مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
هشدار خروج از خط تیگو 7 پرو

هشدار خروج از خط (LDW) تیگو ۷ پرو چطور به کاهش تصادفات رانندگی کمک می کند؟

سیستم هشدار خروج از خط (LDW)  تیگو ۷ پرو هر زمان که خودروی شما به طور ناخواسته از خط خود بدون علامت راهنما خارج شود به شما اطلاع می دهد. در این شرایط، سیستم LDW کنترل وسیله نقلیه شما را در دست نمی گیرد. در عوض، یک هشدار خروج از خط را ارائه می دهد تا به شما در جلوگیری از تصادف یا برخورد کمک کند.

 

سیستم هشدار خروج از خط(LDW)  تیگو ۷ پرو چگونه کار می کند؟

سیستم LDW از دوربینی که به خودروی شما متصل است برای ردیابی خطوط خط روی جاده استفاده می کند. دوربین تشخیص می دهد که ماشین شما در حال خارج شدن از خط خود است و یک هشدار صوتی یا تصویری ارسال می کند.

نشان داده شده است که سیستم هشدار خروج از خط(LDW)  تیگو ۷ پرو به کاهش خطر تصادفات یا برخوردهایی که در آن یک خودرو با خودروی دیگر در خط مجاور برخورد می کند، کمک می کند. این حوادث ممکن است شامل “کشیدن به پهلو” وسیله نقلیه دیگری باشد که در همان جهت وسیله نقلیه شما حرکت می کند. یا ممکن است شامل خارج شدن از یک خط و برخورد با خودرویی باشد که در جهت مخالف حرکت می کند.

همچنین، سیستم‌های LDW ممکن است به کاهش خطر واژگونی خودرو کمک کنند، که می‌تواند در صورت منحرف کردن وسیله نقلیه خود به حاشیه، چاله یا کنار جاده رخ دهد. شاسی‌بلندها و وانت‌ها بیشتر از سایر خودروها در معرض واژگونی در این شرایط قرار دارند، تا حدی به این دلیل که سنگین‌ترین و مرکز ثقل بالایی دارند و به همین دلیل است که کمپانی چری برای حفظ امنیت بیشتر سرنشینان خودرو سیستم هشدار خروج از خط(LDW)  را روی تیگو ۷ پرو قرار داده است.

سیستم LDW اکنون در بسیاری از خودروهای جدید نصب شده است. آنها همچنین استانداردهای عملکرد اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه را برآورده می کنند.

هشدار خروج از خط تیگو 7 پرو

آیا سیستم هشدار خروج از خط در کاهش تصادفات موثر است؟

مطالعه انجمن بین المللی علوم ترافیک و ایمنی (IATSS) که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، مزایای سیستم های LDW را برجسته می کند. در این مطالعه، محققان خاطرنشان کردند که پذیرش تدریجی فناوری پیشگیری از خروج از خط (LDP) می تواند تعداد تصادفات خودرو را کاهش دهد. آنها همچنین دریافتند که افزایش اثربخشی فناوری LDP می تواند تعداد تصادفات اتومبیل را کاهش دهد.

به طور کلی می توان گفت، سیستم LDW جلوی تصادف و برخورد را نمی‌گیرد، اما اگر وسیله نقلیه شما در زمانی که جهت شما از خط خود خارج شود، به شما هشدار می‌دهد. بنابراین، هنگامی که هشدار خروج از خط را دریافت کردید، می توانید سریعاً برای بازگشت به خط و جلوگیری از تصادف یا برخورد اقدام کنید.

 

 

آیا سیستم های دیگری برای حفظ امنیت در تیگو ۷ پرو نصب شده اند؟

در کنار سیستم‌های LDW، تیگو ۷ پرو به سیستم های امنیتی دیگری از جمله فناوری های زیر مجهز شده است:

 

1. Lane Keep Assist (LKA)

سیستم LKA به شما کمک می کند ماشین خود را در مسیر نگه دارید. اگر وسیله نقلیه شما شروع به حرکت در خارج از خط کند، سیستم LKA فرمان خودکار را به کار می اندازد، بنابراین خودروی شما فوراً بین خطوط علامت گذاری شده قرار می گیرد.

 

2. Lane Centering Assist (LCA)

سیستم LCA به شما کمک می کند تا خودروی شما را در جاده دقیقا براساس خطوطی که رسم شده حرکت کرده و حتی بپیچد. این سیستم زمانی کار می کند که دستان شما روی فرمان باشد، اما لزوماً در جاده هایی با پیچ های تند کار نمی کند.

هشدار خروج از خط تیگو 7 پرو

آیا سیستم LDW می تواند رانندگی خواب آلود را متوقف کند؟

سیستم LDW نمی تواند از رانندگی با خواب آلودگی جلوگیری کند، یعنی رانندگی در حالی که احساس خستگی یا خواب می کنید. اگر احساس خواب آلودگی می کنید، ممکن است حفظ ماشین بین خطوط سخت باشد. از آنجاییکه سیستم سیستم هشدار خروج از خط(LDW)  تیگو ۷ پرو نمی تواند ماشین را کنترل کند و فقط هشدارارسال می کند، بهتر است هنگام خواب آلودگی به علت وجود چنین سیستمی جان خود و سرنشینان را به خطر نیندازید.

اگر علائم هشدار دهنده مختلفی را در ارتباط با خواب‌آلودگی تجربه کردید، مانند:

مشکل در باز نگه داشتن چشم ها

خمیازه

رانندگی خیلی نزدیک به ماشین جلویی

ندیدن علامت جاده، پیچ یا خروج

رانندگی به سمت شانه جاده به علت خواب آلودگی

پیشنهاد می کنیم:

۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنید

یک میان وعده بخورید و/یا یک نوشیدنی کافئین دار بنوشید

مسئولیت رانندگی را به عهده سرنشین دیگری بگذارید

مزیت سیستم هشدار خروج از خط(LDW)  تیگو ۷ پرو

با وجود سیستم LDW می توانید خطر تصادفات را برای خود و سایر سرنشینان کاهش دهید. اما باید آگاه باشید که سیستم LDW رانندگی را کنترل یا متوقف نمی‌کند.

اگر اخطار سیستم LDW دریافت کردید، خودتان باید خودرو را مجددا بین خطوط برانید. پس از خاموش شدن اخطار، با خیال راحت رانندگی کنید و مراقب علائم خواب آلودگی باشید.

تیگو ۷ پرو علاوه بر LDW به فناوری های بسیار پیشرفته دیگری نظیر سنسور باران، چراغ های هوشمند و غیره نیز مجهز شده که آن را به یک خودروی ایده آل برای رانندگی در جاده ها و مسافرت های طولانی تبدیل کرده است.

برای ثبت نام خودروی چری تیگو ۷ پرو و سایر محصولات تیگو و آریزو می توانید با نمایندگی های آسیا خودرو در تماس باشید تا از شرایط فروش اقساطی ما مطلع شوید.

منبع


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *