مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
چری تیگو ۵

ثبت نام خودروی چری تیگو ۵ بهتر است یا تیگو ۷

خودروهای کراس اوور این روزها روی زبان مردم عادی شده اند. تا زمانی که تمامی شرکت های خودروسازی دنیا چندین خط تولید خود را به این خودروها اختصاص داده اند. چینی ها نیز از تمایل مردم به داشتن همچنین خودروهایی خوششان می آید. این چنین خودرو شروع به تولید آن‌ها کرده و هر کدام در تلاش بوده تا گوی سبقت را از دیگری ببرند. یکی از این شرکت‌ها، شرکت خودروسازی چینی چری بوده و عملکرد خوب آن در زمینه تولید این محصولات زبانزد می باشد. از جمله تولیدات شرکت خودروسازی چری، تولید دو خودروی چری تیگو ۷ و ۵ هستند که در کشور ما نیز از آن‌ها استقبال شده است.

مشخصات چری تیگو ۵ و تیگو ۷

خودرو چری تیگو ۷ دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری قرار گرفته که در بهترین حالت ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن گشتاور تولید می کند. قدرت تولیدی توسط یک جعبه دنده خودکار ۶ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلویی فرستاده می‌ شود. از مزیت های مثبت فنی تیگو ۷ می توان به مصرف سوخت قابل قبول و گشتاور خطی مناسب که از دور موتور پایین یعنی ۱۷۵۰ دور بر دقیقه در دسترس قرار دارد اشاره نمود. بخصوص که تیگو ۷ برخلاف ظاهرش، کراس‌اوور چندان سنگین وزنی نمی باشد.

با توجه به ساختار تک دیفرانسیل، با همین مقدار قدرت و گشتاور هم به شتاب کافی دست خواهد یافت. اما در این بین مشکلاتی مثل شرایط خاص و هزینه نگهداری بالاتر پیشرانه‌ های توربو و گیربکس‌های دو کلاچه وجود دارند. به خصوص که تیگو ۷ مثلاً در حد ام‌جی GS خودرو وحشی و پرشتابی نیست. اگر بخواهیم دردسرهای موتور توربو را تحمل کنیم. به غیر مصرف سوخت مناسب‌تر که آن هم با توجه به نیاز به بنزین سوپر، در نهایت تفاوت خاصی در هزینه‌ها ایجاد نخواهد کرد. و اینکه برتری خاصی نسبت به یک پیشرانه کم دردسر تنفس طبیعی مثلاً دو لیتری اتمسفر یک‌ برایمان به ارمغان نمی‌آورد.

تیگو ۵

خودرو‌ تیگو ۵ دارای یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۲ لیتری، حجم دقیق ۱۹۷۱ سی‌سی قرار گرفته که قادر می باشد که حداکثر ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می کند. ترکیب این قدرت متوسط با یک گیربکس از نوع CVT با قابلیت شبیه سازی ۷ سرعت و وزن سنگین خودرو بالاتر از ۱.۵ تن به شتاب صفر تا صد رسمی ۱۳ ثانیه در شرایط بنزین و ارتفاع تهران بیش از ۱۵ ثانیه منتهی شده که برای این رده قیمتی چندان جالب نمی باشد. یک نکته دیگر این است که شتاب گیری با تیگو ۵ با نفوذ صدای زیادی به داخل کابین همراه خواهد بود.

تیگو 7 بخریم یا ام وی ام X55؟ + مشخصات فنی

تجهیزات و ایمنی تیگو ۵ و تیگو ۷

چری تیگو ۵ از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی در سه مدل تولید می شود. کامل‌ترین آن‌ها مجهز به رینگ‌های ۱۷ اینچی، چراغ‌های مخصوص روز، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت، چراغ‌های زنون، گرمکن صندلی، روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان، سیستم صوتی مجهز به ۶ بلندگو و با قابلیت پخش DVD، صفحه نمایش ۷ اینچی، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، EBD، ASR، HHC، EBA، سیستم نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها (TPMS)، سنسور دنده عقب و دوربین عقب و ایربگ برای کلیه سرنشینان را دارا می باشد.

تیگو ۷

نتیجه اینکه تیگو ۷ با آپشن‌ های بسیار خوبی به بازار عرضه می شود. که از جمله آنها می توان به مواردی نظیر: صفحه نمایش چند منظوره ۹ اینچی لمسی با امکان نمایش ۳۶۰ درجه محیط پیرامونی، بلوتوث، نمایشگر ۴.۸ اینچی پشت آمپر، سقف پانوراما، سنسور های پارک جلو و عقب، ترمز دستی برقی مجهز به سیستم اتوهلد، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، صندلی راننده با تنظیمات برقی، چراغ‌های اتوماتیک مجهز به زنون، چراغ‌های مه‌ شکن تطبیق پذیر با حرکت فرمان، گرمکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل، برف‌ پاک‌کن هوشمند، تهویه مطبوع اتوماتیک با امکان تنظیم مجزا برای سرنشین کناری و دریچه جداگانه برای سرنشینان پشتی، استارتر دکمه‌ای، چراغ خوش‌آمدگویی، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها، امکان انتخاب حالت‌های رانندگی مثل اسپرت و اکونومیک، فرمان برقی و آینه‌های تاشو برقی و… اشاره نمود.

همچنین در بخش ایمنی هم گزینه‌هایی مثل ترمزهای مجهز به ABS و EBD، سیستم کمکی EBA، سامانه کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای دیده می‌شوند. که این موارد در کنار ۵ ستاره موسسه تست ایمنی C-NCAP خیالمان را تا حدود زیادی از بابت امنیت و خیال خریداران را آسوده می کند.

نقد و بررسی خودرو چری تیگو 5 | لایو کار

ارزش خرید تیگو ۷ و تیگو ۵

تیگو ۷ و تیگو ۵ از نظر مشخصات فنی و زیبایی فضای کابین خودروهای بهتری نسبت به نسل های قبلی خود می‌باشند. که ترکیب شدن این ویژگی ها با امکانات رفاهی و ایمنی این خودروها سبب تبدیل شدن آن‌ها به بهترین گزینه برای خرید مناسب شده است. اگر چه موتور این مدل ها توانایی رقابت با موتورهای مدل های مطرح تری کیا اسپورتیج، هیوندای سانتافه را ندارد. این مسئله موجب کاهش شدید کیفیت رانندگی با این خودروها نشده است. تیگو ۵ و تیگو ۷ هم‌چنان خودروهای مناسبی برای هر ایرانی به حساب می‌آیند.

خرید اقساطی خودرو چری تیگو ۵ و چری تیگو ۷

نماینگی آسیا خودرو در شرایط فروش خودرو چری به روش اقساطی، شما قادر خواهید بود تا با پرداخت ۴۰ الی ۵۰ درصدی از مبلغ کل خودرو، خودرو خود را بعد از ۴۵ روز تحویل بگیرید. مابقی قیمت را در اقساط ۱۲، ۲۴، ۳۶، ۴۸ یا ۶۰ ماهه پرداخت کنید. هم چنین میزان پیش پرداخت برای هر خودرو متفاوت است و برای برخی ها از خودروها کمتر از ۵۰ درصد قیمت خودرو است.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *