مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مشخصات تیگو ۷

آیا قیمت تیگو ۷ در بازار تهران و شهرستان ها متفاوت است؟

قیمت تیگو ۷ در بازار تهران مثل بیشتر خودروهایی که در ایران موجود است همیشه با افزایش و یا کاهش‌های بسیاری روبرو بوده است. به خصوص وقتی که دنبال قیمت چری تیگو ۷  دست ‌دوم و کارکرده باشید، با یک مساله گیج کننده مواجه هستیم، زیرا فاکتورهای زیادی مثل قطعات تعویض شده یا رنگ‌شده، کیلومتر کارکرد و … در قیمت تیگو ۷ در بازار تهران تاثیر می‌گذارند. اشخاص عادی و غیر متخصص توانایی تشخیص تمام این موارد را ندارند و قادر نیستند که قیمت خودرو چری تیگو ۷ را به‌ درستی مشخص کنند، درنتیجه امکان دارد دچار عواقب جبران‌ناپذیری شوند. مساله ای که توجه همه اذهان را به خود جلب کرده تفاوت قیمت این خودرو در تهران با سایر شهرستان هاست.

نحوه تعیین قیمت تیگو ۷ در بازار تهران

قیمت چری تیگو ۷ با در نظر گرفتن معاملات واقعی که هر روز در بازار وجود دارند مشخص می‌گردد.

چری تیگو ۷ یکی از مدل‌های کراس‌اور است که سیستم دو دیفرانسیل ندارد، ولی توانسته با تکیه بر طراحی مد امروز، سواری قابل قبولی داشته باشد و دارای تعداد زیادی از امکانات رفاهی و ایمنی می‌باشد. لذا نظر خیلی از افراد را به خود جلب کرده است، مخصوصا که این محصول جزو نسل‌های جدیدتر خودروهای چینی می‌باشد و دارای طراحی اصولی  و ایمنی کافی است.

 این خودرو با بهبود کیفیت متریال و مونتاژ، اعتبار زیادی پیدا کرده است. در حقیقت این محصول دارای شایستگی های زیادی است و موفق شده بعضی از افراد را از خرید رقبای دست دوم خوش‌ نام کره‌ای منصرف نماید و به سمت خود جذب کند. بزودی تیگو ۷ پرو هم به وسیله  ‌شرکت آسیا خودرو عرضه خواهد شد.

تیگو ۷ پرو را می‌توانیم نسل جدید چری تیگو ۷ بدانیم که به عنوان یکی از پرچمداران خودروهای چینی می‌باشد که فروش زیادی را در بازار کشور ایران داشته است. چری TIGGO 7 PRO از نظر ظاهری و عملکردی در سطح خیلی بالایی نسبت به دیگر هم رده های خود قرار دارد و دارای امکانات و آپشن های بسیار فوق العاده ای است. بنابراین، این خودرو تجربه رانندگی محشری را برای رانندگان خود به ارمغان می‌آورد.

بررسی مشخصات و قیمت تیگو ۷ در بازار تهران

چری تیگو ۷ در آغاز به عنوان یک طرح کانسپت و تحت عنوان TX در سال ۲۰۱۲ میلادی ظاهر شد و بعد از گذشت تقریبا چهار سال، سرانجام نسخه پایانی آن به صورت رسمی در نمایشگاه بین المللی پکن چین رونمایی شد. این خودرو، تقریبا یک سال پس از تیگو ۷ توسط شریک اصلی چری در کشور ایران (یعنی شرکت آسیا خودرو ) به ایران وارد شد که مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

البته قیمت بالای چری تیگو ۷ در کنار کاهش قیمت بالای محصولات دست دوم چینی موجب شده است که تعداد زیادی از افراد نسبت به خرید این محصول با تردید مواجه شوند. ولی در هر حال تیگو ۷ هنوز از کراس‌اورهای هم رده کره‌ای و ژاپنی خیلی مناسب‌تر و ارزانتر می‌باشد و دارای خصوصیات بسیار خوبی است که در بازار ایران پرطرفدار است.

مشخصات فنی تیگو ۷

در زیر کاپوت چری تیگو ۷ یک  پیشرانه کوچک ۱.۵ لیتری وجود دارد که به کمک توربو قادر است که در بهترین حالت ۱۴۷ اسب بخار و  همچنین ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت تولید به وسیله یک جعبه دنده خودکار ۶ سرعته دو کلاچه راهی چرخ‌های جلویی می‌شود. از خصوصیات فنی مثبتی که  تیگو ۷  دارد می‌توانیم به مصرف سوخت قابل قبول و گشتاور خطی مناسبی که از دور موتور پایین یعنی ۱۷۵۰ دور بر دقیقه بهره مند است اشاره کنیم. به ویژه که تیگو ۷ بر عکس ظاهر پر ابهتی که دارد، کراس‌اوور چندان سنگین وزنی نیست. همچنین با دقت در ساختار تک دیفرانسیلی که دارد با همین مقدار قدرت و گشتاور هم به شتاب کافی می‌تواند برسد (البته در رانندگی معمولی و نه در حد رانندگی اسپرت و یا مسابقه‌).

 ولی در این میان مشکلاتی مانند: شرایط ویژه و هزینه نگهداری بالایی دارد که در پیشرانه‌های توربو و گیربکس‌های دو کلاچه وجود دارد.

تفاوت قیمت تیگو ۷ در بازار تهران با دیگر شهرستان ها

قیمت ماشین هایی که پرتیراژ هستند در شهرهای گوناگون کشور ایران با نوسان همراه می‌باشد. این نوسان به حدی می‌باشد که به هیچ وجه دور از انتظار نمی‌باشد. لذا شما یک نوسان ۱۰ میلیون تومانی را در قیمت یک خودرو در شهرهای گوناگون تجربه می‌کنید.

قیمت تیگو ۷ در بازار تهران ممکن است که بین ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد باشد و در  شهرستان ها قیمت آن تقریبا چیزی حدود ۸۰۰ میلیون است ولی در تهران و شهر های بزرگ نزدیک به ۱ میلیارد فروخته می‌شود.

از جمله عوامل دیگر تاثیرگذار بر قیمت تیگو ۷ در بازار تهران هزینه فریت (باربری) می باشد. در واقع، قیمت این خودرو در شهرهای نزدیک به گمرکات کشور و شهرهای بندری ارزانتر است زیرا شامل هزینه باربری کمتری شده است.

در سال ۲۰۱۹، نسل دوم ماشین چری تیگو ۷ در نمایشگاه خودروی گوانگجو معرفی شده است. این کراس اوور دیفرانسیل جلو در سال ۲۰۲۰ دارای فروش بالایی بوده است. اگر دو نسل از این نوع خودرو را با هم مقایسه نمایید، متقاعد خواهید شد که چری نسل دوم Tiggo 7 دارای طراحی ویژه و منحصر به فردی است که وارد بازار تهران شده است.

بر اساس بررسی های صورت گرفته، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای افزایش قیمت تیگو ۷ در بازار تهران و ایران، دلالان و نمایشگاه داران شهرهایی مثل تهران و اصفهان می‌باشند که با منتشر کردن بعضی آگهی ها تلاش می‌کنند  تا حاشیه سود خود را در شرایط ناپایدار بازار زیادتر کنند. البته هنوز این جو گرانی به شهرهای کوچک نرسیده است.

بیشتر وقتها خرید ماشینهای جدید ورود به بازار در شهرهایی مثل تهران، اصفهان،تبریز، شیراز و مشهد به مراتب آسان‌تر از شهرستانهای دیگر می‌باشد و متقاضیان علاقه مند به خرید این خودروها چاره‌ ای ندارند جز اینکه برای داشتن آن ماشین‌ها در کمترین زمان ممکن، خرید خود را در این شهرها انجام بدهند. ولی با پیگیری های میدانی در بازار امروز قیمت ماشین‌ها رو به افزایش است و مناسبترین قیمت برای بعضی ماشین‌ها در شهرستان هایی جز کلانشهرها مشاهده می شود.

جمع بندی

علیرغم نوسان قیمت تیگو ۷ در بازار تهران و شهرستان ها، اگر خودروی مورد نظر خود را از شرکت های معتبری همچون نمایندگی آسیا خودرو خریداری کنید هیچگاه ضرر نمی کنید. در آخر برای بدست آوردن اطلاعات کاملتر درباره‌ی خودرو تیگو ۷ و شرایط خرید و قیمت آن به سایت آسیا خودرو مراجعه فرمایید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *