مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
ام وی ام 110

آیا ماشین های MVM بی کیفیت‌ترین خودرو چینی است؟

برخی ایرانیان تصور می کنند که ام وی ام بی کیفیت‌ترین خودرو چینی است، با این حال به دلایل اقتصادی و قیمت رقابتی‌اش آن را ترجیح می‌دهند. امروزه شرکت مدیران خودرو برخی از اتومبیل‌های شرکت چینی، بنام«چری» (Chery) را در کشور ایران مونتاژ و تحت برند MVM به بازار کشور عرضه می‌کند.

آیا ام وی ام در زمره بی کیفیت‌ترین خودرو چینی چینی است؟

چری یک شرکت بزرگ اتومبیل سازی دولتی می‌باشد و در چین قرار دارد و در سال ۱۹۹۷ افتتاح شده است و از لحاظ میزان تولید در رتبه دهم شرکت‌های خودروسازی بزرگ چین به شمار می‌آید.

با کوچ کردن به طرف اتومبیل‌های شرکت‌ چری در کلاس‌های گوناگون، مدیران خودرو از ماشین‌های کوچک شهری گرفته تا هاچ‌ بک، سدان و دیگر ماشین‌های کراس‌اور را تولید می‌نمایند. مدیران خودرو به عنوان مونتاژکننده خودرو ام وی ام در کشور ایران از حدود ۱۰ سال پیش عرضه ماشین‌های چری را با مدل QQ شروع کرده است. ما چری QQ را در کشور با اسم «ام وی ام ۱۱۰» می‌شناسیم. خودرویی که تا این حد در کشور چین نیز مورد استقبال مردم قرار گرفته و ساخت شرکت چری می‌باشد قطعا نمی‌تواند بی کیفیت‌ترین باشد.

تنها مشکلی که در این خودرو و به طور کلی وجود دارد این است که اغلب علیرغم ظاهر زیبایی که دارند، این خودروها در ایران تست ایمنی نمی شوند. در نتیجه باعث می شود که به عنوان بی کیفیت ترین خودروها در نظر گرفته شوند.

با این وجود نمی توان همه خودروهای چینی را با چوب خودروی بی کیفیت زد، خودروهایی مثل تیگو ۵ و تیگو ۷ و تیگو ۸ با آپشن های گسترده از باکیفیت ترین خودروها هستند و البته استقبال زیادی هم از این نوع ماشین ها شده است.

 

آیا اولین نسخه ام وی ام بی کیفیت‌ترین خودرو چینی است؟

زمانی که نسخه اول MVM 110 وارد کشور ایران شد، یک نمونه تقریبا دقیق از نمونه اول «دوو ماتیز» بود. قیمت بسیار خوب ام وی ام یکی از عوامل موفقیت و فروش اتومبیل ام وی ام جدید در  کشور ایران گشت. مونتاژ و فروش خودرو ام وی ام ۱۱۰ برای مدیران خودرو که قبلا دوو ماتیز را تولید می‌نمود یک کار بسیار راحت بود. علت قطع همکاری مدیران خودرو و دوو این بود که شرکت دوو در سال ۲۰۰۱ به وسیله شرکت جنرال موتورز خریداری شد و بعد از اعمال نمودن تحریم‌ها علیه کشور ایران هم نتوانست با دوو همکاری نماید و در نتیجه به سمت همکاری با شرکت خودروی چینی چری پیش رفت.

با سپری شدن سال‌های گذشته، مدیران خودرو مدل‌های گوناگونی از اتومبیل‌های چری را بصورت مونتاژ یا وارداتی به بازار کشور ایران عرضه نمود. از مدل‌های جدید آن‌ می‌توان به خودرو ام وی ام ۵۵۰ (چری E5)، خودرو ام وی ام ۳۱۵ (Fulwin 2 FL) سدان و هاچ‌بک، وهمچنین خودرو ام وی ام ۱۱۰ اس (Chery QQ)، ام وی ام X33s (تیگو ۳) و ام وی ام X22 (تیگو ۲) اشاره نماییم. البته این شرکت اکنون دو مدل اتومبیل «تیگو ۵» و «آریزو ۵» را بر اساس برند چری به بازار عرضه می‌نماید. علاوه بر این برخی از مدل‌های بالا نیز تحت عنوان برند چری به بازار وارد می‌شوند.

استقبال از بی‌کیفیت‌ترین خودرو چینی در ایران به چه میزان است؟

در بازار ویژه کشور ایران، استقبال از انواع مدل‌های اتومبیل‌ MVM تقریبا خوب بوده است و آن‌ها به خوبی توانسته‌اند بازه‌ قیمتی مناسبی را به نسبت بازار پرداخت نمایند. در این بازه‌ قیمتی نسبتا هیچ اتومبیل داخلی وجود نخواهد داشت و اتومبیل‌های خارجی غیر چینی هم فروش بسیار ضعیفی دارند. همانگونه که اشاره نمودیم، شرایط فروش خودروهای ام وی ام مدیران خودرو در ایران به وسیله آسیا خودرو اداره می‌گردد.

بازار بسیار پر‌رونق شاسی بلندهای اتومبیل چری نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت بسیار خوبی از لحاظ طراحی و کیفیت داشته است و این موضوع موجب شده است موضع اتومبیل‌های آسیا خودرو در مقابل اتومبیل‌های داخلی نیرومندتر ‌شود. لذا تعداد زیادی از افراد دوست دارند که به جای اتومبیل‌های داخلی، به سراغ اتومبیل‌های ام وی ام بروند و در پی بدست آوردن آنها باشند.

مقایسه برند‌های کره‌ای با بی کیفیت‌ترین خودرو چینی به چه نحو است؟

چری تولیدات متنوع و زیادی در کلاس اتومبیل‌های کراس‌اور دارد و این موضوعی است که نه ماشین سازان داخلی تا به حال به آن دست یافته‌اند و نه کراس‌اورهای کره‌ای و نه ژاپنی توانسته‌اند با قیمت کم کراس‌اورهای چری به اسم «تیگو» (Tiggo) رقابت کنند.

کراس‌اور به کلاسی از ماشین‌ها گفته می‌شود که خصوصیاتی میان ماشین‌های SUV و ماشین‌های غیر SUV مخصوصاً هاچ‌بک یا واگن دارند. این کلاس از ماشین‌ها در سال‌های گذشته و اکنون بسیار طرفدار داشته است.

در بین ماشین‌های چینی به خاطر وجود برخی مسائل که در بالا گفته شد، کراس‌اورها در کشور ایران مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. از کراس ‌اورهای بروز و جدید ام وی ام که تازه به بازارهای کشور ایران وارد شده‌اند، بایستی به اتومبیل ام وی ام ایکس ۲۲ یا همان تیگو ۲ اشاره نمود. این اتومبیل، کوچکترین کراس‌‌اور چری در کشور ایران می‌باشد و می‌توان آن را چیزی میان یک کراس‌اور و یک هاچ‌بک کراس دانست.

بی کیفیت‌ترین خودرو چینی از نظر مردم ایران کدام است؟

برخلاف نظرات منفی عمومی در مورد کالاهای چینی، آنچه امروزه توجه مشتریان ایرانی را به خودروهای چینی جلب نموده در درجه اول قیمت آن و در درجه دوم آپشن های موجود در آن می‌باشد.

 ایکس ۲۲ در بازه‌ قیمتی بسیار مناسب و خوبی قرار گرفته است و در حال حاضر قیمت مدل دنده‌ دستی عادی و معمولی آن در بازار  بسیار نزدیک به «ساندرو استپ‌وی» دنده دستی می‌باشد. مدل دنده اتوماتیک ایکس ۲۲ هم در بازار با قیمت بالاتری موجود می‌باشد. به این معنا که آن نیز نزدیک به قیمت بازار ساندرو استپ‌وی دنده اتوماتیک می‌باشد. با اینکه قیمت اتومبیل ام وی ام ایکس ۲۲ و ساندرو استپ‌وی نزدیک به هم می‌باشد، اما X22 امکانات خیلی بیشتری دارد.

 ولی لوکس‌ترین ماشین چری در کشور ایران را بایستی مدل تیگو ۵ دانست. این اتومبیل تحت برند چری به کشور ایران وارد نمی‌شود و دقیقا به همان اسم چری تیگو ۵ به بازار  کشور ایران آمده است. چند ماهی می‌شود که نمونه‌ فیس‌لیفت آن نیز در کشور ایران ظاهر شده است و نمونه‌های گوناگون آن در بازه‌ قیمتی کمتری به وسیله آسیا خودرو به فروش می‌رسند.

قیمت تیگو ۵ به صورت چشمگیری از کراس‌اورهای هم‌ رده‌ کره‌ای پایین‌تر می‌باشد، اما امکاناتی نسبتا در همان حد و اندازه را دارد. البته به طور یقین از لحاظ کیفیت قطعات و تجهیزات بایستی به اندازه‌ هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید انتظار داشته باشید.

 امروزه محصولاتی همچون تیگو ۷ و تیگو ۸ به عنوان کراس‌اور پرچمدار چری در بازار کشور ایران به فروش می رسند، تیگو ۷ کراس‌اوری است که ظاهرا به آسانی با رنو کپچر و پژو ۲۰۰۸ رقابت می‌نماید.  این روزها  خرید اینترنتی ماشین درحال رواج یافتن می‌باشد و متقاضیان ایرانی علاوه بر مراجعه به صورت حضوری به نمایندگی‌ها، این امکان را نیز دارند که به صورت آنلاین ماشین مورد علاقه خود را سفارش دهند.

فروش mvm با اقساط ۶۰ ماهه

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات طرح فروش اقساطی به سایت آسیا خودرو مراجعه نمایید.

جمع بندی

قضاوت در مورد بی کیفیت‌ترین خودرو چینی چندان هم آسان نیست. اگرچه بعضی خودروهای چینی نسبت به ژاپنی کیفیت پایین‌تری دارند ولی فراموش نکنید که هر چقدر پول بدهید آش می‌خورید. برای آشنایی بیشتر با خودرو ام وی ام مقاله ثبت نام خودروی تیگو را بخوانید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *