در هنگام خرید محصولات تیگو و آریزو، ویژگی های مثبت بیشتری را از خودروی خودتان انتظار دارید، بهتر است به سراغ آریزو ۶ بروید. در تولید آریزو ۶ شرکت چری تازه متوجه شد که باید خودروهایش را خاص تر کرد و ویژگی های مثبت آن ها را نیز افزایش دهد. گیربکس دو کلاچه ای که به آریزو ۶ افزوده شد در کنار موتور ۴ سیلندر توربوشارژش و همچنین قدرت موتور ۱۴۷ اسب بخار و گشتاوری ۲۱۰ نیوتن، همگی سبب شد تا آریزو ۶ بتواند یک جهش ناگهانی نسبت به آریزو ۵ داشته باشد و خودش را محبوب تر جلوه دهد. این ویژگی ها در خودروهای خارجی دیگر نیز دیده می شوند، اما مسلما قیمت خرید آریزو ۶ بسیار پایین تر از دیگر خودروهای خارجی است و همین موضوع نشان می دهد که خرید این خودرو می تواند به صرفه باشد.

جمع بندی

برای خرید محصولات تیگو و آریزو می توانید به نمایندگی های آسیا خودرو مراجعه کنید. در این نمایندگی ها محصولات شرکت چری و دیگر مواردی که مربوط به مدیران خودرو و ایران خودرو می شوند را با شرایطی ویژه و مناسب به فروش می رسانند. در این مقاله سعی کردیم تا به این سوال پاسخ دهیم که آیا خرید محصولات تیگو و آریزو به صرفه است یا خیر؟ پاسخی که تا این جا گرفتیم نیز نشان می دهد که این خرید از لحاظ اقتصادی و همچنین آپشن ها و ویژگی هایی که خودرو دارد بسیار مناسب و به صرفه است.

در صورتی که قصد خرید خودرو را دارید می توانید از این خودروها خریداری کنید و با پرداخت قیمت متوسطی، خودرویی را سوار می شوید که آپشن های خودروهای اروپایی را به طور تمام و کمال دارد.

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *