مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تیگو ۷ یا فیدلیتی

خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ به صرفه تر است یا فیدلیتی

فیدلیتی یا تیگو ۷ هر دو از خانواده کراس‌اوورهای چری هستند و اصول تولید، طراحی و تکنولوژی استفاده شده در دو خودرو دارای ساختار مشترک است. این روش در بین شرکت‌های خودروسازی، با هدف و انجام کاهش هزینه‌های توسعه محصولات انجام و خودروسازان می‌توانند با این روش، خودروهای متنوعی را به بازار عرضه کنند و این همکاری در شرکت‌هایی مانند فولکس‌واگن، پژو، سیتروئن و … نیز دیده می‌شود.

معرفی فیدلیتی

فیدلیتی در واقع جزء یکی از کراس اوورهای سایز متوسط گروه خودروسازی چری می باشد. فیدلیتی با نام جتور ایکس ۷۰، از سال ۲۰۱۹ به بازار این کشور ارائه شده است. گروه بهمن طی سال ۱۳۹۹ آن را به روش رسمی جهت عرضه به بازار داخل رونمایی کرده است. از نگاه ابعاد با خودروهایی مثل هیوندای سانتافه DM برابری می‌کند. در بحث طراحی ظاهری نیز فرمی نسبتا تا حدودی مجلل را به نمایش می‌گذارد. کابین آن هم دارای طراحی ساده می باشد. اما مدرن و آینده‌ نگرانه است که تا به اینجای کار توانسته است موجب خرسندی اکثر علاقه‌ مندان و کارشناسان داخلی شود.

فروش اقساطی فیدلیتی با اقساط طولانی مدت و تحویل فوری

معرفی چری تیگو ۷

چری تیگو ۷ یک کراس اوور جمع و جور است. تیگو در سری محصولات تیگو توسط شرکت خودروسازی چری تولید می‌شود. در کشورمان ایران نیز این خودرو توسط مدیران خودرو از سال ۱۳۹۶ تولید و عرضه می‌شود. کمپانی چری نسل اول تیگو۷ را در ابتدا در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۱۲ به صورت کانسپت رونمایی کرد. همین طور نسل دوم چری تیگو۷ به عنوان یک مدل مفهومی در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۹ معرفی‌ شد.

مشخصات فنی و موتور تیگو ۷ یا فیدلیتی

بخش فنی هر دو خودروی چری تیگو ۷ و فیدلیتی از موتوری با حجم مشابه بهره می برند. قدرت خروجی این دو خودرو نیز تقریباً برابر است. هر دو خودرو از پیشرانه‌ای با حجم دقیق ۱۴۹۸ سی‌سی و مجهز به توربوشارژ می باشند. اما خروجی قدرت فیدلیتی اندکی بیشتر می باشد. اگرچه وزن آن نیز نزدیک ۱۳۰ کیلوگرم بیشتر از تیگو ۷ است.

چری تیگو ۷ با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ خود توانسته، خروجی قدرت ۱۴۷ اسب بخاری در محدوده ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌ متری در محدوده ۱۷۵۰ دور بر دقیقه تولید کند. که برای دریافت و انتقال آن به چرخ‌ها، از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه استفاده شده است.

در مقابل فیدلیتی با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ، توانسته خروجی قدرت بیشتر ۱۵۵ اسب بخاری در محدوده ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و خروجی گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌ متری در محدوده ۱۷۵۰ دور بر دقیقه تولید کند. در این پیشرانه هم از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه برای دریافت و انتقال نیروی خود به چرخ‌ها استفاده می‌کند.

مقایسه کلی تر

همانطور که اشاره کردیم، با وجود خروجی قدرت بیشتر فیدلیتی، اما این خودرو وزن بیشتری هم نسبت به کراس‌اوور چری تیگو ۷ دارد و تا حدودی این اختلاف قدرت را جبران می‌کند. خروجی قدرت ۱۵۵ اسب بخاری است. فیدلیتی برای حرکت دادن جثه ۱۵۷۵ کیلوگرمی این خودرو به کار گرفته می‌شود. درحالی که خروجی قدرت ۱۴۷ اسب بخاری چری تیگو ۷ صرف حرکت دادن وزن ۱۴۴۷ کیلوگرمی آن خواهد شد.

احتمالاً سوال برایتان پیش می آید که کدام یک شتاب بهتری دارد. در جواب باید گفت که گذشته از عدد های رسمی اعلام شده توسط کارخانه ها، برای گرفتن جواب درست باید هر دو خودرو را در یک پیست یکسان در شهری مانند تهران با ارتفاع از سطح دریای زیادی که دارد. عملکرد دو خودرو را در شتاب‌های اولیه و ثانویه با دستگاه‌های خاص مانند VBOX اندازه‌ گیری کنیم. اما آن‌طورکه روی کاغذ مشخص است، عملکرد دو خودرو در تست‌های شتاب بسیار نزدیک به هم هستند.

بررسی مشخصات فیدلیتی پرایم 1400 - 1401 | bama

امکانات و آپشن تیگو ۷ یا فیدلیتی

فیدلیتی نسبت به سایر رقبا برتری در آپشن‌های از جمله مجهز به هشدار انحراف از مسیر، فرمان برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایداری، نمایشگر ۱۰ اینچی، شارژر وایرلس، سیستم نقطه کور، کروز کنترل و کیسه های هوا جانبی از مهم ترین آپشن‌ها می باشند. هر چند که سعی شده است با افزایش آپشن قوای فنی را پوشش دهند.

مهم‌ترین آپشن‌های تگیو ۷ کنترل کشش، فرمان برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، کنترل پایداری، نمایشگر ۹ اینچی و ۶ ایربگ خودرو باید اشاره نمود. این محصول به دلیل استفاده از متریال با کیفیت گزینه مناسب برای خرید می باشد. سیستم کروز کنترل، سنسورهای جلو، عقب، ترمزهای کمکی، ترمز ضد قفل، شرایط بارانی و همچنین تنظیم فشار باد تایر و سیستم توزیع نیروی کمکی ترمز، دی لایت، اتولایت، چراغ های مه شکن جلو و عقب، غربیلک فرمان دکمه دار، فرمان حساس به سرعت، پشت آمپر دیجیتالی، نمایشگر لمسی و…همگی جز ویژگی ها و آپشن های این خودرو به حساب می‌آید.

چری تیگو 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید - زومیت

کدام خودرو را بخریم تیگو ۷ یا فیدلیتی

اگر بتوانید فیدلیتی را با قیمت مشخص و به طور مستقیم از گروه خودروسازی بهمن خریداری کنید، قطعا برد با شما خواهد بود. چرا که این خودرو ارزش خرید بیشتری نسبت به چری تیگو ۷ با قیمت نمایندگی دارد. اما اگر موفق به این کار نشدید، آن وقت بهتر است ویژگی‌های این دو ماشین چینی را کاملا با هم مقایسه کنید و بعد انتخاب نهایی خود را بگیرید. به نظر می‌رسد افرادی که خواهان خرید یک کراس اوور بزرگ با فضای داخلی بیشتر،  پرستیژ شخصیتی، صندوق عقب جادار، طراحی مجلل‌تر، بالاتر و بازار دست دوم تقریبا گرم‌تر می باشند.

در طرف دیگر میدان با یک کراس اوور خانوادگی نسبتا چابک، دارای سواری نرم‌تر و راحت تر، طراحی ظاهری و داخلی متمایز و خدمات پس از فروش گسترده‌تر روبرو خواهید شد. اگر چنین معیارهایی در فکر خود دارید، ظاهرا خرید چری تیگو ۷ گزینه مناسب‌تری برای شما می باشد

کلام اخر

امیداوریم در پایان این مقاله توانسته باشید بین تیگو ۷ یا فیدلیتی، خودرویی مناسب خود را انتخاب کنید.

به طور کلی برای خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ به دو صورت عمومی و سازمانی، بهترین کار آن می باشد که به نمایندگی های آسیا خودرو و یا دیگر نمایندگی های مجاز مراجعه کنید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *