مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
شرایط فروش اقساطی و تحویل فوری

خرید اقساطی چری آریزو ۶ بهتر است یا فیدلیتی

آریزو ۶ یا فیدلیتی یکی از سوالات و مقایسه هایی است که افراد ممکن است در ذهنشان داشته باشند. این خودروها هر دو گزینه بسیار خوبی برای خرید هستند، اما اینکه با توجه به قیمت، آپشن هایی که دارند و همچنین با توجه به نوع موتور و ویژگی های فنی این دو خودرو، کدام یک در رقابت پیروز شود، موضوع بسیار مهمی است که می خواهیم در طول این مقاله آن را بررسی نماییم.

ویژگی های چری آریزو ۶

پیش از تصمیم برای خرید اقساطی چری آریزو ۶ بهتر است شرایط فنی و موتوری این خودرو را بررسی کنیم زیرا موتور یک خودرو می تواند تعیین کند که شما آیا تصمیم به خرید این خودرو را دارید یا خیر. محور حرکتی آریزو ۶ از نوع دیفرانسیل جلو است. این نوع محور حرکتی برای خودروهای سواری و یا همان سدان استفاده می شود که سرعت و شتاب بیشتری را برای خودرو فراهم می کنند.

دومین موضوع در مورد عملکرد فنی یک خودرو مربوط به جعبه دنده و یا همان گیربکس ماشین است. گیربکس این خودرو از نوع CVT با ۹ دنده مصنوعی است که نسبت به گیربکس ساده آریزو ۵ بسیار بهتر است و در ترافیک های سنگین نیز داغ نمی کند. در صورتی که گیربکس داغ کند، خودرو قادر به حرکت نیست و مشکلات بسیاری را برای شما به وجود می آورد.

پیشرانه موتور از نوع ۴ سیلندر توربوشارژ است. موتورهای توربوشارژ به نوعی طراحی شده اند که قدرت و شتاب بیشتری را برای خودرو به وجود بیاورند. ۴ سیلندر بودن این موتور نیز موضوع تازه و عجیبی نیست، زیرا تمام خودروهای خانواده آریزو همگی جز ماشین های ۴ سیلندر محسوب می شوند.

همان طور که گفته شد در خرید اقساطی چری آریزو ۶ مهم است بدانید که موتور این خودرو توربوشارژ است و سرعت و قدرت زیادی خواهد داشت، اما نکته مهم دیگری که در تعیین قدرت و سرعت موتور تاثیر دارد مربوط به حجم و ظرفیت کلی موتور است. ظرفیت این موتور ۱.۵ لیتری است و همین حجم نشان می دهد که موتور آریزو ۶ در عین داشتن قدرت و سرعت بالا، بسیار کم مصرف است.

تا اینجا در خصوص اینکه قدرت و سرعت بالایی را از این خودرو می بینیم، مسائلی را بیان کردیم. اما میزان دقیق قدرت موتور و یا شتاب آن را هنوز نمی دانیم. مقدار قدرت واقعی موتور آریزو ۶ برابر ۱۴۷ اسب بخار و میزان گشتاوری آن نیز که شتاب را تعیین می کند برابر ۲۱۰ نیوتن بر متر است. حداکثر سرعتی که با آریزو ۶ می توانید طی کنید برابر ۲۱۰ کیلومتر است. این مقدار حتی حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر از آخرین مدل خودروی چری است که با نام تیگو ۸ عرضه می شود.

با تمام این اوصاف، میزان شتاب گیری خودرو در سرعت صفر تا صد کیلومتر برابر ۹ ثانیه است. یعنی اگر در یک جاده صاف و بدون مانع از حالت سکون به حرکت دربیایید، فقط ۹ ثانیه طول می کشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید. تمامی این ویژگی ها نیازمند مصرف و سوزاندن بنزین هستند. شاید تصور کنید به دلیل قدرت و شتاب گیری بالای این خودرو مصرف بنزین آن نیز زیاد خواهد بود، اما این موضوع صحت ندارد، زیرا مصرف بنزین این خودرو فقط ۶.۴ به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت طی شده است.

بررسی آپشن ها و ویژگی ها برای خرید اقساطی چری آریزو ۶

ویژگی های فنی این خودرو را به طور کامل بررسی کردیم.پیش از بررسیخرید اقساطی چری آریزو ۶ باید نکته بعدی را بدانید. نکته بعدی که می تواند اهمیت زیادی داشته باشد و گاهی اوقات همپای ویژگی های موتور و فنی خودرو در تصمیم نهایی خریدار تاثیر می گذارد مربوط به آپشن های این خودرو است. آپشن های آریزو ۶ در بخش سیستم کمکی راننده مربوط به وجود سیستم کروز کنترل، سیستم حفظ ایستایی خودرو در سربالایی ها، کنترل کشش و کنترل پایداری و دو حالت رانندگی اسپرت و اکو است. در بخش ایمنی شامل سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر، توزیع نیروی سیستم ترمز، ترمزهای کمکی و ترمزهای ضد قفل، ترمز پارک برقی، ۶ ایربگ مختلف در جهت های گوناگون و در بخش رفاهی داخل کابین نیز شامل کی لس، استارت دکمه ای، سیستم تهویه دیجیتالی و…می شود.

خودرو آریزو ۶ را به طور کامل بررسی کردیم. اما دانستن نقاط قوت آن می تواند در تصمیم نهایی شما تاثیر زیادی بگذارد. از جمله نقاط قوت این ماشین می توان به مواردی همچون فضای زیاد کابین، مصرف سوخت کم، شتاب و عملکرد فنی مناسب، فضای جادار ردیف عقب و همچنین بهتر شدن گیربکس آریزو ۶ نسبت به آریزو ۵ است.

ویژگی های فیدلیتی

اما در خصوص خودرو فیدلیتی بهتر است بدانید که این خودرو نیز می تواند به خوبی و همپای خودروی آریزو ۶ در میادین رقابتی پا بگذارد. این خودرو از نوع دیفرانسیل جلو بوده و گیربکس آن نیز از نوع ۶ دنده اتومات دوکلاچه است. نوع پیشرانه ان نیز از نوع ۴ سیلندر توربوشارژ است که می تواند بسیار به حرکت و شتاب این خودو کمک کند.

نهایت قدرت موتور این ماشین ۱۵۵ اسب بخار و نهایت گشتاوری آن نیز ۲۳۰ نیوتن بر متر است. شتاب این خودرو ۱۱.۹ ثانیه بوده و می تواند در عرض مدت زمان کوتاهی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. میزان مصرف این خودرو حدود ۸.۱ است که نسبت به آریزو ۶ بسیار زیاد است.

آریزو 6 یا فیدلیتی

جمع بندی

برای آن که بتوانید در بین دو خودرو آریزو ۶ یا فیدلیتی تصمیم گیری کنید، این مقاله را برای شما آماده سازی کردیم. در طول آن نیز تا جایی که امکان داشت به موضوعات مختلفی که مربوط به ویژگی های فنی و ظاهری این دو خودرو می شد، پرداختیم. فراموش نکنید که برای گرفتن بهترین و عاقلانه ترین تصمیم ممکن، بهتر است که از تمام جوانب مربوط به هر دو یا چند خودرویی که مدنظر دارید، آگاه شوید و سپس تصمیم نهایی را اتخاذ نمایید. در این مورد نیز ماجرا به همین منوال است.

در صورتی که در نهایت قصد خرید اقساطی چری آریزو ۶ را پیدا کرده اید، بهتر است بدانید که این خودرو را می توانید در نمایندگی های آسیا خودرو به صورت نقد و اقساط خریداری کنید که در هر دو صورت شرایط شما به عنوان مشتری در نظر گرفته می شود.

 

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *