مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
گیربکس CVT خرید محصولات تیگو و آریزو

آیا قیمت خرید محصولات تیگو و آریزو با گیربکس CVT بیشتر است؟

در عصر حاضر، گیربکس های اتوماتیک به دلیل میزان راحتی که در سبک حین رانندگی فراهم می کنند، جزئی از صنعت خودرو شده اند. در حال حاضر، گیربکس دوکلاچه DCT و گیربکس متغیر پیوسته CVT دو گیربکس اتوماتیک نسبتاً محبوب برای تجربه سواری نرم و بی دردسر هستند که توسط کمپانی چری روی خودروها نصب می شوند. از آنجایی که هر دو گیربکس در کیفیت سواری و قیمت خرید محصولات تیگو و آریزو بسیار تعیین کننده هستند، بهتر است با نحوه عملکرد و تمایز این دو گیربکس آشنا شویم.

 

آشنایی با گیربکس DCT اتوماتیک قبل از خرید محصولات تیگو و آریزو

همانطور که از نام آن پیداست، گیربکس دوکلاچه یا DCT با دو کلاچ که به طور خودکار کار می کنند، طراحی شده است. هر دو کلاچ دارای حسگر به ترتیب به دو شفت استوانه ای متصل هستند که به صورت متحدالمرکز قرار گرفته اند (در حقیقت یکی دور دیگری قرار گرفته است) اما مستقل از یکدیگر هستند. شفت داخلی به صورت طولی از شفت بیرونی خارج می شود و مانند شفت بیرونی، چند چرخ دنده روی آن نصب شده است. یک شفت دارای دنده های زوج است و دنده های فرد روی دیگری قرار دارند. چرخ دنده های نصب شده روی این شفت ها با چرخ دنده های مستقل روی شفت خروجی که چرخش چرخ ها را فراهم می کند، هم تراز باقی می مانند.

 

گیر بکس دو کلاچه خرید محصولات تیگو و آریزو

همانطور که شفت خروجی بر اساس دنده انتخاب شده کار می کند، حسگرها، دنده بعدی را پیش بینی می کنند و سرعت، سرعت موتور، و شتاب یا عقب ماندگی را کالیبره می کنند. به عنوان مثال، اگر ماشین با دنده ۳ کار کند، کامپیوتر متصل به سنسور دنده مورد نیاز بعدی را که می تواند ۴ یا ۲ باشد، در شفت بعدی پیش بینی می کند. اگر ماشین شتاب بگیرد، کامپیوتر به طور خودکار کلاچ متصل به شفت را از دنده‌های فرد (سوم) جدا کرده و کلاچ متصل به شفت را با دنده‌های زوج که قبلاً دنده ۴ را از قبل انتخاب کرده بود، درگیر می‌کند.

.

آشنایی با گیربکس CVT اتوماتیک قبل از خرید محصولات تیگو و آریزو

به جای جعبه دنده، گیربکس CVT محصولات تیگو و آریزو چری از مجموعه ای از دو قرقره مخروطی تشکیل شده که یک تسمه فلزی از آن عبور می کند. یک قرقره به موتور و دیگری به دیفرانسیل که چرخ ها را می چرخاند وصل می شود. این نحوه چیدمان قرقره را می توان به صورت دو صفحه مخروطی تصور کرد که تسمه ای بر روی محل اتصال آنها قرار دارد.

در هر دو قرقره، یک صفحه مخروطی ثابت و دیگری به صورت محوری متحرک است. صفحه مخروطی متحرک از صفحه مقابل نزدیکتر یا دورتر می شود تا چرخش قطری کمربند فلزی را افزایش یا کاهش دهد. از آنجایی که هر دو قرقره دارای صفحه مخروطی متحرک هستند، قطر هر دو را می توان به طور مداوم تغییر داد، به همین دلیل به این نوع گیربکس، “گیربکس متغیر پیوسته” یا CVT می گویند. کل سیستم توسط یک واحد کنترل موتور گیربکس مدیریت می شود که به صورت هیدرولیکی حرکت قرقره های مخروطی متحرک را کنترل می کند و تعداد بی نهایت دنده یا همان نسبت قطر را برای خودرو فراهم می کند.

گیربکس CVT

خرید محصولات تیگو و آریزو با ،گیربکس CVT بهتر است یا DCT؟

در بین انواع گیربکس هایی که هنگام خرید محصولات تیگو و آریزو می توانید انتخاب کنید، CVT بهترین مسافت پیموده شده را ایجاد می کند زیرا کار مداوم تسمه در میان قرقره ها هرگز اجازه نمی دهد حتی کوچکترین وقفه ای در جریان انتقال قدرت به چرخ ها ایجاد شود. به خصوص، اگر از وسیله نقلیه خود بیشتر در جاده های شهری استفاده می کنید، CVT اتوماتیک بهترین وسیله ای است که می توانید از نظر مسافت پیموده شده استفاده کنید. از سوی دیگر، DCT اتوماتیک نیز به میزان قابل توجهی برای مصرف سوخت مناسب است، زیرا با حداقل رساندن زمان بین تعویض دنده ها، کار می کند.

مزایا و معایب دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

 

سرویس، نگهداری و تعویض

CVT اتوماتیک نسبتا کمتر در معرض خرابی و تعمیر و نگهداری پرهزینه است زیرا بخش عمده طراحی آن به راحتی قابل درک است (دو قرقره و یک تسمه). هزینه خدمات CVT نسبتا ارزان است. در صورت تعویض، قطعات CVT اگرچه گران هستند اما نسبتا ارزانتر از DCT اتوماتیک هستند.

 

تجربه رانندگی

اینجاست که DCT اتوماتیک از CVT اتوماتیک پیشی می گیرد. در CVT اتوماتیک، از آنجایی که گیربکس مبتنی بر سیستم قرقره و تسمه است و قرقره آن چیزی است که نیرو را منتقل می کند، در جریان قدرت پاسخ مشخصی وجود ندارد. CVT اتوماتیک تمایل به ایجاد یک اثر لاستیکی دارد و هیجان قدرت را که علاقه مندان به رانندگی ترجیح می دهند از بین می برد. از سوی دیگر، در گیربکس دوکلاچه، حتی اگر انتخاب دنده ها به صورت خودکار انجام شود، دنده ها مانند گیربکس دستی شتاب می گیرند که تجربه بسیار پرانرژی و با هیجان بالا را ارائه می دهد. به همین دلیل است که DCT اتوماتیک را بیشتر در محصولات تیگو و آریزو اسپورت چری می بینیم.

 

قیمت خرید محصولات تیگو و آریزو با گیربکس CVT

به دلیل زیرساخت ها و طراحی پیچیده، قیمت محصولات تیگو و آریزو چری با گیربکس DCT معمولاً گران تر از CVT هستند، اگرچه قیمت نهایی هر خودرو به بسیاری از عوامل به جز گیربکس نیز بستگی دارد. هر دو گیربکس در مدل های جدید محصولات چری دیده می شوند مثلا آریزو ۶ به گیربکس CVT و تیگو ۷ به گیربکس دوکلاچه DCT مجهز است. اما به طور کلی CVTها از نظر بازده سوخت و دوام نسبتاً قابل اعتمادتر از DCTها هستند.

برای آگاهی از قیمت خرید محصولات تیگو و آریزو می توانید با کارشناسان آسیا خودرو در ارتباط باشید.

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *