مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
قیمت فونیکس تیگو ۷ پرو

آیا قیمت فونیکس تیگو ۷ پرو از تیگو ۸ ارزان تر است؟

مدیران خودرو  با داشتن سابقه ای روشن به عنوان  بزرگترین خودروساز خصوصی ایران شناخته می شود. در سال های اخیر به علت وجود تحریم های سنگین بسیاری از شرکت های خودروسازی معتبر جهانی از بازار ایران خارج شده و شرکت های خود را در ایران تعطیل کرده اند. با این وجود مدیران خودرو ارتباطش را با برند چری قطع نکرده و هم اکنون اقدام به واردات محصولات گران قیمت این برند به ایران با عنوان فونیکس می کند. این اقدام ارزشمند مدیران خودرو توجه بسیاری از فعالین عرصه واردات و صادرات ماشین را به خود جلب کرده است. بنابراین در این مطلب قیمت فونیکس تیگو ۷ پرو و تفاوت آن با تیگو ۸ را بررسی می کنیم.

انواع فونیکس و بررسی قیمت فونیکس تیگو ۷ پرو

فونیکس نام اختصاصی خودروهای گران قیمت از کمپانی چری در ایران می باشد. به این صورت که ایران خودرو به دلیل تحریم های سنگین موجود، اقدام به مونتاژ تیگو ۸ پرو، آریزو ۶ پرو و تیگو ۷ پرو در ایران کرده است. شرکت مدیران خودرو در آذر ۱۴۰۰ در مراسم رسمی از برند فونیکس رونمایی کرد. دیگر محصولات ارزان قیمت این کمپانی با عنوان ام وی ام در ایران مونتاژ و فروخته می شوند. برای ثبت نام خودرو تیگو و خرید انواع مدل های موجود آن در ایران، به سایت مدیران خودرو مراجعه و شرایط لازم را جویا شوید.

قیمت فونیکس تیگو ۷ پرو و ویژگی های آن

فونیکس تیگو ۷ معمولی در سال ۱۳۹۶ توسط مدیران خودرو معرفی و به فروش رسید. قیمت فونیکس تیگو ۷ پرو در سال ۹۶ حدود ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شد و با استقبال بالایی روبه رو گشت. حال این شرکت با معرفی نسل جدیدی از این ماشین با موتوری قوی تر و تغییرات جزعی، قدمی رو به جلو گذاشته است. جلو پنجره بزرگ شش ضلعی و چراغ‌های LED با طرح گرافیکی خاص، جلوه ای زیبا به تیگو ۷ پرو داده است.

مهم ترین تغییر ظاهری تیگو ۷ معمولی با پرو در استایل کلی بدنه ماشین می باشد. مدل قدیمی این ماشین به صورت یک کراس اوور عضلانی شناخته می شود که به علت ظاهر اسپرتش،  قشر جوان خواهانآن می باشند. اما مدل پرو تیگو ۷ با داشتن بدنه ای بزرگتر شباهت بیشتری به محصولات DS7 دارد و از حالت اسپرت مانند قبلی خود فاصله گرفته است.

قیمت فونیکس تیگو ۷ پرو

بنا به اعلام سایت های رسمی کشور قیمت فونیکس تیگو ۷ پرو حدود ۱ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان می باشد. به نظر می رسد این سطح قیمت گذاری برای این ماشین به علت موتور قدرتمند تیگو ۷ پرو با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر، معقول می باشد. از آن گذشته گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک از نوع CVT ، دوربین ۳۶۰ درجه و کروز کنترل و شش کیسه هوا٬، سقف پانورامیک‌، ترمز پارک برقی و شارژر وایرلس از دیگر امکانات فنی و رفاهی این مدل قلمداد می شوند.

تیگو ۸

خودرو تیگو ۸ لوکس ترین محصول از برند فونیکس مدیران خودرو می باشد که در دو مدل به بازار عرضه می شود. تیگو ۸ پرو پریمیوم در سال ۱۴۰۱ و تیگو ۸ کلاسیک در سال ۱۴۰۰ به تولید رسیدند و علاوه بر تفاوت های جزئی در بدنه و موتور، تفاوت قیمت چشم گیری نیز دارند. از سری مشخصات مشترک این دو تیپ از تیگو ۸ می توان به سیستم Autopilot (رانندگی خودکار) نوع L2 ، جلو پنجره چند ضلعی با طرح ماتریسی کروم ‌رنگ، موتور قوی از نسل سوم خانواده ACTECO، کروزکنترل هوشمند ، رادار نقطه کور ، کمکی ماندن در لاین و حرکت در ترافیک اشاره کرد.

تیگو ۸ پرو پریمیوم مدل گران تر این ماشین است که هم اکنون در بازار با قیمت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد. تیپ کلاسیک این مدل با قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مقام دوم را به خود اختصاص داده است. بنا به اعلام مدیران خودرو اولین فروش تیپ پرو این ماشین از دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و به علت استقبال مشتریان، امکان فروش قسطی آن نیز فراهم گشت. در پی اعتراض سازمان حمایت به قیمت بالای این محصول، فروش ماشین های با برند فونیکس از ۸ دی به ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰ موکول شد.

بررسی تیگو ۸ پرو پریمیوم و تیگو ۸ کلاسیک

به علت تفاوت قیمت چشم گیر دو تیپ تیگو ۸ شاید برای بسیاری سوال شد که برتری تیپ پرو پریمیوم به کلاسیک چیست؟ در جواب این سوال باید اشاره کنیم که مدل پرو پریمیوم تیگو ۸ با داشتن تهویه مطبوع ردیف دوم با قابلیت تنظیم، حافظه صندلی راننده و آینه‌های جانبی ، سیستم خوش‌آمدگویی برای صندلی راننده ، شیفتر فرمان،  تنظیم صندلی سرنشین ردیف جلو توسط سرنشینان ردیف عقب، چراغ مه شکن جلو، چراغ جلو تطبیقی، شارژر بی سیم، سردکن صندلی جلو، سیستم کنترل صوتی، سیستم یونیزاسیون و فیلتر N95 چند پله از مدل کلاسیک جلو تر می باشد.

قیمت فونیکس تیگو ۷ پرو

علاوه بر مشخصات مطرح شده در بند فوق باید اشاره کنیم که سیستم ایمنی ADAS تیپ کلاسیک تنها شامل BSD است؛ در حالیکه این مزیت برای تیپ پرو پریمیوم شامل DOW, BSD, RCTA, LDW, LKA,DOW, BSD, RCTA, LDW, LKA,IHC, LCA می باشد. در ادامه به منظور شناخت کامل تفاوت های این دو تیپ و مقایسه کاربردی آن دو به بررسی دقیق تر تیگو ۸ پرداخته ایم.

  • حجم موتور

نسخه پروپریمیوم ( ۱.۶TGDI )

نسخه کلاسیک (۲.۰T )

  • قدرت موتور

نسخه پروپریمیوم (۱۹۷ اسب بخار)

نسخه کلاسیک (۱۷۰ اسب بخار )

  • گشتاور

نسخه پروپریمیوم (۲۹۰ نیوتن‌متر )

نسخه کلاسیک (۲۵۰ نیوتن‌متر )

  • گیربکس

نسخه پروپریمیوم (۷ DCT )

نسخه کلاسیک (۹ CVT )

  • حالات رانندگی

نسخه پروپریمیوم (اکو، اسپورت، کامفورت )

نسخه کلاسیک (اکو، اسپرت )

  • تعویض دنده

نسخه پروپریمیوم ( برقی )

نسخه کلاسیک ( دستی )

سخن پایانی

در جواب سوال آیا قیمت فونیکس تیگو ۷ پرو از تیگو ۸ ارزان تر است باید گفت که بله اینطور می باشد. بنا به اعلام مدیران خودرو  در ۱۹ تیر ۱۴۰۱  قیمت فونیکس تیگو ۷ پرو  ۱ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان می باشد. با این آمار باید گفت که فونیکس تیگو ۷ پرو با موتور ۱.۵ لینری اتوماتیک توربو حدود ۲۰۰ میلیون از تیگو ۸ کلاسیک و ۵۰۰ میلیون تومان از تیگو ۸ پرمیوم ارزان تر است. با خرید ماشین های فونیکس از آسیا خودرو می توانید از شرایط پرداخت اقساطی نیز بهره مند شوید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *