مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
سیستم هشدار سرعت چری آریزو 6

آیا چری آریزو ۶ به سیستم هشدار سرعت مجهز شده است؟

سیستم هشدار سرعت چری آریزو ۶ در این خودرو و بسیاری از خودروهای مختلف دیگر وجود دارد. اگر بخواهیم به زبان و بیان ساده آن را به شما توضیح دهیم لازم است تا بگوییم که با وجود این سیستم، دیگر رانندگان سرعت های غیرمجاز نخواهند داشت و همین موضوع سبب می شود که بسیاری از خطرات و تصادفات جاده ای رخ ندهد. در ادامه در خصوص این موضوع توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم کرد.

سیستم هشدار سرعت چری آریزو 6

سیستم هشدار سرعت چری آریزو ۶ چیست؟

این سیستم هشدار در بسیاری از خودروهای مدرن و امروزی وجود دارد که سبب می شود افراد بتوانند رانندگی بهتری را داشته باشند. البته لازک به ذکر است که در خودروهایی همچون سمند نیز از نمونه های اولیه آن تحت عنوان یک صدای بوق مانند ریز که در اثر افزایش سرعت از یک محدوده خاص شنیده می شود، استفاده شده است. اما در خودروهایی همچون چری آریزو ۶ و یا دیگر محصولات چری همچون تیگو ۷ و تیگو ۸، از نمونه های پیشرفته تر این سیستم آلارم بهره برده اند.

سیستم هشدار سرعت در زمانی که سرعت خودروی شما از محدوده تعیین شده و مجاز بیشتر می شود، به صدا در می آید. این صدا نیز به نحوی طراحی شده است که نمی توانید آن را نادیده بگیرید و لازم است تا در اولین لحظه ممکن، سرعت خود را کاهش دهید تا بتوانید صدای آن را قطع کنید.

سیستم هشدار سرعت چری آریزو 6

مزیت های استفاده از سیستم هشدار سرعت

هر کدام از آپشن هایی که در خودروهای جدید دیده می شود، مسلما مزیت هایی دارد که سبب می شود افراد بتوانند رانندگی بهتر و دقیق تری را داشته باشند. فراموش نکنید که تمامی این سیستم های هشدار و امنیتی به منظور افزایش امنیت و راحتی و رفاه خود شما در خودروها قرار می گیرند. بنابراین بهتر است به آن ها توجه کرده و از آن ها به خوبی استفاده کنید.

*جلوگیری از افزایش سرعت غیرمجاز

اولین، مهم ترین و اصلی ترین کاربردی که سیستم هشدار سرعت چری آریزو ۶ دارد، مربوط به جلوگیری کردن از افزایش سرعت غیر مجاز راننده در جاده ها و خیابان ها است.

زمانی که در یک بزرگراه و یا همان اتوبان در حال رانندگی هستید، احتمالا برای مدت زمان کوتاهی هم که شده باشد، ممکن است پا را تا آخر روی پدال گاز فشار دهید و بخواهید از نهایت سرعتی که خودروی شما می تواند داشته باشد، لذت ببرید.

در چنین مواردی مسلما خودروهای دیگری هم هستند که در صورت بروز کوچک ترین تغییر در مسیر شما و یا آن ها احتمالا تصادفتان با آن ها وجود خواهد داشت. به همین دلیل است که اگر سیستم هشدار سرعت چری آریزو ۶ را داشته باشید، می توانید به سادگی از این موضوع عبور کرده و دچار این افزایش سرعت های غیرمجاز نشوید.

*جلوگیری از تمرکز مداوم بر روی کیلومتر شمار

دومین مورد مربوط به جلوگیری از تمرکز مداوم بر روی کیلومتر شمار است. بسیاری از اوقات شما نمی خواهید تا از سرعت مجاز فراتر بروید و برای آن که از این موضوع مطمئن شوید، دائما یک چشمتان به کیلومتر شمار و چشم دیگرتان به جاده است.

این موضوع هم می تواند مغز و چشم شما را در عرض مدت کوتاهی خسته کند و هم می تواند سبب شود که دچار حواس پرتی نیز شوید. فرض کنید در یکی از همین موارد که چشم از جاده بر می دارید، ناگهان فردی به وسط جاده بیاید و یا یکی از خودروهای جلویی شما تغییر لاین دهد، مسلما در چنین شرایطی تا شما دوباره بخواهید به جاده نگاه کنید چند ثانیه و یا حتی یک ثانیه را از دست داده اید و همین موضوع می تواند سبب بروز تصادفات زیادی شود.

قطع کردن سیستم هشدار سرعت

بسیاری از افراد با توجه تمام نکات مثبتی که در خصوص سیستم هشدار سرعت چری آریزو ۶ بیان کردیم، باز هم ترجیح می دهند تا صدای این اخطار را نشنوند. همین موضوع سبب می شود تا بخواهند این سیستم آلارم را قطع کنند. در ادامه روش هایی که می توانید برای قطع کردن این آلارم استفاده کنید را بیان کرده ایم.

روش اول:

کاپوت خودرو را باز کنید و در سمت راست موتور خودرو در گوشه انتها یک سیم سفید رنگ وجود دارد،با اینکار هم این آلارم سرعت رو قطع می کنید و هم دیگر کیلومترشمار شمارش انجام نمیدهد البته این روش پیشنهاد نمیشود زیرا اول آنکه برای گارانتی خودرو روشی غیر عادلانه و ناشایست است و خود نمایندگی بعدا از فرسودگی قطعات متوجه اینکار می گردد!

روش دوم:

خودتان اگر میتوانید پنل کیلومتر شمار (داشبورد) زا باز نمایید و در آنجا یک قطعه شبیه باتری سکه ای پیدا می کنید و سیم آن را قطع کنید اما اگر آشنایی به باز و بسته کردن پنل داشبورد ندارید اینکار توصیه نمی شود

روش سوم (پیشنهادی):

به تعمیرکار مراجعه کنید تا شخص متخصص اینکار را انجام دهد و نه تنها برای شما روش دوم را انجام می دهد بلکه به درخواست شما با هزینه ای نه چندان زیاد با قطع سیم بین قسمت قطع شده و مفصل آن قطعه یک کلید قرار میدهد و با این تفاسیر هرموقع که خواستید می توانید این سیستم را فعال یا غیرفعال نمایید.

جمع بندی

سیستم هشدار سرعت چری آریزو ۶ و یا هر خودروی دیگری که امروزه تولید می شود، به منظور افزایش رفاه و همچنین ایمنی شما در نظر گرفته شده است. بهتر است این سیستم را قطع نکرده و سعی کنید تا در محدوده سرعت مجاز رانندگی کنید که این صدا را نشنوید. البته در صورتی که قصد خرید اقساطی چری آریزو ۶ را داشته باشید و به نمایندگی های آسیا خودرو مراجعه کنید، در آن جا تمام توضیحات لازم در این خصوص را به شما می دهند و می توانید به طور کامل از این موضوعات آگاه شوید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *