مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
فونیکس تیگو 8 پرو

فونیکس (Fownix) تیگو ۸ پرو

فونیکس تیگو ۸ پرو یکی از خودروهای ساخت شرکت چری است که در ایران و توسط کمپانی مدیران خودرو با برند فونیکس به بازار عرضه می شود. نکته مهم در خصوص این خودرو آن است که تیگو ۸ پرو نسبت به مدل تیگو ۸ معمولی دارای تفاوت هایی در تمام بخش های داخلی و ظاهری اش شده است که سبب لوکس تر و بهتر شدن عملکرد آن گردیده است. در ادامه در خصوص تمامی ویژگی های تیگو ۸ پرو به طور کامل صحبت خواهیم کرد، تا بتوانید هرچه بهتر و بیشتر با آن آشنا شده و در صورتی که قصد خرید چنین خودرویی را دارید، بتوانید تصمیم بهتر و عاقلانه تری را بگیرید.

فونیکس تیگو 8 پرو

ویژگی های ظاهری خودرو تیگو ۸ پرو

ابتدا در خصوص ویژگی های ظاهری این خودرو به بحث و بررسی می پردازیم. در خصوص ویژگی های ظاهری این خودرو باید گفت که ظاهر تیگو ۸ پرو با تیگو ۸ معمولی تفاوت چندان زیادی ندارد. هر دو مورد از چراغ های بزرگ و اصلی کشیده و همچنین جلو پنجره بزرگ کهکشانی مانند بهره می برند.این در حالی است که چراغ های مه شکن جلو و عقب نیز طراحی خاص خود را داشته و تمام این مولفه ها در کنار یک سپر بزرگ و برجسته قرار می گیرند.

مشخصات فنی تیگو ۸ پرو

همواره برای بررسی یک خودرو از مشخصات ظاهری و نوع طراحی کابین یا بدنه آن شروع می کنند، اما امروز می خواهیم در این مقاله تا جایی که امکان دارد به صورت تخصصی به مشخصات فنی و نوع عملکرد این خودرو بپردازیم تا بهتر بتوانیم در مورد آن و همچنین خریدن یا نخریدنش تصمیم گیری کنیم.

پیش از اطلاع از شرایط فروش اقساطی تیگو ۸ پرو این سوال را از خودتان بپرسید که آیا بالا بودن حداکثر سرعت ماشین و یا شتاب گیری خودرو برایتان مهم است؟ اگر مهم باشد می توان گفت تیگو ۸ پرو انتخاب مناسبی برای شما است. حداکثر سرعت تیگو ۸ پرو ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است و شتاب گیری صفر تا صد آن نیز فقط در ۹ ثانیه اتفاق می افتد. اما چه چیزی سبب می شود تا این خودرو با این حجم و ابعاد ۱.۵ تنی بتواند چنین چیزی را ارائه دهد؟

دو مورد وجود دارد که در این مقدار از سرعت و شتاب تاثیرگذار است. اولین مورد نوع گیربکس و دومین مورد نوع دیفرانسیل است. دیفرانسیل های جلو به نوعی طراحی شده اند که برای ماشین، قدرت و سرعت بیشتری را فراهم کنند. در حالی که دیفرانسیل های عقب بیشتر برای خودروهایی استفاده می شوند که نیاز به قدرت بیشتری دارند، از جمله این خودروها می توان به وانت ها اشاره کرد. در تیگو ۸ پرو از مدل دیفرانسیل جلو استفاده می شود که سبب افزایش سرعت و شتاب خودرو می گردد.

نوع گیربکسی که در این خودرو استفاده شده و در شرایط فروش اقساطی تیگو ۸ پرو نیز مطرح می شود، از نوع گیربکس اتومات ۷ سرعته و مجهز به کلاچ دوتایی یا دبل کلاچ است. این گیربکس باعث می شود تا هم رانندگی در جاده و هم در ترافیک های سنگین و خیابان های بسیار شلوغ برای راننده بسیار ساده شود و از رانندگی نهایت لذت را ببرد.

تمام ویژگی های گیربکس، دیفرانسیل و همچنین موتور در نهایت در کنار یکدیگر می توانند یک خودرو را به خوبی هدایت کنند.  قدرت موتور یکی دیگر از مواردی است که در یک خودرو اهمیت بسیار دارد و باعث می شود موتور بتواند وزن بدنه را تحمل کند و آن را به سرعت لازم برساند. در تیگو ۸ پرو قدرت موتور برابر ۱۹۰ اسب بخار است که برای این خودرو بسیار مناسب است و می توانید به دلیل همین قدرت موتور روی آن حساب ویژه ای باز کنید.

مورد بعدی که در کنار ویژگی های دیگر و شرایط فروش اقساطی تیگو ۸ پرو اهمیت دارد میزان گشتاوری موتور است. میزان گشتاوری به نوعی نشانگر میزان شتاب گیری خودرو است و در تیگو ۸ پرو برابر ۲۹۰ نیوتن است. در کنار این حجم از قدرت و شتاب موتور تیگو ۸ پرو بد نیست بدانید که این خودرو فقط در حد ۶.۸ لیتر بنزین در مسافت ۱۰۰ کیلومتری می سوزاند.

طراحی کابین و بدنه خودرو تیگو ۸ پرو برای بررسی شرایط فروش اقساطی تیگو ۸ پرو

از آن جایی که تیگو ۸ پرو یکی از بهترین محصولات شرکت خودرو سازی چری است، بهتر است در کنار نگاهی که به موتور و عملکرد فنی آن داریم در خصوص نوع طراحی بدنه و کابین آن نیز مختصر توضیحاتی را ارائه کنیم. ابتدا از قسمت جلویی خودرو شروع خواهیم کرد. در قسمت جلویی خودرو جلو پنجره، سپر و چراغ های کشیده را داریم که در کنار یکدیگر ترکیب بسیار جالبی را به وجود آورده و ظاهری خشن را به ماشین داده اند.

در کنار بررسی شرایط فروش اقساطی تیگو ۸ پرو بد نیست بدانید که جلو پنجره این ماشین نسبت به خودروهای مدل آریزو و یا حتی تیگو ۷ چری که مدل قبلی تیگو ۸ محسوب می شود، بسیار بزرگ تر است و به جرئت می توان گفت که دو برابر جلو پنجره آن خودروها ابعاد و اندازه دارد. از آنجایی که جلو پنجره بزرگی در طراحی این ماشین استفاده شده است نمی توان از سپر کوچک و فرو رفته استفاده کرد. سپر جلویی این خودرو نیز برجسته بوده و بزرگ تر از حالت عادی است. چراغ های جلویی متناسب با سپر و جلو پنجره و همچنین حجم این غول طراحی شده اند. کشیدگی چراغ ها نیز نکته مثبت و قابل توجه مهم دیگری است که باید به آن توجه نشان داد.

در شرایط فروش اقساطی تیگو ۸ پرو و در خصوص طراحی داخلی فضای کابین می توان گفت اولین موضوع نمایشگر یک تکه ای است که با پشت آمپر ترکیب شده است. این ترکیب سبب شده است پشت آمپر نیز دیجیتالی شود که نشان دهنده مدرن بودن و همگامی با تکنولوژی روز دنیا است. دومین مورد در مورد سه ردیف صندلی هایی است که در تیگو ۸ پرو وجود دارد. با این ابتکار ظرفیت خودرو بیشتر می شود که برای خانواده های پر جمعیت آپشن مثبت و بسیار خوبی محسوب می شود.

جمع بندی

به طور کلی تمامی مواردی که در این مقاله مطرح شدند را باید در زمان تصمیم گیری برای خرید خودرو تیگو ۸ پرو در نظر داشته باشید و شرایط این خودرو را با توجه به مولفه های مدنظر خودتان مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که برای خرید فونیکس تیگو ۸ پرو تصمیم نهایی خود را گرفتید، می توانید به نمایندگی های آسیا خودرو مراجعه کرده و به صورت نقدی و یا اقساطی، خودروی مدنظر خود را سفارش داده و خریداری نمایید. ثبت نام خودروی چری تیگو را می توانید هم در نمایندگی ها و هم در سایت آسیا خودرو انجام دهید.

 

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *